Åka till Stockholm, vara med på träff? Eller kanske Uppsala.
35 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Åka till Stockholm, vara med på träff? Eller kanske Upps
Om ni pratar om filéfrossan på Vasa's så är den okej. Fast kocken som skar upp kött när jag var där såg ut som en kåkfarare.
BD
Om du far i österled så kan du alltid slagga hos mej! Det är lite smått flyttkaos för tillfället men skulle kosta gratis.
Ta med egen mat för jag har ingen koll på vad du gillar. Om du vill kan jag ta dej till värsta veggorestaurangen med äkta hembakt bröd - deras lunchbuffe är sagolik. Fröjas sal. Eller Frejas sal. Tror de har en hemsida.
Om du far i österled så kan du alltid slagga hos mej! Det är lite smått flyttkaos för tillfället men skulle kosta gratis.
Ta med egen mat för jag har ingen koll på vad du gillar. Om du vill kan jag ta dej till värsta veggorestaurangen med äkta hembakt bröd - deras lunchbuffe är sagolik. Fröjas sal. Eller Frejas sal. Tror de har en hemsida.
Tack, men mina barn vill gärna bo på hotell/vandrarhem. Och det är nog enklast också, då jag aldrig blir synkad med folk jag bor hos. Om jag är själv och/eller ska delta i mer endast AS-grejer, kan jag tänka mig att sova hemma hos någon, men det är nog dumt nu kanske. Har tänkt att göra annat än AS-relaterat, och bara passa på att vara med på en träff samtidigt som jag ändå är i Stockholm.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Tack för mattips, men jag äter inte mycket vegetariskt, och tål inte stärkelse (potatis, bröd, palsternacka, typ ALLA mjöler paleo till överförädlat). Och kan inte äta frukt än. Går på GAPS, och när jag gått igenom intro kan jag äta mer frukt hoppas jag, men stärkelsen går ju fetbort, liksom alla mjölkprodukter som inte är antingen raw mjölk, eller fermenterat hemma (ej köpeyoghurt). Lagrad ost går bra, fast inte nu på introt...
Mår jättebra av detta, även om jag just nu fått ett bakslag efter Parisresan p.g.a. något undantag. har fått balongmage och förstoppning igen, så nu blir det hemgjord buljong med talg ett tag...
Mår jättebra av detta, även om jag just nu fått ett bakslag efter Parisresan p.g.a. något undantag. har fått balongmage och förstoppning igen, så nu blir det hemgjord buljong med talg ett tag...
- Bror Duktig
Jag fikar gärna på något rawfoodställe så snart jag får äta frukt och ej enbart kokt mat. Rawbollar är min stil
Finns det något afrikanst ställe i Stockholm som ni kan tipsa om, eller paleoställe? På båda brukar det finnas långkokta saker utan stärkelse. har en favorit i GBG nu, Calor (långkokt oxsvans eller gratinerad zucchini med godkända grönsaker).
Finns det något afrikanst ställe i Stockholm som ni kan tipsa om, eller paleoställe? På båda brukar det finnas långkokta saker utan stärkelse. har en favorit i GBG nu, Calor (långkokt oxsvans eller gratinerad zucchini med godkända grönsaker).
- Bror Duktig
Vasas verkar ha oerhört bra kundservice. SÅÅÅ hjälpsamma via email. Är de lika trevliga IRL?
Kanske ska åka till Malmö och besöka det nya rawfoodstället där också, har kontakt med dem på FB. Jag älskar Malmö, så kanske besöker era träffar där. Går gärna med ut, men kan inte dricka alkohol just nu. kanske enstaka tequila som ju är godkänd, men supande får vara. jag kan kanske sätta på knappen för släppa loss ändå. Är ju smått ga'an så...
Kanske ska åka till Malmö och besöka det nya rawfoodstället där också, har kontakt med dem på FB. Jag älskar Malmö, så kanske besöker era träffar där. Går gärna med ut, men kan inte dricka alkohol just nu. kanske enstaka tequila som ju är godkänd, men supande får vara. jag kan kanske sätta på knappen för släppa loss ändå. Är ju smått ga'an så...
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Finns det något afrikanst ställe i Stockholm som ni kan tipsa om, eller paleoställe?
Detta ställe finns i Uppsala:
http://www.messob.se
Bror Duktig skrev:Vasas verkar ha oerhört bra kundservice. SÅÅÅ hjälpsamma via email. Är de lika trevliga IRL?
Ingen har varit otrevlig när jag har varit där. Via e-post har jag aldrig försökt kommunicera med dem.
Vad bra HGJ! I Uppsala finns även "PriMaten" som är paleorestaurang. De har långkokt pulled pork, precis min mat Men då finns två ställen, som gjort för en helweekend
- Bror Duktig
Bror Duktig skrev:Vad bra HGJ! I Uppsala finns även "PriMaten" som är paleorestaurang. De har långkokt pulled pork, precis min mat Men då finns två ställen, som gjort för en helweekend
Jag vet inte så noga om Messobs mat passar dina önskemål, men det är i alla fall ett afrikanskt ställe.
HGJ: Jo men det ser ut som det går att äta en hel del. Många rätter där man verkar kunna byta ut tillbehöret (typ bröd) eller att något sådant inte ens ingår (fast lite konstiga namn, så antar att det är stärkelse, typ "serveras med hamli", men det brukar vara lätt att få lite morot, zucchini eller haricot vertes i stället på sådana ställen).
- Bror Duktig