Den eviga jakten på intelligent kommunikation
55 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
plåtmonster skrev:Ett tips är att diskret testa personer hurvida de är upptagna av grupptillhörighet.
Ja, definitivt tidsbesparande.
Bara en som tänkt på att källor som avger "elektromagnetism med en våglängd inom pikometer" interagerar med atomer på ett icke intuitivt sätt. Våglängden är small nog för att atomkärnor och dess beståndsdelar skall fungera som antenner och absorbera energikvantat. Elektromagnetism på denna våglängd låter sig inte heller böjas med optik som består av vanliga atomer. Det borde.. innebära att endast energikvanta som skjuts iväg i en riktning med helt fri sikt då atomkärnor mest består av tomrum skulle penetrera material övh.
Men så är det alltså inte. Utan det beter sig mer som en biljardboll mot atomkärnorna. Där varje kollision förstås tappar energi som slutar med värme. När energikvantat kolliderat färdigt så når den t.ex en fotografisk film.
Detta innebär att vägen genom materia inte är en antingen eller. Men även att den i viss mån böjs till priset av energiförlust och oförutsägbarhet.
Om man t.ex vill göra en detaljerad bild av hur molekyler ser ut innuti är sådant här bra att känna till. Det finns existerande metoder men de är otympliga. Kan man göra de mer detaljerade och snabbare så kan man upptäcka helt nya saker om hur molekylerna fungerar. De som hängde med så långt bör inse fler användningsområden.
Men så är det alltså inte. Utan det beter sig mer som en biljardboll mot atomkärnorna. Där varje kollision förstås tappar energi som slutar med värme. När energikvantat kolliderat färdigt så når den t.ex en fotografisk film.
Detta innebär att vägen genom materia inte är en antingen eller. Men även att den i viss mån böjs till priset av energiförlust och oförutsägbarhet.
Om man t.ex vill göra en detaljerad bild av hur molekyler ser ut innuti är sådant här bra att känna till. Det finns existerande metoder men de är otympliga. Kan man göra de mer detaljerade och snabbare så kan man upptäcka helt nya saker om hur molekylerna fungerar. De som hängde med så långt bör inse fler användningsområden.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
earlydayminer skrev:Jag förstår din poäng, men de sista textraderna är relativt meningslösa. Mitt inlägg kan misstas som otrevligt, men i själva verket är jag relativt oberörd av det jag skrev. Det ligger ingen större värdering i det, mer av en lös uppfattning, vilket borde vara tydligt. Nu uppfattar jag att du är defensiv, men jag förstår inte riktigt varför du är det. Det är inte långt ifrån onödigt av mig att svara, men istället för att vara dryg mot dig i någon annan tråd så tar jag det nu.
Jag var allvarlig. Det verkar som Edward Witten är potentiellt ideal för Krake. Om du har koll på vem Witten är och vad Krake eftersöker så kanske du ser det. Misstänker att han har dåligt med tid att bekanta sig så här, men det är väl värt att chansa.
Begrep nästan ingenting av det där. Min poäng om jag hade någon vad väl att det är enklare att hitta engelsktalande att småprata/skriva på en lagom snabb nivå med, eftersom det finns många fler såna än svenskar..
Kan ej bestrida din intention, men det var enkelt att uppfatta det som drygt.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
antonius skrev:Ja jag tycker det var glasklart
Vilket var glasklart?
Aah, härligt att vara aspergare. Kommer ta en månad innan vi är överens om vad det egentligen var vi snackade om.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag var ironisk, därav ironi smilisen ( ) jag begrep inte ett smack, kaan knapt stavva
Återgå till Att leva som Aspergare