aktivitetsersättning. förstår inte? deltid
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Hejj! Jag har läst och läst om aktivitetsersättning, men förstår inte allt.. Jag vet inte vem jag ska prata med det om heller så jag tänkte att jag kan prata och fråga alla här
Jag ska på informationsmöte på samhall imorgon och som max kommer jag att kunna jobba 50%. Kanske inte ens klarar det.. Men hur blir det då med lönen? Om vi säger att jag jobbar heltid och tjänar 17 000 :-.. kan jag då jobba halvtid och tjäna samma på grund av aktivitetsersättningen? Eller hur går det till? Jag förstår verkligen inte...
Tack //jossan
Jag ska på informationsmöte på samhall imorgon och som max kommer jag att kunna jobba 50%. Kanske inte ens klarar det.. Men hur blir det då med lönen? Om vi säger att jag jobbar heltid och tjänar 17 000 :-.. kan jag då jobba halvtid och tjäna samma på grund av aktivitetsersättningen? Eller hur går det till? Jag förstår verkligen inte...
Tack //jossan
Normalt får du halva lönen och halva aktivitetsersättningen. Om du får 7 800 kr (som du tidigare skrev att du kommer att få) i aktivitetsersättning för heltid så blir alltså den totala månadsinkomsten före skatt 12 400 kr (17 000 / 2 + 7 800 / 2).
Återgå till Studier och arbetsliv