Så irriterad! Måste man ha senaste modellen?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav AgCeCiL » 2013-09-10 15:30:34

Jag beställde en iphone 5 här om dagen då min iphone 4s har gått sönder lite och kände mig ganska nöjd över beställningen, men självklart ska någon komma och förstöra det hela. Jag säger till den ena kompisen (är några andra i rummet också) att jag beställde en iphone 5 eftersom min 4s gått sönder, och då ska såklart någon Annan påpeka "saru iphone 5?" Och jag nickar "men det är väl jävla onödigt, iphone 6 kommer ju ut imorgon!" Jahapp du, jag var inte ens medveten om det. Jag undrar nu då, vrf kan jag inte beställa en iphone 5 enligt denna människa? Är det för att man ALLTID måste ha den nyaste? Jag skulle inte ens beställt en ny om min gamla inte gått sönder! Jag är väldigt lättpåverkad av va folk säger och tycker inte alls det var kul att personen sa att det var onödigt av mig att köpa iphone 5! Folk köper ju för Guds skull fortfarande iphone 4!

Moderator Titti
Förtydligade rubriken och flyttade tråden från IT-forum eftersom frågan egentligen inte avser just IT utan ett mer allmängiltigt problem.
AgCeCiL
Ny medlem

Anslöt: 2012-07-06

Re: Så irriterad!

Inläggav Moggy » 2013-09-10 15:41:40

Priset sjunker på gamla modeller när det lanseras nya så därför kan det vara bra att vänta när det är nytt på g. Sen köper de flesta Android nu för tiden då de är bättre och billigare.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Så irriterad!

Inläggav Hundralappen » 2013-09-10 16:18:06

iPhone 5S lanseras 19:00 idag ( http://wheniskeynote.com/ ), inte sexan så det är lugnish. Bör inte vara så stor skillnad så kör på femman du, men vänta gärna några veckor så går priset ner lite dessutom.
Hundralappen

Anslöt: 2009-01-16

Så irriterad!

Inläggav bittin » 2013-09-10 16:28:02

Nepp iPhone 6 släpps inte idag det är 5S dvs en lite uppdaterad 5a ska strax dra iväg till Bontouch o se på eventet här i Stockholm o käka Tacos :) Finns platser kvar om nån Stockholmare är intresserad att se det tillsammans med andra o dricka öl o käka pizza / tacos http://iphone5s.splashthat.com/
bittin

Anslöt: 2008-11-03

Så irriterad!

Inläggav plåtmonster » 2013-09-10 22:02:52

AgCeCiL skrev:Jag är väldigt lättpåverkad av va folk säger och tycker inte alls det var kul att personen sa att det var onödigt av mig att köpa iphone 5!

Tänk igenom vad DU VILL.. strunta i andras åsikter såvida de inte har rena fakta att komma med.

Vill jag t.ex se tiderna för kollektivtrafiken så går det kanske alldeles utmärkt med en iPhone 3, eller t.om en iPhone 1. Vill någon annan att man då skaffar en dyrare mobiltelefon kan de gärna själva lägga till mellanskillnaden.

Behöver man använda en digital kompass så krävs dock t.ex minst iPhone 3GS och då får man skaffa en sådan eller bättre. Men behöver man inte det så spelar det förstås ingen roll.

Sedan finns ju Android om man vill vara lite fri i val av programvara ;)
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Så irriterad!

Inläggav bittin » 2013-09-11 19:15:50

plåtmonster skrev:
AgCeCiL skrev:Jag är väldigt lättpåverkad av va folk säger och tycker inte alls det var kul att personen sa att det var onödigt av mig att köpa iphone 5!

Tänk igenom vad DU VILL.. strunta i andras åsikter såvida de inte har rena fakta att komma med.

Vill jag t.ex se tiderna för kollektivtrafiken så går det kanske alldeles utmärkt med en iPhone 3, eller t.om en iPhone 1. Vill någon annan att man då skaffar en dyrare mobiltelefon kan de gärna själva lägga till mellanskillnaden.

Behöver man använda en digital kompass så krävs dock t.ex minst iPhone 3GS och då får man skaffa en sådan eller bättre. Men behöver man inte det så spelar det förstås ingen roll.

Sedan finns ju Android om man vill vara lite fri i val av programvara ;)

https://itunes.apple.com/se/app/res-i-s ... 71628?mt=8 kräver iOS 4.3 så den kräver åtminstonde en iPhone 3 går väl iofs att surfa till SL i Webläsaren på en iPhone 1 dock men lär vara jävligt slött :D
bittin

Anslöt: 2008-11-03

Inläggav Mountain_lion » 2013-09-13 21:06:57

Nej. Man behöver definitivt inte ha den senaste modellen. För vissa har det betydelse. Antingen mäter de sig med andra personer på det sättet eller så mår de psykiskt bra eller starkt av att ha det senaste. De får dock betala ett dyrt pris för det.
För min del handlar det om vilka behov ska prylen täcka och vad är jag beredd att betala för detta.
Jag hoppas du känner att ditt val blir bra för dig. Och skit i honom.
Mountain_lion

Anslöt: 2013-07-18

Inläggav kullan » 2013-09-13 21:17:07

Som jämförelse så köpte jag jag en Samsung Galaxy S3 i juni. Då hade S4 kommit ut och nu lanseras S5 redan. Jag skulle kunna vara sur men det är jag inte.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Hundtaco » 2013-09-14 17:06:30

iPhone 5C är en iPhone 5 med plastskal så det är inte en gammal modell utan en lyxigare iPhone 5C :)

Och, vad spelar det för roll egentligen?

och

Hundtaco

Anslöt: 2012-11-20

Inläggav Trollmor » 2013-09-14 17:44:32

plåtmonster skrev:Tänk igenom vad DU VILL.. strunta i andras åsikter såvida de inte har rena fakta att komma med.
Håller med! Det finns ingen anledning att ta till sig var precis varenda kotte säger. De säger ju dessutom olika! ;)
Trollmor

Anslöt: 2010-08-01

Inläggav plåtmonster » 2013-09-14 17:53:07

Första kontrollen brukar vara hurvida livsformen är intelligent. Är den inte det kan utdatat förpassas till /dev/null ;)

Brusfilter är också en bra uppfinning.. :mrgreen:
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in