Ni med AS vad var era favoritbarnprogram som små?
Teppas och pengarna och sailor moon och pokemon och brumm, sagostunden
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
River skrev:Streken (La Linea.)
Det är väl den som kallas för Linus på linjen i Sverige.
Pellepennan och Suddagumman snacka om nostalgi!! Bara signaturmelodin...
Herkules Jonssons storverk blev bekant med Tage Danielsson!
Mr Nån - Världens största skurk (radio/LP-skivor) KULT !! Oförglömliga tag lines
På parkett Lasse Holmqvist kanske inte främst vände sig till 6-åringar...
Kullamannen redan musiken var spännande!
Kråkguldet
Simon Templar
Teskedsgumman blev bekant med Carl-Gustav Lindstedt('teskedsgubben')
Beppes Godnattstund mycket mer än kult den ende som intresserat mig för klassisk musik!
Beppes Värdshus jullovsmorgon än en gång denne underbare Beppe Wolgers
Där är du - här är jag fortsatt jullovsmorgon minns att en lärarkandidat läste upp en klasskamrats uppsats om vad man gjort på jullovet och - uppenbarligen för första gången - uttalade det som "Där ÄR du - här ÄR jag" istf "Där är DU - här är JAG"
Skam att säga minns jag just nu inte vad hans och Yngve Gamlins underbart tokiga program hette men jag minns mycket väl min förtvivlan när ett par idioter till kulturpersonligheter i kvällspressen rackade ner på dem så till den grad att de beslöt att ställa in resten av serien!
Herkules Jonssons storverk blev bekant med Tage Danielsson!
Mr Nån - Världens största skurk (radio/LP-skivor) KULT !! Oförglömliga tag lines
På parkett Lasse Holmqvist kanske inte främst vände sig till 6-åringar...
Kullamannen redan musiken var spännande!
Kråkguldet
Simon Templar
Teskedsgumman blev bekant med Carl-Gustav Lindstedt('teskedsgubben')
Beppes Godnattstund mycket mer än kult den ende som intresserat mig för klassisk musik!
Beppes Värdshus jullovsmorgon än en gång denne underbare Beppe Wolgers
Där är du - här är jag fortsatt jullovsmorgon minns att en lärarkandidat läste upp en klasskamrats uppsats om vad man gjort på jullovet och - uppenbarligen för första gången - uttalade det som "Där ÄR du - här ÄR jag" istf "Där är DU - här är JAG"
Skam att säga minns jag just nu inte vad hans och Yngve Gamlins underbart tokiga program hette men jag minns mycket väl min förtvivlan när ett par idioter till kulturpersonligheter i kvällspressen rackade ner på dem så till den grad att de beslöt att ställa in resten av serien!
Men varför försvinner upprepade mellanslag...?
Pellepennan och Suddagumman --- snacka om nostalgi!! Bara signaturmelodin...
Herkules Jonssons storverk --- blev bekant med Tage Danielsson!
Mr Nån - Världens största skurk (radio/LP-skivor) --- KULT !! Oförglömliga tag lines
På parkett --- Lasse Holmqvist kanske inte främst vände sig till 6-åringar...
Kullamannen --- redan musiken var spännande!
Kråkguldet
Simon Templar
Teskedsgumman --- blev bekant med Carl-Gustav Lindstedt('teskedsgubben')
Beppes Godnattstund --- mycket mer än kult --- den ende som intresserat mig för klassisk musik!
Beppes Värdshus --- jullovsmorgon --- än en gång denne underbare Beppe Wolgers
Där är du - här är jag --- fortsatt jullovsmorgon --- minns att en lärarkandidat läste upp en klasskamrats uppsats om vad man gjort på jullovet och - uppenbarligen för första gången - uttalade det som "Där ÄR du - här ÄR jag" istf "Där är DU - här är JAG"
Pellepennan och Suddagumman --- snacka om nostalgi!! Bara signaturmelodin...
Herkules Jonssons storverk --- blev bekant med Tage Danielsson!
Mr Nån - Världens största skurk (radio/LP-skivor) --- KULT !! Oförglömliga tag lines
På parkett --- Lasse Holmqvist kanske inte främst vände sig till 6-åringar...
Kullamannen --- redan musiken var spännande!
Kråkguldet
Simon Templar
Teskedsgumman --- blev bekant med Carl-Gustav Lindstedt('teskedsgubben')
Beppes Godnattstund --- mycket mer än kult --- den ende som intresserat mig för klassisk musik!
