Tillit

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Tillit

Inläggav DarkAngel » 2013-08-18 17:34:32

Är det vanligt att man som aspbergare har svårt att lita på andra, och kanske då främst i ett förhållande? Och hur lär man sig hantera de känslorna, misstänksamheten?
DarkAngel
Ny medlem

Anslöt: 2013-06-25

Tillit

Inläggav Kvackis » 2013-08-18 18:17:35

Jag skulle tro att det är mer eller mindre vanligt för en person med AS eftersom man blir lurad och missförstås/r mkt i början av sitt liv. Blir man inte misstänksam så har man nog inte utvecklat någon sjävbevarelsedrift. Jag tror att man kan hantera dessa känslor bättre när man övat sig mer i att leva sig in i den andres känsloperspektiv, då förstår man ju personens sätt att tänka bättre och kanske inte blir misstänksam för minsta lilla.
Kvackis
Ny medlem

Anslöt: 2013-08-18

Tillit

Inläggav DIProgan » 2013-08-18 18:44:21

Kvackis skrev:Jag skulle tro att det är mer eller mindre vanligt för en person med AS eftersom man blir lurad och missförstås/r mkt i början av sitt liv. Blir man inte misstänksam så har man nog inte utvecklat någon sjävbevarelsedrift. Jag tror att man kan hantera dessa känslor bättre när man övat sig mer i att leva sig in i den andres känsloperspektiv, då förstår man ju personens sätt att tänka bättre och kanske inte blir misstänksam för minsta lilla.
+1
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in