Varför beter sig folk såhär?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Kathrine87 » 2013-09-17 21:32:55

Händer detta bara mig ir e de vanligt? Jag undrar om ni kan hjälpa mig att tolka detta mönster jag ser o tala om för mig varför detta händer???
Jo, varje gång jag får kontakt med en kille så ger han sin uppmärksamhet till en annan tjej. Samma sak när vi e ute, han bara tittar på tjejerna runt om o snackar oj vad hon e snygg. Så här gör alla killar jag träffar! Varje kille som lär känna mig behandlar mig så här. Varför gör dom detta??? Antingen e de nåt med mig som gör att dom tror dom kan göra så ir e detta ett killbeteende som jag inte känner till. Vad tror ni??? Kan ni hjälpa mig att lösa det!? O bara så ni vet, jag e inte ful!!!
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav forumnamn » 2013-09-17 21:51:23

Jag har gjort likadant, kommenterar ibland både andra tjejer o killar, men då är jag ju rätt öppensinnad också.

Om jag gör det så är det för att få kontakt med tjejen eller killen som jag umgås med, det är liksom en ingång till att börja få kontakt med varandra, att lära känna den andra bättre och se om man tycker lite lika eller ialla fall förstår varandra. För mig är detta rätt viktigt.
forumnamn
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2013-09-15

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav ajemen » 2013-09-17 21:53:14

Jag känner inte igen mig i beteendet. Finner jag tycke för någon så försöker jag att visa det för denna, men visserligen tror jag inte att jag faller under kategorin för en stereotypisk man. En vanlig klyscha talar väl för att kvinnor ska spela svårfångade medan män ska bete sig som om dom kunde vraka och välja.

Som jag ser det så försöker dom du har träffat att antingen göra dig svartsjuk eller så är dom kanske väldigt könsdrivna och uppriktiga.
ajemen
 
Inlägg: 893
Anslöt: 2013-04-03

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Flatline » 2013-09-17 21:55:52

Det kan inte vara något i ditt eget beteende som gör att män uppfattar dig som avisande och därför utesluter ett intresse annat än det rent vänskapliga och således känner sig fria att rikta sin uppmärksamhet åt andra håll?
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav forumnamn » 2013-09-17 22:01:34

Själv så uppmuntrar jag samma sak åt andra hållet, dom gånger jag umgåtts med tjejer mer eller mindre intimt, så tycker jag det är skoj att veta vad dom tycker om både andra människor och liksom allting i livet. Tycker det tyder på att dom killarna som du umgås med är ovanligt raka och ärliga+reflektiva, så bara dom inte börjar med allt för mycket kärringsnack så dom väger över åt det hållet, eller för den sakens skull väger över åt andra håller att dom blir för grabbiga så kan du skicka dom till mig istället, tycker dom verkar trevliga!
forumnamn
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2013-09-15

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Kathrine87 » 2013-09-17 22:05:14

Ok tack för era svar, kul o diskutera med er :)
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav forumnamn » 2013-09-17 22:12:30

Kathrine87. Nu diskuterar vi ju inte, du skrev ju lite vad som hade hänt dig först men inte riktigt vad du kände väl? Och nu när vi skrev hur vi kände det så fortsätter inte du att reflektera med oss.

Det är kanske just det dina grabbar vill, att få igång dig och höra vad du har för nån syn på andra tjejer och sånt. Du kan kontra med o säga att den där killen är så o så osv... hänger du med?

Men visst, jag har känt många människor som är mindre spontana på det sättet eller att det kanske tar längre tid för dom att öppna sig, vi är ju olika. En del tycker säkert att det är löjligt eller nåt att kommentera sånt där också.
forumnamn
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2013-09-15

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Visst » 2013-09-17 22:22:37

Kathrine87 skrev:Händer detta bara mig ir e de vanligt? Jag undrar om ni kan hjälpa mig att tolka detta mönster jag ser o tala om för mig varför detta händer???
Jo, varje gång jag får kontakt med en kille så ger han sin uppmärksamhet till en annan tjej. Samma sak när vi e ute, han bara tittar på tjejerna runt om o snackar oj vad hon e snygg. Så här gör alla killar jag träffar! Varje kille som lär känna mig behandlar mig så här. Varför gör dom detta??? Antingen e de nåt med mig som gör att dom tror dom kan göra så ir e detta ett killbeteende som jag inte känner till. Vad tror ni??? Kan ni hjälpa mig att lösa det!? O bara så ni vet, jag e inte ful!!!

