Geocaching ("skattjakt" med gps och/el smartphone)
61 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Geocaching
Geocachade i helgen och när vi letade efter en cache dök där upp en gammal dansbana mitt i skogen
Re: Sv: Geocaching
Miche skrev:Jag har börjat, men inte lyckats göra det till en vana...
Hur många caches har du hittat?
Geocaching
Zirre skrev:Miche skrev:Jag har börjat, men inte lyckats göra det till en vana...
Fem, sex kanske, jag började för omkring två år sen, sen rann det ut i sanden...
En cache var riktigt rolig, jag hade funderat över två år varför det hängde en stövel i ett träd, sen när jag skulle leta efter den så visste jag redan var den var, den var tuffare att logga...
Tyckerndu ska ta upp det igen, kanske en lördag i månaden eller nåt.Miche skrev:Zirre skrev:Miche skrev:Jag har börjat, men inte lyckats göra det till en vana...
Fem, sex kanske, jag började för omkring två år sen, sen rann det ut i sanden...
En cache var riktigt rolig, jag hade funderat över två år varför det hängde en stövel i ett träd, sen när jag skulle leta efter den så visste jag redan var den var, den var tuffare att logga...
Man behöver ju inte ha som mål att ta så många cachar som möjligt. Man kan logga enkla cacher i närheten av där man bor. Eller bestämma sig för när man är ute och reser, att man loggar de cacher som finns precis längs vägen. Det finns enkla cachar vid bensinmackar och inne i städer. Allt handlar inte om att klafsa runt i skogen, lösa knepiga mattegåtor eller fira sig nerför stup. Nivån bestämmer man själv.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Solitaria, Lorelei, Miche: får man fråga vad ni kallar er på geocaching.com? Det vore roligt att se vilka cachar ni loggat, och om ni har lagt ut några egna .
Jag vet inte ens om jag är reggad, har nog inte skrivit där (bara i boken i cacharna).
Re: Sv: Geocaching ("skattjakt" med gps och/el smartphone)
man ska ju skriva logg på cachens sida också det är liksom en del av själva grejen.Miche skrev:Jag vet inte ens om jag är reggad, har nog inte skrivit där (bara i boken i cacharna).
Miche skrev:Jag vet inte ens om jag är reggad, har nog inte skrivit där (bara i boken i cacharna).
Ok. Vad har du skrivit då? "Miche"?
Fyra caches hittade av sex. Droppade även en Travel Bug (TB)
geocache skrev:Miche skrev:Jag vet inte ens om jag är reggad, har nog inte skrivit där (bara i boken i cacharna).
Minns inte (det var förrförra sommaren).
De är tagna i Huddinge och Köping...
Miche skrev:geocache skrev:Miche skrev:Jag vet inte ens om jag är reggad, har nog inte skrivit där (bara i boken i cacharna).
Minns inte (det var förrförra sommaren).
De är tagna i Huddinge och Köping...
Utan inloggningsnamn på geocaching.com kam man ej få fram koordinaterna.
Tack, då vet jag. Om jag lyckas komma igång igen får jag väl antingen försöka återaktivera mitt konto eller skapa ett nytt...
Tips för de som gillar geocaching: Munzee Hunting
Hut mycket batteri drar appen i jämförelse med Turf?
Återgå till Intressanta intressen