Vilka språk kan du?
84 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Kan ni några utländska språk ?
Hej, jag håller på att lära mig Portugisiska, tar ett exempel:
Ei, eu estou prestes a me ensinar portugisiska do meu namorado, é muito
interesante e útil para saber se eu fisicamente ir para o Brasil no futuro
Betyder:
Hej, jag håller på att lära mig Portugiska med min pojkvän, det är rätt intressant och bra att kunna ifall jag själv reser till Brasilien i framtiden.
Ei, eu estou prestes a me ensinar portugisiska do meu namorado, é muito
interesante e útil para saber se eu fisicamente ir para o Brasil no futuro
Betyder:
Hej, jag håller på att lära mig Portugiska med min pojkvän, det är rätt intressant och bra att kunna ifall jag själv reser till Brasilien i framtiden.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 19:11:26, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Oops, ber moderatorn flytta denna tråd sen.
Glimma:
Bem, como estimulante. Espanhol e Português parecem semelhantes entre si na pronúncia e na escrita.
Betyder:
Jaha, vad spännande. Spanska och Portugisiska verkar snarlika varann i uttal och skrift.
Oops, ber moderatorn flytta denna tråd sen.
Glimma:
Bem, como estimulante. Espanhol e Português parecem semelhantes entre si na pronúncia e na escrita.
Betyder:
Jaha, vad spännande. Spanska och Portugisiska verkar snarlika varann i uttal och skrift.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 19:11:26, redigerad totalt 1 gång.
Språk som jeg forstår/behersker
Noe engelsk.
Noe mer svensk.
En god del mer dansk.
Mens norsk behersker jeg jo til det fulle.
(Ellers kan vel dialekter by på problemer på alle språk.)
Moderator Alien: Slog ihop med tidigare tråd om samma ämne.
Noe mer svensk.
En god del mer dansk.
Moderator Alien: Slog ihop med tidigare tråd om samma ämne.
Senast redigerad av River 2013-09-22 23:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Språk som jeg behersker
Jag antar att du behärskar både bokmål och nynorsk, men vilket är ditt "modersmål" av dem?
Vete 17 om jag behärskar något annat språk än svenska. Men jag förstår engelska rätt bra och även en del tyska. Sedan har jag läst franska, spanska och kinesiska, men de språken behärrskar jag verkligen inte.
Vete 17 om jag behärskar något annat språk än svenska. Men jag förstår engelska rätt bra och även en del tyska. Sedan har jag läst franska, spanska och kinesiska, men de språken behärrskar jag verkligen inte.
Språk som jeg behersker
Alien skrev:Jag antar att du behärskar både bokmål och nynorsk, men vilket är ditt "modersmål" av dem?
Här på forumet har han såvitt jag kan se hittills hållit sig till bokmål.
Ja, det er bokmål som er mitt morsmål, men forstår godt nynorsk, men er jo vanskeligere å prate det enn å lese det. Men litt engelsk prater jeg.
River skrev:Noe engelsk.
Noe mer svensk.
En god del mer dansk.
För många år sedan när jag började jobba i Norge kom jag till en liten, liten by i Sunmöre, dialekten där lät nästan som isländska. Jag var nära att avsluta min karriär i Norge på en gång där, jag förstod ingenting. Men så blev nästa uppdrag i Oslo och där var det som ett helt annat språk, där förstod man allt