Kathrine, menar du om du är ute på date eller liknande med en ny kille? Eller menar du någon som du nyss träffat på krogen eller liknande?
Förklara gärna situationen lite mer ingående så blir det lättare att ge ett svar. :)
Visst
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2013-08-27
Ort: Stockholm

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav forumnamn » 2013-09-17 22:26:49

Det är lugnt alltså, tänkte bara att det hela inte lät så värst konstigt, kan se situationen framför mig, om det nu är som jag tänker mig det. Vet ju inte riktigt vad det är för några grabbar som du lirar med :-)Happy

Själv så, som jag sa så gillar jag skarpt när man kan ha den öppenheten mellan människor oavsett om man är älskare eller ej.
forumnamn
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2013-09-15

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav likeaboxof » 2013-09-17 22:33:05

Det beror sej väldigt mycket på vilket sätt du träffar killen på och er ev tidigare relation, om ni typ bestämt dejt eller om ni är lite bekanta som bara umgås.

Om ni träffas för att ni tidigare flirtat lite och ska på typ en dejt på tu man hand så tycker jag det är konstigt av han att göra så, det betyder isåfall antagligen att han inte är intresserad av dej som mer än vän eller möjligtvis kk men jag tycker ändå det är rätt taskigt att göra så på en dejt.

Om ni mer är lite bekanta och bara ska hitta på nått själva så är det inget större konstigt med det, det kan isåfall betyda fler saker, dels att han ser dej som vän och vill snacka med sin vän om tjejer han tycker är snygga eller så kan han va lite intresserad av dej men inte vill visa det direkt utan typ testa om du blir lite avundsjuk och se om du börjar jaga honom lite för att han ska intressera sej för dej istället fö av andra tjejer, det är ganska vanligt att både tjejer och killar gör så men det gäller som sagt inte om ni är mer på g och dejtar.

Jag är kille btw.
likeaboxof
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2013-09-16

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav antonius » 2013-09-17 22:53:18

Det där är väl regionalt, här där jag bor är det långt mellan människorna så sådant beteende finns nog inte här iaf. Här är man nog mån att hålla sig till att prata med den man råkar ha fått kontakt med, medan man äter varmkorv på Staoil typ. Medan man gör bort att tanka snöskotern på väg hem och mata draghundarna. Finns inte så många att kommentera, ja de är ju Anja 73 som kom som krigsbarn från Finland, hon har träben och emaljöga, men hon bjuder på pepparkakor ibland, om man pratar lite fräckt med henne :-)018
antonius
 
Inlägg: 22358
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Kathrine87 » 2013-09-17 23:03:04

forumnamn skrev:Kathrine87. Nu diskuterar vi ju inte, du skrev ju lite vad som hade hänt dig först men inte riktigt vad du kände väl? Och nu när vi skrev hur vi kände det så fortsätter inte du att reflektera med oss.

Det är kanske just det dina grabbar vill, att få igång dig och höra vad du har för nån syn på andra tjejer och sånt. Du kan kontra med o säga att den där killen är så o så osv... hänger du med?

Men visst, jag har känt många människor som är mindre spontana på det sättet eller att det kanske tar längre tid för dom att öppna sig, vi är ju olika. En del tycker säkert att det är löjligt eller nåt att kommentera sånt där också.


ok, jag fattar! men jag e ingen sån som har dålig syn på andra, jag kan känna obehag om människor beter sig illa men jag får ändå ingen dålig syn på dom för jag tror att alla beter sig efter nån orsak/anledning. Jag känner ingenting för dessa killar, jag tycker bara de e roliga o hänga med.

E jag bättre på att kontra nu? ;):P
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav forumnamn » 2013-09-17 23:06:42

Kathrine87 skrev:
forumnamn skrev:Kathrine87. Nu diskuterar vi ju inte, du skrev ju lite vad som hade hänt dig först men inte riktigt vad du kände väl? Och nu när vi skrev hur vi kände det så fortsätter inte du att reflektera med oss.

Det är kanske just det dina grabbar vill, att få igång dig och höra vad du har för nån syn på andra tjejer och sånt. Du kan kontra med o säga att den där killen är så o så osv... hänger du med?

Men visst, jag har känt många människor som är mindre spontana på det sättet eller att det kanske tar längre tid för dom att öppna sig, vi är ju olika. En del tycker säkert att det är löjligt eller nåt att kommentera sånt där också.


ok, jag fattar! men jag e ingen sån som har dålig syn på andra, jag kan känna obehag om människor beter sig illa men jag får ändå ingen dålig syn på dom för jag tror att alla beter sig efter nån orsak/anledning. Jag känner ingenting för dessa killar, jag tycker bara de e roliga o hänga med.

