Tandvårdsmottagning med bra bemötande (i STHLM)?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Noelopan » 2013-09-20 19:13:33

Jag behöver gå till en tandhygienist, men vill inte gå till min vanliga mottagning. Så, min fråga är: finns det en mottagning i STHLM där man som aspie garanterat får ett bra bemötande?

Fick tandvårdsstöd för en tid sedan och innehar även fn frikort, vilket gjorde att jag vid mitt senaste besök fick betala 0 kr istället för betala 800 kr. Min tandläkares reaktion över denna omständighet var dock allt annat än professionell. Jag upplevde att han gjorde narr av mig (och det faktum att jag hade ett tandvårdskort) inför hela sin personal och övriga patienter. Kanske hade han inte för avsikt att göra så och nu är det ju inte en tandläkare jag vill gå till, men det spelar ingen roll. Vill inte utsätta mig för detta igen, utan vill hitta en mottagning som har ett professionellt förhållningssätt gentemot sina patienter.
Noelopan

Anslöt: 2012-08-24

Inläggav plåtmonster » 2013-09-20 19:36:08

Gå privat är mitt tips.

Det andra tipset är att gå dit och fråga om "behöver man laga om det ser brunt ut?" och se vilken reaktion du får. Eller "jag har svårt för sprutor" osv.. Poängen är inte det du frågar om utan hur de bemöter dig. Vänta dock tills de har tid.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Flawed » 2013-09-20 19:56:22

Din tandläkare är nog litet av en psykopat och ingen som man vill ska peta med vassa föremål i inne i munnen.
Flawed
Inaktiv

Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Noelopan » 2013-09-22 11:33:22

Flawed skrev:Din tandläkare är nog litet av en psykopat och ingen som man vill ska peta med vassa föremål i inne i munnen.

Nja, troligtvis inte. Snarare trångsynt, okunnig och kanske snål. :?

plåtmonster skrev:Gå privat är mitt tips.

Det andra tipset är att gå dit och fråga om "behöver man laga om det ser brunt ut?" och se vilken reaktion du får. Eller "jag har svårt för sprutor" osv.. Poängen är inte det du frågar om utan hur de bemöter dig. Vänta dock tills de har tid.

Det är en privatmottagning. Har inte haft några som helst problem där innan jag plockade fram det där kortet.

Tyvärr är det inte heller riktigt min grej att gå runt till olika tandläkare och ställa frågor, har svårt för det. Så det faller på det. Tänkte bara att det kanske finns någon med tandvårdskort här, som varit på en mottagning som är värdig en rekommendation.
Noelopan

Anslöt: 2012-08-24

Inläggav plåtmonster » 2013-09-22 15:39:37

Noelopan skrev:Har inte haft några som helst problem där innan jag plockade fram det där kortet.

Uppenbarligen gäller det att hålla fasaden.. :-)063
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Återgå till Aspergare och vården

Logga in