Du vet att du är en aspie när...
Neej. Dra inte in mig i mer!!
Men det måste ändå vänta, iaf köra båda. Min dator är för slö.
Men det måste ändå vänta, iaf köra båda. Min dator är för slö.
]
Underbart! Ja, även jag känner igen mig, men kanske att jag har mindre svårt att slita mig loss.kiddie skrev:När du tänker jajust det... flygradar på nätet, ja det måste ju finnas... bara inte tänkt på. Och sedan blir sittande i timmar. För att ngn i tråden nämnt sajten.
När jag helt desperat undrar vem som vill bli mina vänner på mitt nya specialintresse Hay day. ( på min mobil).
Och tänker vart kan jag annonsera på Aspergerforum efter nya farm vänner.
Och tänker vart kan jag annonsera på Aspergerforum efter nya farm vänner.
Feline skrev:..du funderar på att skriva ut smileys på lappar och ta med dig för att få NT's att förstå dig bättre.
BRILJANT !
...du blir sittande i evigheter och stirrar på en fråga (i frågeformuläret för valfri psykologisk utredning) som du omöjligt kan besvara på ett bra sätt eftersom den är korkat formulerad.
Exempel på detta kan vara påståenden som "Hur man umgås socialt och tar kontakt med nya människor är obegripligt för mig" - svarsalternativ stämmer/stämmer ej. Om man nu har svårt för det ena men inte det andra, eller om dessa saker är väldigt svåra, men inte helt obegripliga, hur ska man då rimligen svara??
Exempel på detta kan vara påståenden som "Hur man umgås socialt och tar kontakt med nya människor är obegripligt för mig" - svarsalternativ stämmer/stämmer ej. Om man nu har svårt för det ena men inte det andra, eller om dessa saker är väldigt svåra, men inte helt obegripliga, hur ska man då rimligen svara??
Inte vet jag Här är jag för att folk verkar lugna, inte tänker jag ställa upp på att ifrågasätta mig själv för att några tokstollar bytt ut jude mot autist.
Det finns inget sånt och det vet alla, världen utgår ifrån en själv och den som ifrågasätter sig själv är det synd om, för då kan man inte tycka att ens egen värld är nog rolig och vill istället följa med i låtsasvärlden som några stollar som har för mycket tid på halsen byggt upp.
Så, den som ifrågasätter sig själv är kanske mer autistisk än andra? Det har dom allt ordnat till jäkligt bra vissa, så att folk tror att dom är autister, startar forum o grejer o gräver ned sig i sig själva
Men vissa rör dom inte
Det finns inget sånt och det vet alla, världen utgår ifrån en själv och den som ifrågasätter sig själv är det synd om, för då kan man inte tycka att ens egen värld är nog rolig och vill istället följa med i låtsasvärlden som några stollar som har för mycket tid på halsen byggt upp.
Så, den som ifrågasätter sig själv är kanske mer autistisk än andra? Det har dom allt ordnat till jäkligt bra vissa, så att folk tror att dom är autister, startar forum o grejer o gräver ned sig i sig själva
Men vissa rör dom inte
antonius skrev:...du önskar nästan att man var stumm
...för då skulle man slippa svara på en massa korkade frågor
ssssss skrev:...du blir sittande i evigheter och stirrar på en fråga (i frågeformuläret för valfri psykologisk utredning) som du omöjligt kan besvara på ett bra sätt eftersom den är korkat formulerad.
När man ansöker om boendestöd får man ett frågehäfte som heter DUR. Där finns en fråga som lyder ungefär: "Jag har svårt att minnas eller förstå".
Jag har svårt att minnas men inte att förstå så jag kryssade i den så nu tror de nog att jag har svårt att förstå, har en känsla av det ibland när de ska förklara saker.
Vad är det för korkskallar som gjort såna frågor
Zima33 skrev:Vad är det för korkskallar som gjort såna frågor
De brukar förkortas NT!
Jaha, eller kanske bristande logisk förmåga? Sånt brukar väl testas i så kallade intelligenstest?Feline skrev:De brukar förkortas NT!Zima33 skrev:Vad är det för korkskallar som gjort såna frågor
Trollmor skrev:Jaha, eller kanske bristande logisk förmåga? Sånt brukar väl testas i så kallade intelligenstest?Feline skrev:De brukar förkortas NT!Zima33 skrev:Vad är det för korkskallar som gjort såna frågor
Absolut, helt rätt!
Frågan kanske är om dom gjort sådant test, på dom som skriver tester?
Feline skrev:Trollmor skrev:Jaha, eller kanske bristande logisk förmåga? Sånt brukar väl testas i så kallade intelligenstest?Feline skrev:De brukar förkortas NT!
Absolut, helt rätt!
Frågan kanske är om dom gjort sådant test, på dom som skriver tester?
...man funderar på detta in absurdum, gör likadant själv
Moderator atoms - återställde ett fullständigt ramponerat citat.
Jag hatar konstiga test. T ex "Jämfört med för en månad sedan, känner du dig deppig och nere?" Svar: Ja, jag känner mig deppig/Nej, jag mår bra.
Hur svarar man om man var deppig då oxo?
Bläh!
Bläh!
kiddie skrev:Jag hatar konstiga test. T ex "Jämfört med för en månad sedan, känner du dig deppig och nere?" Svar: Ja, jag känner mig deppig/Nej, jag mår bra.
Bläh!
Man ringar in alla svarsalternativ och förklarar sig senare.
ett mmorpg ska läggas ner och du sörjer din karaktär som om den vore ditt eget barn.
...ens favorit verktyg går sönder, och man sörjer för man vet att man aldrig kommer hitta ngt lika bra
...du fortfarande inte kan svara på frågan "Allt bra med dig?" fastän du tränat på att kunna svara på ett adekvat sätt i två års tid.
magdalena skrev:...du fortfarande inte kan svara på frågan "Allt bra med dig?" fastän du tränat på att kunna svara på ett adekvat sätt i två års tid.
...alltid säger ''Tipp topp'' fast du mår skit innvärtes men vill inte, börja räkna upp allt du tycker är miserabelt och framstå som en sådan där gnällspik
Du blir alldeles desorienterad när någon får för sig att ställa en följdfråga på ett av dina, på förhand inövade, svar på någon av standardfrågorna.
ssssss skrev:Du blir alldeles desorienterad när någon får för sig att ställa en följdfråga på ett av dina, på förhand inövade, svar på någon av standardfrågorna.
Ja, sluta gå utanför manus!
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Schmetterling skrev:ssssss skrev:Du blir alldeles desorienterad när någon får för sig att ställa en följdfråga på ett av dina, på förhand inövade, svar på någon av standardfrågorna.
Ja, sluta gå utanför manus!
Du läser på om din favorit textredigerare i vad du tror är några få minuter innan du ska sova. Men när du kollar på klockan har det gått 44 minuter. Så du lägger ner det du läste i och börjar fantisera om hur du skriver text med den tills du somnar.
När du har svårt att vara glad över att få en till kusin, de förstör ju din perfekta kusinsymmetri med 10 kusiner, 5 flickor och 5 pojkar.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Återgå till Övriga Aspergerfrågor