Turf (app)
52 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Turf (app)
Bump! Nu har jag turfat i lite över en vecka och promenerar runt minst 2 timmar om dagen frivilligt från att inte ha befunnit mig utomhus nästan alls. Idén är genial för att locka oss tävlingsinriktade som vanligtvis gillar datorspel att röra på sig. I går var det nytt rekord med närmare 5 timmar promenerande. Är bara hindrad av att jag själv inte har någon telefon som klarar Turf utan promenerar tillsammans med en vän. Annars hade jag kanske levt utomhus snart. I alla fall när mina fötter härdats tillräckligt men det kanske kommer... Cykla är för lättviktare...
Turf (app)
DIProgan skrev:Annars hade jag kanske levt utomhus snart. I alla fall när mina fötter härdats tillräckligt men det kanske kommer...
I alla fall så länge du är söderut menar du. Skulle vilja se dig promenera in till stan härifrån. Men, du har iaf bevisat att du kan promenera 5 timmar på en dag så nu blir det dubbelt så långa hundpromenader hädanefter. Yay ;D
Turf (app)
Miche skrev:Ge honom en smart mobil så kan han turfa med hunden...
Har hjälpt honom flasha en äldre android så han kunde ladda hem och använda turf på den. Saken är den att de närmaste punkterna som finns att ta häromkring ligger 14 kilometer bort - enkel resa - och där finns bara två punkter. Ska man in till stan där de flesta punkter finns så får han promenera nära på 5 mil enkel resa. Det blir en rejäl promenad det.
Turf (app)
Synd att den äter batteri. Annars skulle jag vara intresserad. Hade den ett tag men tog bort den igen. Antar att det inte går att göra en energisnål app som samarbetar med GPSen. Det går väl inte att göra något åt.
Re: Sv: Turf (app)
kullan skrev:Synd att den äter batteri. Annars skulle jag vara intresserad. Hade den ett tag men tog bort den igen. Antar att det inte går att göra en energisnål app som samarbetar med GPSen. Det går väl inte att göra något åt.
Finns appar som använder gps:en spm faktiskt inte drar så mycket batteri.
Precis, tror det är så.kullan skrev:Ok. Då är det väl själva Turfprogrammet som drar batteri. Det är lite synd.
Turf (app)
Ja man får ge 3 förslag på zoner per månad men ingen behöver godkännas överhuvudtaget. Beror på läget och aktiviteten i områdets redan existerande zoner.
Angående batteriåtgång så kan programmet ställas in på att visa ett rutnät istället för kartan för att minska på åtgången. Bäst när man redan vet vart punkter ligger då. Medan man går/cyklar mellan punkter gör man bäst i att stänga av det mesta också.
Angående batteriåtgång så kan programmet ställas in på att visa ett rutnät istället för kartan för att minska på åtgången. Bäst när man redan vet vart punkter ligger då. Medan man går/cyklar mellan punkter gör man bäst i att stänga av det mesta också.
Turf (app)
En en facebookgrupp med turf som tema så går det även utan registrering. ska testa imorgon.
Turf (app)
Om det låter bli att regna kan det bli en tur idag igen. tänker utforska ett annat område nu.
Vadå leta? Är ju bara att kolla på kartan var de ligger och ta sig dit.kullan skrev:Hittade inga idag. Orkade inte leta länge nog. Imorgon är jag nog piggare.
Re: Turf (app)
Tror jag ska ta till vana att ta den zonen som ligger närmast där jag bor varje dag på vägen hem från jobbet. (Om jag inte ska någon annanstans än hem förståss)
Återgå till Intressanta intressen