E jag bättre på att kontra nu? ;):P


Du är så skööön, Kathrine87 ..perfekt kontring, golvad o knockad här
forumnamn
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2013-09-15

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Charlie72 » 2013-09-17 23:11:32

Killarna kanske känner att du inte vill något och som du själv skriver så känner du inget för dom, så du kanske inte utstrålar mer än vänskap för dom, eller så kanske du e för snäll eller för snygg?
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Kathrine87 » 2013-09-17 23:17:07

forumnamn skrev:Du är så skööön, Kathrine87 ..perfekt kontring, golvad o knockad här


Jag har as, jag kan inte tolka golvad o knockad :P

Moderator: Rättade trasigt citat.
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Plasticfck » 2013-09-18 2:33:19

alltså - vet inte om det är långsökt,
men jag tror att vissa människor tycker att den de dejtar (du i detta fall) är för bra för dom, och dom måste då kanske höja sig själva genom att visa att de kan få någon annan lätt/att de har andra attraktiva kvinnor att välja mellan. För mig så låter det som om de du träffat är rädda att du ska dra med någon annan, och därför "garderar" sig.
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Mountain_lion » 2013-09-19 21:09:33

Kathrine87 skrev:Händer detta bara mig ir e de vanligt? Jag undrar om ni kan hjälpa mig att tolka detta mönster jag ser o tala om för mig varför detta händer???
Jo, varje gång jag får kontakt med en kille så ger han sin uppmärksamhet till en annan tjej. Samma sak när vi e ute, han bara tittar på tjejerna runt om o snackar oj vad hon e snygg. Så här gör alla killar jag träffar! Varje kille som lär känna mig behandlar mig så här. Varför gör dom detta??? Antingen e de nåt med mig som gör att dom tror dom kan göra så ir e detta ett killbeteende som jag inte känner till. Vad tror ni??? Kan ni hjälpa mig att lösa det!? O bara så ni vet, jag e inte ful!!!

Om ni har relation av vänner/kompisar så kan jag tänka mig att killarna har mer fokus utåt och är mest intresserad av dina åsikter kring deras observationer.
Om det finns intresse mellan er, så tycker jag att de agerar konstigt. Är jag intresserad av en kvinna så ger jag henne all min uppmärksamhet. Jag skulle i och för sig inte agera på det sätt du beskriver med en vän. Jag skulle fortfarande fokusera på min vän, det är därför jag umgås med min vän. Möjligen om man har har suttit och umgåtts en stumd på café eller liknande så kan man tillsammans sitta och studera folk och diskutera olika personer, men då gör man det tillsammans.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav plåtmonster » 2013-09-20 0:44:17

NT: Visar att man minsann kan få andra och därmed har pondus.
AS: Engagerar sig i personen de faktiskt träffar och är i nuet.

Eller?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Kathrine87 » 2013-09-20 13:30:28

mountain_lion skrev:Om ni har relation av vänner/kompisar så kan jag tänka mig att killarna har mer fokus utåt och är mest intresserad av dina åsikter kring deras observationer.
Om det finns intresse mellan er, så tycker jag att de agerar konstigt. Är jag intresserad av en kvinna så ger jag henne all min uppmärksamhet. Jag skulle i och för sig inte agera på det sätt du beskriver med en vän. Jag skulle fortfarande fokusera på min vän, det är därför jag umgås med min vän. Möjligen om man har har suttit och umgåtts en stumd på café eller liknande så kan man tillsammans sitta och studera folk och diskutera olika personer, men då gör man det tillsammans.[


ja, jag tror oxå de e så som du beskriver men grejen e att den as jag har e min svårighet att tolka såna situationer, dvs avsikter o därför behövde jag hjälp med att tolka detta. Tack för ditt svar :)

Moderator: Rättade trasigt citat. Det är viktigt att det framgår vem som citeras. Läs här hur man citerar: tips-for-aspergerforum-t21046.html
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Varför beter sig folk såhär?

Inläggav Kathrine87 » 2013-09-20 13:32:02

plåtmonster skrev:NT: Visar att man minsann kan få andra och därmed har pondus.
AS: Engagerar sig i personen de faktiskt träffar och är i nuet.

Eller?


Ja, så e de i mitt fall :)
Kathrine87
 
Inlägg: 260
Anslöt: 2013-09-05

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in