Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Azo85 » 2013-06-28 11:34:18

slackern skrev:Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt senaste inlägg.


Jag uttryckte att THC borde säljas likadant som etanol. Då svarar Wine att staten redan säljer THC. Att staten säljer THC på sådant sätt soom framgår i det Wine skrev är inte relevant svar på det jag skrev. Eftersom Wine citerade mig var svaret riktat till det jag skrev. Vad spelar det för roll om staten säljer en substans till en mycket liten grupp väldigt reglerat när jag skrev att staten borde sälja det öppet med enbart åldergräns? Inte relevant.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Alien » 2013-07-09 0:53:40

Verkar som Nederländerna finner det pinsamt med alla cannabisturister. Så inga utlänningar skulle få köpa i coffee shops. Förstår inte riktigt tanken bakom. Om det är skadligt för turisterna, så är det väl lika skadligt för de egna medborgarna. Eller kanske de anser att haschturisterna inte spenderar så mycket pengar i landet utan rentav skrämmer bort rika turister?

Privata Affärer skrev:Det är helt i sin ordning att stänga nederländska så kallade coffee shops som säljer hasch och marijuana till utlänningar.

Det slår generaladvokaten vid EU-domstolen, Yves Bot, fast i ett uttalande efter att polisen stängt ett kafé med utländska kunder, skriver Politiken.

Uttalandet är inte bindande, men är ett förslag till EU-domstolen, som kan komma till en annan slutsats.

Nederländerna har haft stora problem med turister som kommer till landet på grund av tillgången till hasch och marijuana. Därför har staden Maastricht, som ligger vid gränsen till Belgien och Tyskland, beslutat förbjuda utländska medborgare att besöka haschkaféerna.
http://www.privataaffarer.se/all/nederlhaschkafe-116143

Man skulle ju kunna säga att det är diskriminering av utländska medborgare, men det är tydligen ok. Vilka problemen är framgår inte, men jag ser för mig en massa sjabbiga haschrökare som går omkring, kanske sover på gatorna och skräpar ner.

Ett kafé i Maastricht har i samband med två poliskontroller haft gäster som saknat nederländskt medborgarskap. Därför stängdes kaféet och ägaren drev frågan till lokal domstol.

Han fick rätt i domstolen med motiveringen att avvisning av utländska medborgare innebär en överträdelse av artikel 1 i EU-författningen, vilket betyder att unionens medborgare behandlas olika.


Något krig mot droger el begränsning av missbruk verkar iaf inte ligga bakom. Varje stad får tydligen själv bestämma om den ska diskriminera utlänningar el inte.

Yle skrev:Coffee shop-ägare och cafépersonal i Maastricht i Nederländerna ställs inför rätta för att ha sålt cannabis till utländska turister.

Caféägarna greps tidigare i år efter att ha trotsat ett förbud mot att sälja hasch till utlänningar.

Förbudet mot haschförsäljning infördes i maj fjol. Den dåvarande regeringen ville få ett slut på den utbredda drogturismen i landet. Landets nya regering beslutade i november samma år att städerna själva får bestämma om lagen ska tillämpas.
http://svenska.yle.fi/artikel/2013/06/1 ... erlanderna
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47135
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Halveringstid » 2013-07-09 3:32:28

Vet inte om någon redan nämnt detta, antagligen inte, men alla dessa nya syntetiska droger som syntetiseras och lanseras hela tiden är fullständigt lagliga (och kan säljas helt öppet och lagligt) i några år innan staten klassar det och gör det olagligt. Detta följs av att något nytt och därmed, igen, helt otestat och oftast farligare, lanseras. Så för varje gång man klassar något kommer något värre, för att undvika lagen.

Allt det här är helt i linje med hur det brukar se ut när man olagliggör droger/alkohol. Det vill säga, missbruket ökar markant och relaterade skador likaså.
Halveringstid
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2013-05-23

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Wine » 2013-07-09 8:13:47

Azo85 skrev:
slackern skrev:Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt senaste inlägg.


