Era erfarenheter av Cymbalta (SNRI) och Voxra (NRI/DRI)?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Cymbalta

Inläggav marcooleo » 2013-07-16 13:51:21

Nu har jag fått nog, två veckor har gått och allt jag känner är myrkrypningar, uppvarvad och nedstämd, detta tillstånd har ännu inte gått över och jag tror inte det gör det heller, dessutom gör medicinen mig ännu mer okoncentrerad. Detta känns som ett riktigt bottennapp :(. Ska börja med Voxra imorgon igen
marcooleo

Anslöt: 2011-04-01

Cymbalta

Inläggav marcooleo » 2013-07-16 15:41:49

Kan man switcha direkt från Cymbalta 60mg till 150mg Voxra utan större besvär?

Förut switchade jag över från Cipralex 15mg till Voxra 150mg och fick inga problem alls, men frågan är om ovanstående går att göra utan större problem?
marcooleo

Cymbalta

Inläggav Azo85 » 2013-07-16 16:00:15

marcooleo skrev:Kan man switcha direkt från Cymbalta 60mg till 150mg Voxra utan större besvär?

Ja. Ta båda samtidigt skulle kunna få dig att må illa. Att byta från dag till dag skall inte ge några besvär.
Azo85

Anslöt: 2011-09-01

Cymbalta

Inläggav marcooleo » 2013-07-16 16:21:06

Azo85 skrev:
marcooleo skrev:Kan man switcha direkt från Cymbalta 60mg till 150mg Voxra utan större besvär?

Ja. Ta båda samtidigt skulle kunna få dig att må illa. Att byta från dag till dag skall inte ge några besvär.

Tack! Då kör jag med Voxra i morgon istället.
marcooleo

Inläggav weasley » 2013-07-23 1:32:22

Tekniker:

Slog ihop två trådar om samma ämne.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Killen32 » 2013-07-23 2:03:11

marcooleo skrev:
Azo85 skrev:

Cred till alla som villigt vill hjälpa andra med tips, råd etc, MEN jag tycker inte att du, "marcooleo" uteslutande ska gå efter vad någon skriver i ett forum vad gällande hur du ska göra med medicinbyte, hur du ska trappa ut etc, utan ta det med din läkare. Samma mediciner kan behöva sättas ut helt olika till två olika personer, likaså övergång kan vara helt olika mellan olika personer och skall inte göras efter något generellt, än mindre efter vad någon skrivit till dig i ett forum.

Det KAN ge bestående men och problem, om du byter hipp som happ, så ett tips, ta det med din läkare, låt dem avgöra detta. Om du får bestående men och du har mixtrat själv, så är det ingen försäkring som täcker och det kan ge förödande konsekvenser, inte minst för dig själv och ditt mående.
Killen32
Bannad

Anslöt: 2013-07-20

Inläggav marcooleo » 2013-07-25 0:31:50

Killen32 skrev:
marcooleo skrev:
Azo85 skrev:

Cred till alla som villigt vill hjälpa andra med tips, råd etc, MEN jag tycker inte att du, "marcooleo" uteslutande ska gå efter vad någon skriver i ett forum vad gällande hur du ska göra med medicinbyte, hur du ska trappa ut etc, utan ta det med din läkare. Samma mediciner kan behöva sättas ut helt olika till två olika personer, likaså övergång kan vara helt olika mellan olika personer och skall inte göras efter något generellt, än mindre efter vad någon skrivit till dig i ett forum.

Det KAN ge bestående men och problem, om du byter hipp som happ, så ett tips, ta det med din läkare, låt dem avgöra detta. Om du får bestående men och du har mixtrat själv, så är det ingen försäkring som täcker och det kan ge förödande konsekvenser, inte minst för dig själv och ditt mående.

Jag kan nog inte få mer men än jag redan har, jag kan min kropp bra hur den reagerar och har snart testat hela FASS och varit försökskanin i flera år vad gäller psykofarmaka, det jag inte gillar är när jag får för mycket ångest vid utsättning, det gick bra att switcha, lite yrsel i två dagar det var allt.
marcooleo

Återgå till Aspergare och vården

Logga in