Beppes Värdshus --- jullovsmorgon --- än en gång denne underbare Beppe Wolgers
Där är du - här är jag --- fortsatt jullovsmorgon --- minns att en lärarkandidat läste upp en klasskamrats uppsats om vad man gjort på jullovet och - uppenbarligen för första gången - uttalade det som "Där ÄR du - här ÄR jag" istf "Där är DU - här är JAG"
Jag gillade Från A till Ö, Fem Myror, Joelbitar, Björnes Magasin, Lilla Sportspegeln, Tom & Jerry, Clownen Manne, i princip det mesta som sändes på TV. Barnprogram var typ den enda underhållningen som fanns, och det här var på den tiden barnrpgorammen sändes på TV2. Först halvfem till fem, ofta med Clownen Manne. Sedan var det Tecken till varandra, och så återkom barnprogrammen halv sex till halv sju. Ibland ända till sju.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
gadas skrev:Men varför försvinner upprepade mellanslag...?
Det gör de inte, ....... det är bara så att de inte visas...
Citera min text så ser du hur jag gjort upprepade mellanslag.
Miche skrev:gadas skrev:Men varför försvinner upprepade mellanslag...?
Det gör de inte, ....... det är bara så att de inte visas...
Citera min text så ser du hur jag gjort upprepade mellanslag.
Aha...punkter färgade som bakgrunden, tack!
Nostalgitripp utan dess like att läsa om dessa barnprogram....
Thomas the Tank (Lokomotivet Thommas og vennene hans)
Care Bears (Krambjörnarna)
My Little Pony
Turtles
Transformers
MacGyver
X-Files (Arkiv X)
De senare i smått äldre ålder, men när jag mår dåligt ser jag gärna på Krambjörnarna, har två DVD:er med några avsnitt på varje och det tröstar mig.
Care Bears (Krambjörnarna)
My Little Pony
Turtles
Transformers
MacGyver
X-Files (Arkiv X)
De senare i smått äldre ålder, men när jag mår dåligt ser jag gärna på Krambjörnarna, har två DVD:er med några avsnitt på varje och det tröstar mig.
MCGyver, Zorro, Alf.. gillade inga 'barnprogram' vad jag minns.
Zirre skrev:Familjen Flinta på Cartoon Network.
Glömde den! Helt tillfälligt alltså...
"Cartoon Network" vet jag inte vad det är. Däremot minns jag oerhört väl hur man kom som ett skållat troll när man hörde den friska ljuva signaturmelodin! Och det gjorde man, eftersom det bara fanns teve, inte olika kanaler. Och så blev föräldrarna tvungna att köpa hem Flinta-kex... det var inget som började på 80- eller 90-talen!
Kommer att tänka på "den bekymmersfria barndomen", som man aldrig kan få tillbaka eftersom man som vuxen alltid har bekymmer... Men frågan är om det var bekymmersfritt eller om det bara var så att man ännu inte hade lärts av med att släppa bekymren en stund - och i så fall borde det ju gå att lära om igen!
Disneydags på SVT, orkade man plåga sig igenom nalle puh blev det Ducktales sedan
Å så Julafton 15-16 förstås, enda timmen på året då jag alltid är upptagen... fortfarande!
"Mitt i naturen" - 1980 och framåt
"Ett med naturen" - med Arne Weise 1983-1996 (då det slogs ihop med "Mitt i naturen")
"Gäster med gester" - 1982-1999
"Hur gör djur" - Söndagsöppet 1990-2003
"Jeopardy" - med Magnus Härenstam 1991-2005
"Så går det till på Saltkråkan" - 1977
"Stjärnhuset" - Julkalender 1981
"Trolltider" - Julkalender 1979
"Sommarmorgon" - 1978-1987 (bäst var 1985 med Solstollarna)
(Tittade dock inte så mycket på TV utan hade mest näsan i någon bok)
"Ett med naturen" - med Arne Weise 1983-1996 (då det slogs ihop med "Mitt i naturen")
"Gäster med gester" - 1982-1999
"Hur gör djur" - Söndagsöppet 1990-2003
"Jeopardy" - med Magnus Härenstam 1991-2005
"Så går det till på Saltkråkan" - 1977
"Stjärnhuset" - Julkalender 1981
"Trolltider" - Julkalender 1979
"Sommarmorgon" - 1978-1987 (bäst var 1985 med Solstollarna)
(Tittade dock inte så mycket på TV utan hade mest näsan i någon bok)
Återgå till Övriga Aspergerfrågor