Jag uttryckte att THC borde säljas likadant som etanol. Då svarar Wine att staten redan säljer THC. Att staten säljer THC på sådant sätt soom framgår i det Wine skrev är inte relevant svar på det jag skrev. Eftersom Wine citerade mig var svaret riktat till det jag skrev. Vad spelar det för roll om staten säljer en substans till en mycket liten grupp väldigt reglerat när jag skrev att staten borde sälja det öppet med enbart åldergräns? Inte relevant.


Nej jag har inte citerat dig och svarat att staten redan säljer THC.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Azo85 » 2013-07-09 14:18:01

Wine skrev:
Azo85 skrev:
slackern skrev:Så jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med ditt senaste inlägg.


Jag uttryckte att THC borde säljas likadant som etanol. Då svarar Wine att staten redan säljer THC. Att staten säljer THC på sådant sätt soom framgår i det Wine skrev är inte relevant svar på det jag skrev. Eftersom Wine citerade mig var svaret riktat till det jag skrev. Vad spelar det för roll om staten säljer en substans till en mycket liten grupp väldigt reglerat när jag skrev att staten borde sälja det öppet med enbart åldergräns? Inte relevant.


Nej jag har inte citerat dig och svarat att staten redan säljer THC.


Helt riktigt. Jag blandade ihop namnen. Fel av mig.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Alien » 2013-07-11 11:00:24

I USA har delstaterna Colorado och Washington legaliserat cannabis. Men Uruguay kan bli det första landet som legaliserar odling och försäljning av cannabis.

Aftonbladet skrev:Regeringen i Uruguay planerar att inte bara legalisera marijuana utan även att sälja drogen.
Spoiler: visa
President José Mujica tänker lägga fram ett legaliseringsförslag till landets parlament.
Tanken är att legaliseringen av drogen ska vara ett steg i att bekämpa den drogrelaterade brottsligheten, uppger nyhetsbyrån AP.
Men president Mujica stannar inte vid bara en legalisering. Han vill även sälja drogen.
Enligt det tänkta förslaget ska endast staten tillåtas att sälja drogen och bara till registrerade vuxna användare.
Ska erbjuda rehabilitering
Försäljningen ska beskattas och de användare som köper för många marijuana-cigaretter ska, enligt förslaget, tvingas genomgå drogrehabilitering. En verksamhet som är tänkt att finansieras med hjälp av skatten, enligt AP.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15012141.ab

Cannabis orsakar inte värre hälsoproblem än den lagliga drogen alkohol, hävdar förespråkarna för en legalisering. Ja, då är det ju ingen fara, det finns ju inga risker med alkohol. Nej, vänta nu? :-)063

DN-artikel publicerad 213-07-06 skrev:Uruguay kan snart bli det första land i världen som gör odling och receptfri försäljning av cannabis lagligt. Om lagen blir verklighet kan det få följder för FN:s narkotika­konventioner och för lagstiftningen i en rad andra länder runt om i världen.
http://www.delareguera.se/artiklar/2013 ... index.html

Men FN reagerar tydligen inte när det legaliseras i delstater. I USA skulle ju i princip majoriteten av delstaterna kunna legalisera cannabis, och det vore ok för FN?

Vänsterpresidenten José Mújica har alltsedan han kom till makten 2010 ihärdigt drivit frågan om en legalisering. Hans parti Frente Amplio har egen majoritet i kongressen, men med 66 procent av befolkningen emot lagförslaget har många av partiets ledamöter varit skeptiska. In i det sista har kohandel pågått.

Den som har fått i uppgift att lotsa lagen i hamn är Julio Calzada, minister med ansvar för narkotikafrågor.

– Det handlar om att bryta tabun. För i praktiken kommer det att fungera ungefär som med alkohol. Det är olagligt att köra bil med alkohol i kroppen. Detsamma kommer att gälla för cannabis. Och den som går till jobbet berusad får snart problem – oavsett om det är alkohol eller cannabis, säger Julio Calzada till DN.


