Beställa tröja med sin diagnos…
44 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Som icke fjortis så köpte jag en gång en tröja i baseball stuk för flera år sedan som var lite halvpunkig där det stod My chemical romance på och jag tyckte det var väldigt ironiskt av H&M att skriva en sådan sak på en tröja. Fast det hade ingenting med droger eller läkemedel att göra utan var ett bandnamn på ett emoband fick jag snabbt veta...
Carlsberg-kopie-varianten som jag själv tryckte upp en egen av via Vistaprint hade jag på mig på ett offentligt evenemang i förra veckan och blev poppis. Jag lyckades sedan göra lite bättre versioner på Vistaprint utan min egen tröjas fula svart på en annan svart nyans och tog upp några beställningar på Facebook att trycka fler av dem. Efter den första beställningen gjorde jag t o m en beställningssida. Så jag kan erbjuda den varianten. http://www.asperger.cc/prob.html
Pemer skrev:tshirt_aspergare.png
Modell konsum?
Annars kan man skriva ut diagnosen som en matris med linjevektorer. Vilket borde garantera att intelligent livsform tar emot budskapet.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Inte alls reklam, tycker det är en kul ide. Jag är rätt spontan och skulle nog kunna testa ett sådant plagg. Men jag skulle nog inse att det kan ge biverkningar, om man stöter ihop med fel folk.
Blixten ska stå för det temperament, Asberger låter lite punkigt, Nintendologgan är bra men den saknar glans. Svängen för just bipolära svängar, Borderline splittrat, Depression gravitation, ODC Olympics?
Im bored.
Blixten ska stå för det temperament, Asberger låter lite punkigt, Nintendologgan är bra men den saknar glans. Svängen för just bipolära svängar, Borderline splittrat, Depression gravitation, ODC Olympics?
Im bored.
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Gillar Pemers variant med ändringen att jag skulle hellre ha ett mindre tryck/stickning på ärmen. Behöver ju inte vara så "skrikigt" alla gånger.
Skulle ju vara bra om man kan välja färg både på tröja och tryck. Själv köper jag inga kläder som har en gnutta svart i sig.
Skulle ju vara bra om man kan välja färg både på tröja och tryck. Själv köper jag inga kläder som har en gnutta svart i sig.
Första kreationen:
http://www.aspergerforum.se/aspieklader-t30911.html?hilit=Aspieklader#p1124872
Vet inte vart jag själv har hamnat, man vill ju gärna ha en design som har ett budskap. Bara diagnos är ju iofs hälften vunnet, men vad vill man att kläderna skall säga?
http://www.aspergerforum.se/aspieklader-t30911.html?hilit=Aspieklader#p1124872
Vet inte vart jag själv har hamnat, man vill ju gärna ha en design som har ett budskap. Bara diagnos är ju iofs hälften vunnet, men vad vill man att kläderna skall säga?
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Är det nåt fel på GAD ?
Jag grunnar på om man kunde klura ut någon formulering som driver med fördomar och okunskap om "massmördare". Kreativitet räcker inte, det måste göras med finess och omdöme (vill på intet vis framhäva mig själv...). Det är inte att vara för djärv jag är rädd för, snarare att inte träffa mitt i prick utan slå sig till ro med något acceptabelt. Tänker mig något på teman som
ASPERGER
(nej, massmördare har DIABETES)
Lugn, föraren har
ASPERGER
'Inte våldsam
- men KONSTIG'
'OBS! Detta är bara arbetsmaterial' som man brukar säga, inte förslag.
Under tiden - vad sägs om en oförarglig
AS + NT = SANT
Jag grunnar på om man kunde klura ut någon formulering som driver med fördomar och okunskap om "massmördare". Kreativitet räcker inte, det måste göras med finess och omdöme (vill på intet vis framhäva mig själv...). Det är inte att vara för djärv jag är rädd för, snarare att inte träffa mitt i prick utan slå sig till ro med något acceptabelt. Tänker mig något på teman som
ASPERGER
Lugn, föraren har
ASPERGER
'Inte våldsam
- men KONSTIG'
AS + NT = SANT
gadas skrev:Är det nåt fel på GAD ?
ASPERGER
Lugn, föraren har
ASPERGER
'Inte våldsam
- men KONSTIG'
AS + NT = SANT
Nja, du kanske driver med fördomarna men mest påminner du folk om fördomarna.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jag kom just på det förnämliga i att det faktiskt föreligger en risk för att många "NT-personer", också går omkring med sin diagnos "på magen". Man kan undra ibland över alla skumma designer folk har på sig.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Why the fuck would anyone wear a shirt that basically says "Hi everybody, I`m not right in the head".
Honestly, this is riddicolus, a pile of steaming shit. You people are proud and want to wear a shirt that says you`re fucked? Good luck with that you fucking idiots.
Honestly, this is riddicolus, a pile of steaming shit. You people are proud and want to wear a shirt that says you`re fucked? Good luck with that you fucking idiots.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Here`s an idea for one of your brilliant t-shirts:
"Hi I have Asperger syndrome
and I`m dumb enough to wear this shitty t-shirt in public"
People will probably buy it, since they have less brains then a dead squirrel.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Jeopardy Lane skrev:Why the fuck would anyone wear a shirt that basically says "Hi everybody, I`m not right in the head".
...det var visst jag som var en usint och umoden man sade du...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Jeopardy Lane skrev:Here`s an idea for one of your brilliant t-shirts:
Om man vill uttala sig om andras intelligens eller intellekt så verkar det rimligt att man har koll på grundläggande språkbruk, t.ex. hur man använder sig av orden then och than.
KrigarSjäl skrev:Nja, du kanske driver med fördomarna men mest påminner du folk om fördomarna.
Tja, det är ett taktikval. Kan man tysta ner fördomarna? Eller kan man tjata sönder dem? Historien antyder nog att den senare vägen är säkrare.
gadas skrev:Lugn, föraren har
ASPERGER
Kan ju låta som en ironi - men det kan man snabbt avstyra med några påpekanden, frågan är mest vad man får plats med på en tröja, eller rättare sagt hinner läsa.
Följer reglerna (till punkt och pricka och mer slaviskt än någon annan - hinner man inte läsa)
Noggrann
Låter sig inte övertalas - Jammenn va fan - KÖR nu...
Jeopardy Lane skrev:Here`s an idea for one of your brilliant t-shirts:
Bär en vit t-shirt med osynlig skrift:
Jag har Asperger och skäms för det så jag vill inte tala om det