Plocka bort smartphonen från Google Play
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej!
När ma går in på Google Play och ska installera appar, ser man ju "den här appen är kompatibel med ..." och så namnet på den smartphone man har. Om man byter smartphone, så ser man både den nya och den gamla smartphonen. Men man kan faktiskt ställa in så att Google Play bara vidsar den nuvarande smartphonen.
Till höger på skärmen finns det ett kugghjul. Klicka där, och välj inställningar. Då syns "Mina enheter". Under Synlighet bockar du av de enheter du inte vill ska synas i listan. Du kan också ge din smartphone ett namn. Välj Redigera, och skriv ett namn under Smeknamn. Istället för att det står "appen är kompatibel med din ST27i" så kan det stå "appen är kompatibel med din Sony Xperia Go" eller vad du nu har valt att kalla din smartphone.
Enheten syns fortfarande om du går in på dina kontoinställningar i Google, men den blir inte synlig när du är inne på Google Play.
Lilla Gumman
När ma går in på Google Play och ska installera appar, ser man ju "den här appen är kompatibel med ..." och så namnet på den smartphone man har. Om man byter smartphone, så ser man både den nya och den gamla smartphonen. Men man kan faktiskt ställa in så att Google Play bara vidsar den nuvarande smartphonen.
Till höger på skärmen finns det ett kugghjul. Klicka där, och välj inställningar. Då syns "Mina enheter". Under Synlighet bockar du av de enheter du inte vill ska synas i listan. Du kan också ge din smartphone ett namn. Välj Redigera, och skriv ett namn under Smeknamn. Istället för att det står "appen är kompatibel med din ST27i" så kan det stå "appen är kompatibel med din Sony Xperia Go" eller vad du nu har valt att kalla din smartphone.
Enheten syns fortfarande om du går in på dina kontoinställningar i Google, men den blir inte synlig när du är inne på Google Play.
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Tack för ett bra tips, kan vara användbart om 2-4 veckor då jag köpt en ny telefon, då jag tappat bort min gamla
Lilla Gumman skrev:Hej!
Att den visar mina gamla mobiler även där har jag aldrig upplevt som något problem. Men det är ju bra att man kan påverka det. Bra tips.
Lilla Gumman skrev:Enheten syns fortfarande om du går in på dina kontoinställningar i Google, men den blir inte synlig när du är inne på Google Play.
Är nästan säker på att jag tidigare länkade till hur man fixar det även där. Och att det var du som ställde frågan Kan sökas fram vid behov.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Tack för tipset (fast jag får det inte att funka helt och hållet...)
Vet inte om det beror på vilket märke man har men jag har ärligt talat aldrig sett den noteringen om att appen är kompatibel med.....Enhetens namn. Vart skulle man se det? Jag går bara in på Googleplay och tankar hem den app jag vill installera och ser inget annat. Jag har trott att de appar som visas för mig sutomatiskt ska passa min mobil.På min förra smartphone fattades vissa appar. DVS de fanns inte med i googleplay på den mobilen. När jag skrev namnet på appen så fick jag som svar att appen inte hittades. Jag har bara haft Samsungs smartphones.
kullan skrev:Vet inte om det beror på vilket märke man har men jag har ärligt talat aldrig sett den noteringen om att appen är kompatibel med.....Enhetens namn. Vart skulle man se det? Jag går bara in på Googleplay och tankar hem den app jag vill installera och ser inget annat. Jag har trott att de appar som visas för mig sutomatiskt ska passa min mobil.På min förra smartphone fattades vissa appar. DVS de fanns inte med i googleplay på den mobilen. När jag skrev namnet på appen så fick jag som svar att appen inte hittades. Jag har bara haft Samsungs smartphones.
Det syns på hemsidan https://play.google.com/store om man går in på Google Play Butik från mobilen så anpassar den sig, så att den bara visar dom apparna som fungerar på telefonen man startar Google Play Appen ifrån
Ok. Då måste det vara något nytt de börjat med. Det har aldrig dykt upp något sådant förr. Inte så jag sett det i alla fall.
Edit: Orsaken till att jag aldrig sett det är nog för att jag aldrig loggar in på hemsidan från datorn. Där är nog förklaringen.
Edit: Orsaken till att jag aldrig sett det är nog för att jag aldrig loggar in på hemsidan från datorn. Där är nog förklaringen.
kullan skrev:Ok. Då måste det vara något nytt de börjat med. Det har aldrig dykt upp något sådant förr. Inte så jag sett det i alla fall.
Man måste vara inloggad med sitt Google Konto som man har syncat till sin Android telefon på webben, för att det ska fungera och så nytt är det inte direkt, las till vid Gingerbread releasen av Google Play Hemsidan
Tack, hittade inte vart man fick tillbaka gamla mobiler, använder en gammal telefons wifi ibland och kunde inte hitta hur jag la till saker från google play.
Re: Plocka bort smartphonen från Google Play
Det som dock ändå är irriterande är att man inte verkar kunna ta bort en mobil från sitt konto, bara dölja den.
Zirre skrev:Det som dock ändå är irriterande är att man inte verkar kunna ta bort en mobil från sitt konto, bara dölja den.
Gissar att det inte är Google som bestämt det utan någon annan (tips: börjar på N slutar på A...)
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:Zirre skrev:Det som dock ändå är irriterande är att man inte verkar kunna ta bort en mobil från sitt konto, bara dölja den.
Gissar att det inte är Google som bestämt det utan någon annan (tips: börjar på N slutar på A...)
För mig blev den inte dold...
Enda sättet att ta bort dom är via fabriksinställningen så det är helt kört om mobilen försvunnit eller gått sönder (det är ju DÅ man vill kunna ta bort dom...) Puckat!