Problem mellan dator och router

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sv: Problem mellan dator och router

Inläggav kullan » 2013-07-24 12:39:33

Fick precis starta om datorn när jag skulle posta ett svar. Datorn tapoade uppkopplingen.

Glad sommar
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav kullan » 2013-07-24 12:48:05

Datorn måste startas om och då hittar den nätet igen. Sen blir problemen värre under kvällstid. Ja det låter otroligt men det finns bevis för att så är fallet. Men detta forum har ju fan idiotförklarat mig. Så nu skiter jag i er idioter. Och ja ni kan banna mig nu för ni sticker jag. Dra åt helvete.

Admin

Det är onödigt att skälla på folk på det här viset. Du har fått varningar förr vilket får oss att se mer allvarligt på detta.

Se forumreglerna:

• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

Det här är en varning.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
kullan

Inläggav sugrövmanövern » 2013-07-24 12:55:59

Men skärp dig. Den här tråden innehåller hur mycket bra råd som helst. Men även en del komik. Det där med mikrovågsugnarna tex :lol: .

Råden är så pass bra att tråden borde klistras för andra kan ha användning av dem.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav Kvasir » 2013-07-24 13:03:05

kullan skrev:Datorn måste startas om och då hittar den nätet igen. Sen blir problemen värre under kvällstid. Ja det låter otroligt men det finns bevis för att så är fallet. Men detta forum har ju fan idiotförklarat mig. Så nu skiter jag i er idioter. Och ja ni kan banna mig nu för ni sticker jag. Dra åt helvete.

Men vänta nu, det är ju nu det börjar komma fram mera relevant information.

Är det alltså så att datorn brukar få kontakt med det trådlösa nätet efter omstart, men att den sedan tappar kontakten helt eller delvis?
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Re: Problem mellan dator och router

Inläggav Zirre » 2013-07-24 13:09:31

Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:17:21

Kvasir skrev:
kullan skrev:Datorn måste startas om och då hittar den nätet igen. Sen blir problemen värre under kvällstid. Ja det låter otroligt men det finns bevis för att så är fallet. Men detta forum har ju fan idiotförklarat mig. Så nu skiter jag i er idioter. Och ja ni kan banna mig nu för ni sticker jag. Dra åt helvete.

Är det alltså så att datorn brukar få kontakt med det trådlösa nätet efter omstart, men att den sedan tappar kontakten helt eller delvis?

Datorn måste startas om och den får kontakt med nätverket igen. i 5 min. Sen händer samma igen. Det kan vara så en hel kväll. När jag sitter på skype och har kontakt med folk där tappar jag kontakten med skype. Ibland räcker det med att starta om skype men i många fall måste hela datorn startas om. Jag är trött på det här.

EDIT: Som sagt så tilltar problemen under kvällstid. Nä det är ingen inbillning utan rena fakta. Och det finns de som kan intyga att så är fallet.
kullan

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:24:02

sugrövmanövern skrev:Det där med mikrovågsugnarna tex

Det finns ingen komik alls i det. Det finns microvågsugnar som läcker strålning utan att det blir fara för oss männsiskor. Men en dator slås ut. Det behöver inte ens vara min egen ( äger ingen micro) utan det kan vara grannens. Men ni tror ju inte på det. Jag tror jag ska be min facebookkompis att bli medlem här så han kan förklara. Vad han inte vet om datorer finns inte.
kullan

Inläggav slackern » 2013-07-24 13:25:11

kullan skrev:
Kvasir skrev:

Datorn måste startas om och den får kontakt med nätverket igen. i 5 min. Sen händer samma igen. Det kan vara så en hel kväll. När jag sitter på skype och har kontakt med folk där tappar jag kontakten med skype. Ibland räcker det med att starta om skype men i många fall måste hela datorn startas om. Jag är trött på det här.

EDIT: Som sagt så tilltar problemen under kvällstid. Nä det är ingen inbillning utan rena fakta. Och det finns de som kan intyga att så är fallet.

Har du stadsnät? Kanske är något fel på stadsnätet? Jag har haft liknande problem och har stadsnät. Det ägs utav Stockholms stad och man kan välja fritt bland leverantörerna och jag har Bahnhof. Det kan vara lite struligt till och från men senaste veckan har det varit katastrof. Men för tillfället fungerar det felfritt.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Zirre » 2013-07-24 13:27:05

Här kan du kontakta banhof och beskriva ditt problem. http://bahnhof.se/priv/kundservice/support/bredband
Senast redigerad av Zirre 2013-07-24 13:28:21, redigerad totalt 1 gång.
Zirre

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:27:05

Ja jag har Ludvikahems statsnät. Operatören jag valt är Bahnhof.
kullan

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:29:07

Zirre skrev:Här kan du kontakta banhof och beskriva ditt problem. http://bahnhof.se/priv/kundservice/support

