Ni med AS vad var era favoritbarnprogram som små?
Re: Ni med AS vad var era favorit barnprogram som små?
Har aldrig varit liten och kommer aldrig att bli.
Inga! Fantiserade så mycket själv att jag inte behövde några...
- Autismsmurfen
- Anslöt: 2012-05-20
Allt som gick på Cartoon Network. T.ex. Powerpuff Pinglorna, Dexters laboratorium, Ed Edd och Eddy, Cow and Chicken, Johnny Bravo, Kurage den hariga hunden, I am weasel, Tom och Jerry m.m.
Jag satt dag ut och dag in och tittade på skiten. Typ de "dampigaste" barnprogrammen som finns. Fattar inte ens att jag fick kolla på det. Helt utan moral eller någon slags inlärning. Bara våld och utfrysande, egoistiska sociala regler. Det tog jag efter i skolan sen.
Jag satt dag ut och dag in och tittade på skiten. Typ de "dampigaste" barnprogrammen som finns. Fattar inte ens att jag fick kolla på det. Helt utan moral eller någon slags inlärning. Bara våld och utfrysande, egoistiska sociala regler. Det tog jag efter i skolan sen.
evveb skrev:Allt som gick på Cartoon Network. T.ex. Powerpuff Pinglorna, Dexters laboratorium, Ed Edd och Eddy, Cow and Chicken, Johnny Bravo, Kurage den hariga hunden, I am weasel, Tom och Jerry m.m.
Mina favoritprogram! Helt fasligt roliga.
Nefarious skrev:evveb skrev:Allt som gick på Cartoon Network. T.ex. Powerpuff Pinglorna, Dexters laboratorium, Ed Edd och Eddy, Cow and Chicken, Johnny Bravo, Kurage den hariga hunden, I am weasel, Tom och Jerry m.m.
Mina favoritprogram! Helt fasligt roliga.
Absolut mina favoriter också! Men man får ju absolut inte förglömma Scoobie-Doo!
evveb skrev:Allt som gick på Cartoon Network. T.ex. Powerpuff Pinglorna, Dexters laboratorium, Ed Edd och Eddy, Cow and Chicken, Johnny Bravo, Kurage den hariga hunden, I am weasel, Tom och Jerry m.m.
Tom & Jerry är det enda jag känner till av de uppräknade. Vilket kanske är ett ålderstecken...minns att man alltid väntade på Tom & Jerry när man såg Sportspegeln.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Bl.a. professorn och Bamse m.m.
Senast redigerad av Wine 2012-08-08 13:50:28, redigerad totalt 1 gång.
På 80-talet gick det en serie "Den lilla vampyren". Ej tecknat.
Handlade om en grabb som en kväll får besök av en ung vampyr som bor med sin vampyrfamilj under en stor grav vid en intill liggande krykogård. Han lär sedan känna den lilla vampyrens yngre syster o.s.v. Ett av mina starkaste minnen av Barnprogram vid ung ålder
Hittade serien först vid vuxen ålder igen, Till min glädje kunde den fortfarande uppskattas.
Handlade om en grabb som en kväll får besök av en ung vampyr som bor med sin vampyrfamilj under en stor grav vid en intill liggande krykogård. Han lär sedan känna den lilla vampyrens yngre syster o.s.v. Ett av mina starkaste minnen av Barnprogram vid ung ålder
Hittade serien först vid vuxen ålder igen, Till min glädje kunde den fortfarande uppskattas.
Percis skrev:På 80-talet gick det en serie "Den lilla vampyren". Ej tecknat.
Du får gärna länka, minns den också svagt. Den gick efter Alf vill jag minnas.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Renodlade barnprogram kan jag nog generellt icke påstå att jag någonsin gillat. Men jag satt där framför tvn för jag var ju ett barn och barn ska se barnprogram ansåg jag .
Jag gillade typ Falcon Crest, Dallas, Macahan... Sådant. Och så program avsedda för ungdomar tex musikprogrammet Bagen. Gillade dock vissa serier tex Astrid Lindgrenserier och Katitzi o sånt. Gladast var jag när jag fick sitta och tjuvkika bakom en kudde på Motorsågsmassakern när jag var ptja... 5-6 år kanske...
Jag gillade typ Falcon Crest, Dallas, Macahan... Sådant. Och så program avsedda för ungdomar tex musikprogrammet Bagen. Gillade dock vissa serier tex Astrid Lindgrenserier och Katitzi o sånt. Gladast var jag när jag fick sitta och tjuvkika bakom en kudde på Motorsågsmassakern när jag var ptja... 5-6 år kanske...
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Det fanns ett tecknat barnprogram som gick på Bolibompa på 90-talet...
Rolf Skoglund berättade sagor, oftast med vargar och sådant?
Hjälp?
Rolf Skoglund berättade sagor, oftast med vargar och sådant?
Hjälp?
- linneajohansson
- Anslöt: 2009-10-02
När jag var liten på -50 talet fans det inte så många barnprogram att välja på, så alla barn som hade tillgång till TV såg dom som fans.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
lasseivägen skrev:När jag var liten på -50 talet fans det inte så många barnprogram att välja på, så alla barn som hade tillgång till TV såg dom som fans.
Vilka fanns då?
Andy Pandy räknas väl till det första barnprogrammet på svensk TV, jag såg det inte själv eftersom det nog hade slutat sändas när vi skaffade TV.
Ika i Rutan, M.A.S.K, Super Mario (givetvis).
Batman (inte riktigt barnprogram, but anyhow) glömde en tillägga (iofs, serien är bra mycket äldre än mig - men den gick på TV när en var 5-6år.
Batman (inte riktigt barnprogram, but anyhow) glömde en tillägga (iofs, serien är bra mycket äldre än mig - men den gick på TV när en var 5-6år.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Ni med AS vad var era favorit barnprogram som små?
Fragglarna, dr kosmos, dr mugg och fem myror är fler än fyra elefanter och Kent agent
Senast redigerad av Sanchez 2013-08-30 21:21:11, redigerad totalt 1 gång.
Jag kollade inte på barnprogram. Jag gillade Beck, Rederiet och nåt program om en tant som hette Sally.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Åh ja, satt också dag ut och dag in! Glöm inte bort Scooby Doo, Centurions och Dastardly & Mutley i deras flygande maskiner
kullan skrev:Är det nån som minns Fragglarna ?
Jag minns. Var det i den det fanns en skräphög (lövhög?) som levde?
KrigarSjäl skrev:Tom & Jerry är det enda jag känner till av de uppräknade. Vilket kanske är ett ålderstecken...minns att man alltid väntade på Tom & Jerry när man såg Sportspegeln.
Precis, det var ju enda anledning till att plåga sig igenom Lilla Sportspegeln
Var det någon som brukade titta på Joelbitar?
Nån unge med Downs som gjorde konstiga saker som typ att äta sand osv.
Tyckte han var så jävla äcklig som barn.
Natten skrev:Var det någon som brukade titta på Joelbitar?
Jo jag såg det ibland, men jag förstod inte att han hade Downs så jag tyckte bara han var en jäkligt jobbig person. Det var inte något av mina favoritprogram.
Barnens brevlåda i radion, Vi på Saltkråkan, Bombi Bitt och jag och Kullamannen.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor