Problem mellan dator och router
kullan skrev:Något sådant finns ej på min dator. Fanns ej heller på min packardbell som jag hade före denna.
Så du har en stationär PC (inte laptop/bärbar) med trådlöst nätverkskort (Wifi) utan antenner?
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
Ja det verkar så. Just nu är den i9nte ansluten till Wifi då just den enheten är frånkopplad.
Fick nyss starta om datorn. Min modell av HP dator som är stationär har tydligen ett nätverkskort som ej behöver någon antenn för trådlöst bredband. Så då kan vi utesluta den bristen.
kullan skrev:Min modell av HP dator som är stationär har tydligen ett nätverkskort som ej behöver någon antenn för trådlöst bredband. Så då kan vi utesluta den bristen.
Det är helt klart en brist att den inte har extern antenn, det försämrar mottagningen rejält.
Det känns dock som om du har problem med själva datorn, kanske något som blivit installerat oavsiktligt och ställer till med jävelskap i din dator (du kan råkat få in virus eller motsvarande).
Miche skrev:Det känns dock som om du har problem med själva datorn, kanske något som blivit installerat oavsiktligt och ställer till med jävelskap i din dator (du kan råkat få in virus eller motsvarande).
Routern är fortfarande inte utesluten
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Re: Sv: Problem mellan dator och router
Nu har datorn ingen kontakt med internet igen. Måste ha en annan dator. Jag orkar inte strula längre.
Re: Problem mellan dator och router
[img]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQVOHBFftS-cHOARgR3SLfsZHirK1DQJvvzFt_FtL60X37HzfehFUpWVh05[/img]
Tänker inte köpa mer till denba dator nu. Jag ska ha en annan dator. Det är bara så.
Hundralappen skrev:Routern är fortfarande inte utesluten
Har för mig att kullan skrev att krånglet även fanns innan routern var ansluten.
Nä drt blir en byggsats från komplett som pojkvännen bygger ihop åt mig. Vill inte ha W 8. Och jag vill inte ha någon märkesdator. Är så jävla trött på skitdatorer.
kullan skrev:Nä drt blir en byggsats från komplett som pojkvännen bygger ihop åt mig. Vill inte ha W 8. Och jag vill inte ha någon märkesdator. Är så jävla trött på skitdatorer.
W 8.1 släpps snart.
http://www.techradar.com/news/software/ ... -8-1131737
Ta en nätverkskabel och tryck in ena änden i nätverksuttaget på väggen och andra änden i datorn så borde du ha stabilt internet som säker många andra redan sagt.
Du kan inte köpa en ny dator så fort någonting strular. Man får helt enkelt felsöka. Även om det tar tid, kraft och, ibland, pengar.
Det är säkert inget större fel på din dator, men eftersom du inte följer våra råd så blir det helt enkelt mycket mer komplicerat, hypoteser, krångligare och framförallt dyrare.. :/
Det är säkert inget större fel på din dator, men eftersom du inte följer våra råd så blir det helt enkelt mycket mer komplicerat, hypoteser, krångligare och framförallt dyrare.. :/
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Du har bergis fått låna en skit-router av din så kallat datorkunnige pv. Testa tjacka en egen fräsch med garanti.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Denn Compguy kanske tror sig veta vad han gör tills han inser att det iaf inte fungerar.
Wine skrev:kullan, har du kollat vilken routermodell det handlar om?
Hennes router sitter fast på golvet med häftmassa och är tydligen svår att ta loss.
Det är inget fel på routern vi har kollat det. Så felet sitter i datorn eller i någon kabel som går centralt i huset. Eftersom datorn inte har kontakt med bredbandet även när det trådlösa är urkopplat och jag använder kabel istället . Så nu vill jag inte höra något tjat om att felet ligger i routern.
Som jag sa i ett tidigare inlägg. Prova med ett usb-nätverkskort och se om det fungerar bättre. Kostar inte många kronor.
kullan skrev:Det är inget fel på routern vi har kollat det. Så felet sitter i datorn eller i någon kabel som går centralt i huset. Eftersom datorn inte har kontakt med bredbandet även när det trådlösa är urkopplat och jag använder kabel istället . Så nu vill jag inte höra något tjat om att felet ligger i routern.
Har du ingen som du kan låna en dator av så du kan se om det fungerar med en annan dator?
Zirre skrev:Som jag sa i ett tidigare inlägg. Prova med ett usb-nätverkskort och se om det fungerar bättre. Kostar inte många kronor.
Som jag skrev i e3tt tidigare inlägg så lägger jag inte ner mer pengar på denna dator. Den är i mina ögon förbrukad. Ska så snart jag fått ihop pengar beställa en byggsats från komplett som ska bli min nya dator.Litar inte på att min HP klarar internet som den ska.
Wine skrev:Har du ingen som du kan låna en dator av så du kan se om det fungerar med en annan dator?
Nej. När pojkvännen handlade routern köpte han 2 st. Den ena har han själv använt hemma hos i flera år. Den 2:a har jag. Som jag skrev så har vi kollat upp routern och ser inga fel på den alls. Den fungerar som den ska. Pojkvännen har aldrig haft problem med den han använder.