Hm nä för jag tror inte det är orsaken. Möjligen en central router i huset som ska koppla vidare ut på nätet utanför huset. Men den kollas nog inte enbart för min skull då Ludvikahem är rätt snåla med sånt som kostar pengar.
kullan

Inläggav Zirre » 2013-07-24 13:30:09

Om man inte säger att man har problem kanske problemet aldrig åtgärdas.
Zirre

Inläggav slackern » 2013-07-24 13:30:36

Zirre skrev:Här kan du kontakta banhof och beskriva ditt problem. http://bahnhof.se/priv/kundservice/support

Tack för tippset jag brukar göra det i vanliga fall. Men när jag ringde förra veckan så var det en fruktansvärt lång kö. Så jag gav upp. Det är semestertider så jag orkar inte stå i en telefonkö hur länge som helst. Men idag fungerar det klockrent.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Kvasir » 2013-07-24 13:30:44

kullan skrev:
sugrövmanövern skrev:Det där med mikrovågsugnarna tex

Det finns ingen komik alls i det. Det finns microvågsugnar som läcker strålning utan att det blir fara för oss männsiskor. Men en dator slås ut. Det behöver inte ens vara min egen ( äger ingen micro) utan det kan vara grannens. Men ni tror ju inte på det. Jag tror jag ska be min facebookkompis att bli medlem här så han kan förklara. Vad han inte vet om datorer finns inte.

I princip har du rätt. Både mikrovågsugnar och trådlösa nätverk brukar använda frekvensbandet kring 2,4 GHz, så en mikrovågsugn som läcker kan störa nätverket. Nu ska dock en mikrovågsugn inte läcka nämnvärt, men visst, om den står nära datorutrustningen så kanske den kan störa utan att det är något direkt fel på skärmningen. Det torde vara ganska lätt att testa dock. Passa på när nätverket fungerar och testa att köra mikrovågsugnen en stund, gärna med ett antal start och stopp. Om den är boven så borde du få problem med nätverket av detta.
Kvasir

Inläggav Kvasir » 2013-07-24 13:32:50

kullan skrev:

Hm nä för jag tror inte det är orsaken. Möjligen en central router i huset som ska koppla vidare ut på nätet utanför huset. Men den kollas nog inte enbart för min skull då Ludvikahem är rätt snåla med sånt som kostar pengar.

Om det fungerar bra med sladd till routern men krånglar när du kör trådlöst så ligger problemet hos din utrustning, inte utanför lägenheten.
Kvasir

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:33:21

Kvasir skrev: Passa på när nätverket fungerar och testa att köra mikrovågsugnen en stund, gärna med ett antal start och stopp. Om den är boven så borde du få problem med nätverket av detta

Jag äger ingen microvågsugn men som jag förstod kan det räcka med att grannen har en.
kullan

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:34:21

Kvasir skrev:Om det fungerar bra med sladd till routern men krånglar när du kör trådlöst så ligger problemet hos din utrustning, inte utanför lägenheten.

Ja troligen i datorn och dess ev. bristfällig utrustning tror jag.
kullan

Inläggav Zirre » 2013-07-24 13:37:26

Hur kan du vara så tvärsäker när du har svårt för den nya tekniken enligt en av dina tidigate trådar?
Zirre

Inläggav Kvasir » 2013-07-24 13:39:07

kullan skrev:
Kvasir skrev: Passa på när nätverket fungerar och testa att köra mikrovågsugnen en stund, gärna med ett antal start och stopp. Om den är boven så borde du få problem med nätverket av detta

Jag äger ingen microvågsugn men som jag förstod kan det räcka med att grannen har en.

I så fall borde det vara ett vanligt förekommande problem. Nej, om grannens mikrovågsugn stör så är den nog i sådant skick att den bör skrotas.
Kvasir

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:40:15

No comments. Du får nöja dig med det. Det var till Zirre.
kullan

Re: Sv: Problem mellan dator och router

Inläggav Zirre » 2013-07-24 13:41:37

kullan skrev:No comments. Du får nöja dig med det. Det var till Zirre.
Jag förstår att du inte har något svar.
Zirre

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:52:48

Zirre skrev:
kullan skrev:No comments. Du får nöja dig med det. Det var till Zirre.
Jag förstår att du inte har något svar.

Du har ju redan idiotförklarat mig så varför fortsätta skriva. du gillar att göra folk förbannade.
kullan

Inläggav Moggy » 2013-07-24 13:55:59

Är det bara Skype som dör eller funkar inget annat heller?

Kan du logga in op routern då?
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav kullan » 2013-07-24 13:59:20

Moggy skrev:Är det bara Skype som dör eller funkar inget annat heller?

Det är olika. Ibland är det enbart skype som loggar ut mig. Ibland loggas jag ut från internet helt och hållet. Det glappar känns det som. Och när min datasupporter kollar så säger han varje gång: Det verkar vara fel på något nätverkskort eller liknande.

Tilläggas kan att problemen fanns även innan jag kopplade in routern.
kullan

Återgå till IT-forum

Logga in