Går det att flytta "simkort" mellan iPhones i detta fall?
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag sitter här med en iPhone som min arma moder lånat på jobbet.
Jag har själv en, men lite äldre, så blir ju onekligen sugen på att testa den här. Men vad gäller? Jag har ju abonnemang från Telia på min och jag vet nada om den här telefonen.
Är det bara att sätta över det här kortet (kallas det fortfarande simkort?) i den "nya" iPhonen, eller kommer mina sms/adressbok etc att försvinna från min ordinarie lur försvinna då?
Vad bör man tänka på med andra ord? Worst case scenario?
Kommentarer om att iPhone suger etc undanbedes.
Tack på förhand
Jag har själv en, men lite äldre, så blir ju onekligen sugen på att testa den här. Men vad gäller? Jag har ju abonnemang från Telia på min och jag vet nada om den här telefonen.
Är det bara att sätta över det här kortet (kallas det fortfarande simkort?) i den "nya" iPhonen, eller kommer mina sms/adressbok etc att försvinna från min ordinarie lur försvinna då?
Vad bör man tänka på med andra ord? Worst case scenario?
Kommentarer om att iPhone suger etc undanbedes.
Tack på förhand
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Det är bara att testa.. Dock skulle jag rekommendera att synka kontakter och så via iCloud först.
Dina kontakter försvinner om du har kontakterna på telefonminnet. Det går ju att flytta över adressboken på simkortet och då ska de följa med simkortet till den nya mobilen. Dina Sms däremot är borta för de är knutna till telefonminnet.så har det funkat för mig i mina mobiler i alla fall. Men någon mer kunnig vet säkert bättre än jag.
Jag vill alltså.
1. Sätta in i nya i låt oss säga en timme.
2. Sätta tillbaka kortet i gamla.
3. Allt ska vara kvar i gamla.
Skitsamma om kontakter osv inte följer med till den nya just för tillfället. Men vill ha dom när jag bytar tillbaka
1. Sätta in i nya i låt oss säga en timme.
2. Sätta tillbaka kortet i gamla.
3. Allt ska vara kvar i gamla.
Skitsamma om kontakter osv inte följer med till den nya just för tillfället. Men vill ha dom när jag bytar tillbaka
- Hundralappen
Jag tror knappast du blir av med något i din gamla iPhone så länge du inte sätter in ett gammalt simkort i den.
Apple synkar det mesta (om inte allt) i din mobil (nu vet jag inte om det är nummerbaserat eller baserat på något annat) så du kan få över all info till den nya utan vidare (fördelen är när du tappar bort en iPhone så tappar du inte informationen).
Edit: Nackdelen är att du inte har full koll på vad Apple gör med din privata information.
Apple synkar det mesta (om inte allt) i din mobil (nu vet jag inte om det är nummerbaserat eller baserat på något annat) så du kan få över all info till den nya utan vidare (fördelen är när du tappar bort en iPhone så tappar du inte informationen).
Edit: Nackdelen är att du inte har full koll på vad Apple gör med din privata information.
Äh vafan... Får inte ens in kortet. Det är mycket mindre utrymme i den jag lånat. Wtf?
- Hundralappen
Hundralappen skrev:Äh vafan... Får inte ens in kortet. Det är mycket mindre utrymme i den jag lånat. Wtf?
Det är ett microsimkort?
Du kanske har ett 3 g kort och den nya behöver ett 4 g kort.
slackern skrev:Hundralappen skrev:Äh vafan... Får inte ens in kortet. Det är mycket mindre utrymme i den jag lånat. Wtf?
Det är ett microsimkort?
Mm.. Fick konvertera till ett större lite sist när jag gjorde hoppet från knapp till iPhone och nu har dom väl ändrat igen.
Vore kul att testa bara. Får dra till Telia och sommarfräsha upp mig på mobilfronten
- Hundralappen
Hundralappen skrev:Äh vafan... Får inte ens in kortet. Det är mycket mindre utrymme i den jag lånat. Wtf?
Det finns verktyg för att klippa SIM-kort men jag vet inte hur bra det funkar med att sätta tillbaka det klippta kortet...
Miche skrev:Hundralappen skrev:Äh vafan... Får inte ens in kortet. Det är mycket mindre utrymme i den jag lånat. Wtf?
Det finns verktyg för att klippa SIM-kort men jag vet inte hur bra det funkar med att sätta tillbaka det klippta kortet...
Nä, det är jag inte intresserad av att testa.
- Hundralappen
När det gäller storlekarna på SIMkortet i iPhones är det följande som gäller:
En telefon kan mycket väl vara låst till operatören som sålde den, och då kan du bara använda kort från just den operatören, är lånetelefonen låst till telia är det bara teliakort som gäller.
En telefon kan mycket väl vara låst till operatören som sålde den, och då kan du bara använda kort från just den operatören, är lånetelefonen låst till telia är det bara teliakort som gäller.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:När det gäller storlekarna på SIMkortet i iPhones är det följande som gäller:
Misstänkte det där. Men ah.. Väntar tills jag ska köpa en ny då. Vore kul att testa en nyare ett tag bara.
Mod kan låsa tråden.
Tack alla!
- Hundralappen
Savanten Svante skrev:När det gäller storlekarna på SIMkortet i iPhones är det följande som gäller:
Sparar den där bilden, känns som en sådan där bild som kan komma till väl användning både privat och i arbetet