Google Cloud
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Google Cloud
Hej!
Vår skrivare är ansluten till Google Cloud. Det har vi gjort för länge sen. Man kan tydligen spara filer och skriva ut via Google Cloud. Men hur funkar det? Var går man in nånstans? I reklamen för Chromebook sägs det att 2 års fri lagring på Google Cloud ingår. Men Google Cloud ska väl kunna användas fast man inte har en Chromebook. Kostar det pengar då?
Finns det nån som kan reda ut detta skulle jag bli glad.
Lilla Gumman
Vår skrivare är ansluten till Google Cloud. Det har vi gjort för länge sen. Man kan tydligen spara filer och skriva ut via Google Cloud. Men hur funkar det? Var går man in nånstans? I reklamen för Chromebook sägs det att 2 års fri lagring på Google Cloud ingår. Men Google Cloud ska väl kunna användas fast man inte har en Chromebook. Kostar det pengar då?
Finns det nån som kan reda ut detta skulle jag bli glad.
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Google Cloud
Eller ja, det är väl Google Drive man lagrar allting på.
Skulle jag kunna använda min smartphone för att skriva ut från Google Cloud, kanske?
Skulle jag kunna använda min smartphone för att skriva ut från Google Cloud, kanske?
- Lilla Gumman
Google Cloud
Så du skänker alla filer gratis till amerikanska säkerhetstjänsterna?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Re: Sv: Google Cloud
plåtmonster skrev:Så du skänker alla filer gratis till amerikanska säkerhetstjänsterna?
Hmm. Så känsliga filer har jag inte. Jag har inte använt det förut, bara testat. Nu tänker jag så småningom använda Google Drive för min musik, mina bilder och de skrivna dokument som jag inte vill förlora.
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Men jag vet fortfarande inte hur jag använder Google Cloud Print. Finns kanske ingen här som vet.
Lilla Gumman
Lilla Gumman
- Lilla Gumman
Google Cloud
Kör inte GCP eftersom jag sällan har nån dator stående på hemma när jag inte är hemma. Visserligen skulle man kunna använda det till övriga i min familj, bara datorn är på, vi har bara inte haft något behov för det hittills.
Om GCP finns det gott om tutorials både med och utan bild, bara googla på google cloud print tutorial
1:50 in i den här videon http://www.youtube.com/watch?v=6NtKVb8iktM visar han en laptop och en HP Photosmart skrivare, båda är på dygnet runt. Före dess visar han snabbt hur man ansluter upp skrivare till sitt Googlekonto. Han är inte den bästa presentatören, men det finns nog bättre.
Om GCP finns det gott om tutorials både med och utan bild, bara googla på google cloud print tutorial
1:50 in i den här videon http://www.youtube.com/watch?v=6NtKVb8iktM visar han en laptop och en HP Photosmart skrivare, båda är på dygnet runt. Före dess visar han snabbt hur man ansluter upp skrivare till sitt Googlekonto. Han är inte den bästa presentatören, men det finns nog bättre.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Google Cloud
Du får 5GB gratis i Google Drive om du ska ha mer får du betala, eventuellt följer det med special erbjudanden o så med vissa Android tablets o mobiler etc
Google Cloud
barracuber skrev:Kör inte GCP eftersom jag sällan har nån dator stående på hemma när jag inte är hemma. Visserligen skulle man kunna använda det till övriga i min familj, bara datorn är på, vi har bara inte haft något behov för det hittills.
Skrivaren är ansluten till Google Cloud Print. Det visade sig att det gick alldeles utmärkt att skriva ut en bild från mobilen, fast det tog kanske en timme eller rent av ännu mer innan bilden kom ut till skrivaren. Anteckningar i mobilen går tydligen inte att skriva ut, det vill säga i en vanlig anteckningsapp. I Google Documents på webben går det kanske, har inte testat ännu.
- Lilla Gumman
Google Cloud
Lilla Gumman skrev:Skrivaren är ansluten till Google Cloud Print. Det visade sig att det gick alldeles utmärkt att skriva ut en bild från mobilen, fast det tog kanske en timme eller rent av ännu mer innan bilden kom ut till skrivaren. Anteckningar i mobilen går tydligen inte att skriva ut, det vill säga i en vanlig anteckningsapp. I Google Documents på webben går det kanske, har inte testat ännu.
Var hämtar man utskrifterna från "molnet" ?
Google Cloud
Nibor skrev:Lilla Gumman skrev:Skrivaren är ansluten till Google Cloud Print. Det visade sig att det gick alldeles utmärkt att skriva ut en bild från mobilen, fast det tog kanske en timme eller rent av ännu mer innan bilden kom ut till skrivaren. Anteckningar i mobilen går tydligen inte att skriva ut, det vill säga i en vanlig anteckningsapp. I Google Documents på webben går det kanske, har inte testat ännu.
Var hämtar man utskrifterna från "molnet" ?
I smartphonen klickar man på ikonen för Google Cloud Print när man ska skriva ut. Sedan skickas bilden till ens egna skrivare och skrivs ut. Om man går in på https://www.google.com/cloudprint/ så kan man se vilka utskrifter som står på kö och ska skrivas ut.
- Lilla Gumman
Google Cloud
Ja, Cloud Print är gratis. Liksom Google Drive. Men som nån skrev, man kan bara ha 5 GB lagrade på Google Drive innan man måste börja betala.
- Lilla Gumman
Google Cloud
Jo, men betalar du inte så måste du inte, du får helt enkelt inte mer lagringsutrymme (förrän Google ev. i framtiden höjer gränsen...)
Tror de ändrat nyligen till att totalkvoten är 15 GB, men då tillsammans med gmail-kvoten. Osäker på hur det fördelas.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11