På tal om virus ...

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

På tal om virus ...

Inläggav Lilla Gumman » 2008-06-05 7:07:22

Hej!

Flera gånger har jag fått upp att hprbUpdate.exe vill köras. Jag vet inte vad det är, så jag har klickat på Avbryt. Men vad är det egentligen för något? Virus eller nyttoprogram? Vi har ingen HP-skrivare, utan en brother. Så det kan inte vara drivrutiner till skrivaren.

Vad göra? Jo, jag sökte i registret för att se om det ligger där. Då visade det sig att det var HP:s program till digitalkameran och jag kunde stänga registret utan att göra något. Pust. Varför kan det inte stå VAD det är som vill uppdatera sig, istället för något kryptiskt som hprbUpdate.exe?

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:17:22, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Inläggav Grimuald » 2008-06-07 11:56:50

Bra fråga. Tycker hjälpsystemet i Windows är helt värdelöst. Gjort för datorexperter, ej för vanliga dödliga.
Senast redigerad av Grimuald 2011-05-04 14:17:22, redigerad totalt 1 gång.
Grimuald

Anslöt: 2006-09-22

Inläggav Kvasir » 2008-06-07 12:08:32

Grimuald skrev:Bra fråga. Tycker hjälpsystemet i Windows är helt värdelöst. Gjort för datorexperter, ej för vanliga dödliga.

Som det mesta andra i Windows så är det inte särskilt begripligt för datorexperter heller, eftersom de har gjort det obegripligt i sina försök att göra det lättförståeligt för icke-experter. Överhuvudtaget är Windows gjort för att det ska vara snabbt och lätt att komma igång med för den som inte är van vid datorer. I gengäld är det tungjobbat och besvärligt om man är van vid datorer och förväntar sig att kunna utnyttja att det är en dator man har och inte bara en avancerad skrivmaskin.

(Jag kan lova att datorexperter inte tycker att något blir mera lättbegripligt av en liten animerad gul hund som man får ägna en vecka eller två åt att försöka bli av med i sökfunktionen. ;))
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Återgå till IT-forum

Logga in