Skaffat ny mobil (Sony Xperia Go)

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sv: Skaffat ny mobil

Inläggav Lilla Gumman » 2013-08-12 12:49:26

På hemskärmen finns det en klocka med alarm. Den har vita, tunna siffror och det finns inte så många olika alarm att välja mellan.

Det finns ju en uppsjö med olika clock widgets att installera på telefonen. Men de lägger sig ju bara som en vanlig app. Finns det ingen clock widgets som ersätter klockan på hemskärmen? Jag är inte intresserad av en levande bakgrund som ligger och äter batteri. Inga fina bakgrunder som ersätter hemskärmen. Bara en en enkel clock widget med tid och darum, som ersätter klockan.

Det går kanske inte? Men det finns så fina, stora klockor där siffrorna flippar fram som på en gammal klockradio, ska man verkligen behöva klicka på clock widgetens ikon för att se klockan? Så ser det inte ut i reklamen iaf ...
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Re: Skaffat ny mobil

Inläggav Zirre » 2013-08-12 13:15:39

Om du hämtat en clock widget och vill använda den, långtryck på en av hemskärmarna så borde det komma upp en meny där du kan välja widget.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Skaffat ny mobil

Inläggav barracuber » 2013-08-12 14:05:31

[OT-Google Play]
Zirre skrev:Googles egen app för att spela musik Play musik är bra :)

Men den tjänsten har väl inte släppts i Sverige ännu, va ? (finns iofs sätt att gå runt det..)

Dessutom håller de väl på med en ny musiktjänst som skall bli en riktig Spotifykiller enligt ryktena.

[/OT-Google Play]
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Re: Sv: Skaffat ny mobil

Inläggav Zirre » 2013-08-12 14:44:37

barracuber skrev:[OT-Google Play]

Men den tjänsten har väl inte släppts i Sverige ännu, va ? (finns iofs sätt att gå runt det..)

Dessutom håller de väl på med en ny musiktjänst som skall bli en riktig Spotifykiller enligt ryktena.

[/OT-Google Play]

Man kan spela sina egna ljudfiler i den appen.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Skaffat ny mobil

Inläggav barracuber » 2013-08-12 15:36:06

[OT-Google Play]
Zirre skrev:
barracuber skrev:[OT-Google Play]

[/OT-Google Play]

Man kan spela sina egna ljudfiler i den appen.

Grymt, visste inte om det, tidigare spelade den bara från molnet. Jag installerade den nyss och den visar upp halva omslag istället för hela, vilket gör att jag får bättre överblick.

Den visar som sagt bara mina låtar på mobilen. Men om jag går till music.google.com på datorn (man blir omdirigerad till play.google.com/music) så ser jag de album jag laddat upp.
[/OT-Google Play]

Har aldrig testat winamp på droid. Har kört VLC och den är ok om än tråkig.

Lilla Gumman skrev:Och detta med musiken. Går att snabbstarta genom att dra.vänster, när mobilrn är i viloläge och dka startas upp. Då finns ingen musik. Men jag har ju några startskärmar/viloskärmar att bläddra mellan, och på startskärm nummer två finns det en musikspelare. Då kan jag se all musik jag har, fast all musik går inte att lyssna på (är väl fel format, var låtar jag glömt att jag hade).

När jag först startade igång telefonen och kopplat den till datorn, kopierade jag mp3-musik till rn mapp i telefonen som heter musik. Ingen musik fanns i telefonen när jag startade winamp. Så jaf klippte ur all musik och klistrade in i en mapp på datorn som en extra kopia, så att jag skulle komma ihåg vilken musik jag ville ha i mobilen.

Jag behöver hitta mappen där musiken ligger. Får väl leta vidare. Finns ju program till telefone dpmdköter detta, men då måste vi först fä igång vår trådlösa router.

Jag märkte på min förra mobil SE Xperia Arc S att musikapparna inte fattade när jag kopierade in nya låtar till musikmappen. Trots att ES File Explorer visade att låtarna låg på rätt katalog så var det ingen musikapp som såg dem, inte ens när man uppdaterat och startat om mobilen! Ren och skär skandal på en smartphone 2013. På Arc S körde jag ändå en custom 4.0.4 :roll:

Nu har jag bytt till en LG quadcore som också kör 4.0.4 men LG:s variant. Här finns inte detta problemet. Dels dyker nya låtar upp direkt i apparna, dels så körs en global uppdateringsfunktion efter varje omstart, har inte riktigt fattat varför den behövs, kanske ifall man lägger till nya låtar när ingen musikapp är igång.

Detta med musikuppdatering på äldre eller enklare android modeller är ett sorgligt kapitel, en egen tråd :roll:
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Återgå till IT-forum

Logga in