Har ni sett denna? Bättre än dropbox

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Nibor » 2013-09-06 18:26:41

Om man lägger upp sin shit på "molnet" så kanske det någongång finns en försvinnande chans att någon skulle råka intreesera sig för skiten.

Det är det som är bra med "molnet"
Nibor
Förhandsgranskad

Anslöt: 2011-12-30

Inläggav Bror Duktig » 2013-09-06 18:28:15

Zirre skrev:Det verkar som om en del använder olika tjänster. Är det inte enklare att bara ha en tjänst?

Jo det är det. Men man sprider riskerna om man planerar och vill ha flera tjänster, och om man inte har råd att köpa till mer utrymme, så kan det vara bra med flera tjänster. Då kan man ju dela upp det så att man har en kategori grejer på ena och något annat på en annan tjänst så man inte blandar bort sig helt.

Och som Barracuber skrev: men kanske vill testa lite.

Jag fick tag på Copy för att min bror inte har så mycket på Dropbox som krävdes för våra gamla VHS, och så laddade vi i familjen ned Copy och fick över filmerna.

Och såklart lägger man inte alla sina gamla familjebilder enbart i en molntjänst. Antingen är det en del av ens säkerhetsåtgärder och man har filerna på många ställen, eller så har man dem för att dela vad man redan har på datorn, med släkt och vänner (man kanske vill dela filmer).

Eller som jag, som har telefonen full med bilder, och låter Dropbox tjäna som autmatisk länk till datorn. Jag gör inget, och kan när jag vill se alla bilder från telefonen i en mapp i datorn, och sortera in i min fotoarkiv. Där behövs en del utrymme, då jag kan filma en hel del på en gång när min son spelar konserter med brazzorkestern och jag får för mig att spela in (de spelar för många bra låtar ibland - om man gillar 30-tals-swing).
Bror Duktig

Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Miche » 2013-09-06 21:59:03

Exakt, de olika tjänsterna är bra på/till olika saker. barracuber skrev att man ska ha minst två backuper, Copy kanske kan bli min andra tjänst för backup av mina bilder, men det vet jag inte än förrän jag testat Copy.

Jag tycker inte att Dropbox är tillräckligt för det (för lite utrymme och superkrångligt att få mer gratisutrymme), Box är bra till bilderna men inte till filmerna (pga storleksbegränsningen i gratisversonen), för de måste jag använda Google Drive eller Dropbox, Copy kanske kan fixa både bilder och filmer.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in