ASD och sexualitet (studie)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

ASD och sexualitet (studie)

Inläggav rdos » 2013-08-03 13:34:22

Den här tjejen håller på med något väldigt intressant som förhoppningsvis blir publicerat senare i år: http://www.wrongplanet.net/postt236888.html

De som vill läsa vad hon kommit fram till kan mejla.

En sak jag direkt fann intressant är att hon replikerat att HBT inte är vanligare i ASD. Hon t.o.m. fann det mera ovanligt. Detta är ju något man verkligen vill se publicerat så att de som driver sådant som relaterat till AS kan ges lämpliga referenser på att de har fel.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

ASD och sexualitet

Inläggav Kristofer » 2013-08-03 17:23:45

Hur ser det ut med eventuell koppling mellan as och parafili? Har hört det hävdas att det ska vara vanligare än hos befolkningen som helhet.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

ASD och sexualitet

Inläggav rdos » 2013-08-03 17:34:09

Kristofer skrev:Hur ser det ut med eventuell koppling mellan as och parafili? Har hört det hävdas att det ska vara vanligare än hos befolkningen som helhet.

Jag skulle vilja se den forskare som vågar sig in i det minfältet. :mrgreen:

Nej, det enda som finns med i rapporten är offentlig onani, och där tycker jag det som presenteras är väldigt luddigt och delvis motsägelsefullt. Har skickat förfrågan om vad hon egentligen menar.
rdos

ASD och sexualitet

Inläggav slackern » 2013-08-03 17:43:47

rdos skrev:
Kristofer skrev:Hur ser det ut med eventuell koppling mellan as och parafili? Har hört det hävdas att det ska vara vanligare än hos befolkningen som helhet.

Nej, det enda som finns med i rapporten är offentlig onani, och där tycker jag det som presenteras är väldigt luddigt och delvis motsägelsefullt. Har skickat förfrågan om vad hon egentligen menar.

Är forskningen gjord över hela världen? Eller är den bara gjord på folk i bibelbältet i USA?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

ASD och sexualitet

Inläggav rdos » 2013-08-03 17:46:25

slackern skrev:
rdos skrev:

Är forskningen gjord över hela världen? Eller är den bara gjord på folk i bibelbältet i USA?

Tjejen är ifrån Australien. Uppenbarligen har man iaf delvis rekryterat deltagare från wrongplanet.net. Så, nej, den är inte från bibelbältet i USA.
rdos

ASD och sexualitet

Inläggav Wine » 2013-08-03 23:16:30

rdos skrev:...En sak jag direkt fann intressant är att hon replikerat att HBT inte är vanligare i ASD. Hon t.o.m. fann det mera ovanligt. Detta är ju något man verkligen vill se publicerat så att de som driver sådant som relaterat till AS kan ges lämpliga referenser på att de har fel.

Tack för informationen om detta.
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

Återgå till Aspergare och vården

Logga in