Lagförslaget ska alltså drivas igenom mot folkmajoritetens vilja. Men det syns väl tydligare att någon är alkoholpåverkad (lukten av alkohol, kanske sluddrar) än om någon är cannabispåverkad (slöare, trögare)?

Detaljerna i den nya lagen är enligt honom i stort sett klara: åldersgränsen blir 18 år, marijuana ska säljas på apotek, och ett slags motbok inrättas med rätt att köpa 40 gram per person och månad. En storsatsning på behandlingshem ska fånga upp dem som fastnar i beroende. Och för att minska risken för drogturism kommer försäljningen bara att ske till personer med uppehållstillstånd i Uruguay.


Liksom Nederländerna är Uruguay oroat över drogturism. Men det blir ju extra kostnader för att kontrollera detta. Liksom risk för "langning". Landets invånare kan ju köpa cannabis på apoteket (utan att själv använda det) och sälja till minderåriga och turister.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47135
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav slackern » 2013-07-11 11:40:22

Alien skrev:I USA har delstaterna Colorado och Washington legaliserat cannabis. Men Uruguay kan bli det första landet som legaliserar odling och försäljning av cannabis.

Aftonbladet skrev:Regeringen i Uruguay planerar att inte bara legalisera marijuana utan även att sälja drogen.
Spoiler: visa
President José Mujica tänker lägga fram ett legaliseringsförslag till landets parlament.
Tanken är att legaliseringen av drogen ska vara ett steg i att bekämpa den drogrelaterade brottsligheten, uppger nyhetsbyrån AP.
Men president Mujica stannar inte vid bara en legalisering. Han vill även sälja drogen.
Enligt det tänkta förslaget ska endast staten tillåtas att sälja drogen och bara till registrerade vuxna användare.
Ska erbjuda rehabilitering
Försäljningen ska beskattas och de användare som köper för många marijuana-cigaretter ska, enligt förslaget, tvingas genomgå drogrehabilitering. En verksamhet som är tänkt att finansieras med hjälp av skatten, enligt AP.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15012141.ab

Cannabis orsakar inte värre hälsoproblem än den lagliga drogen alkohol, hävdar förespråkarna för en legalisering. Ja, då är det ju ingen fara, det finns ju inga risker med alkohol. Nej, vänta nu? :-)063

DN-artikel publicerad 213-07-06 skrev:Uruguay kan snart bli det första land i världen som gör odling och receptfri försäljning av cannabis lagligt. Om lagen blir verklighet kan det få följder för FN:s narkotika­konventioner och för lagstiftningen i en rad andra länder runt om i världen.
http://www.delareguera.se/artiklar/2013 ... index.html

Men FN reagerar tydligen inte när det legaliseras i delstater. I USA skulle ju i princip majoriteten av delstaterna kunna legalisera cannabis, och det vore ok för FN?

Vänsterpresidenten José Mújica har alltsedan han kom till makten 2010 ihärdigt drivit frågan om en legalisering. Hans parti Frente Amplio har egen majoritet i kongressen, men med 66 procent av befolkningen emot lagförslaget har många av partiets ledamöter varit skeptiska. In i det sista har kohandel pågått.

Den som har fått i uppgift att lotsa lagen i hamn är Julio Calzada, minister med ansvar för narkotikafrågor.

– Det handlar om att bryta tabun. För i praktiken kommer det att fungera ungefär som med alkohol. Det är olagligt att köra bil med alkohol i kroppen. Detsamma kommer att gälla för cannabis. Och den som går till jobbet berusad får snart problem – oavsett om det är alkohol eller cannabis, säger Julio Calzada till DN.


Lagförslaget ska alltså drivas igenom mot folkmajoritetens vilja. Men det syns väl tydligare att någon är alkoholpåverkad (lukten av alkohol, kanske sluddrar) än om någon är cannabispåverkad (slöare, trögare)?

Detaljerna i den nya lagen är enligt honom i stort sett klara: åldersgränsen blir 18 år, marijuana ska säljas på apotek, och ett slags motbok inrättas med rätt att köpa 40 gram per person och månad. En storsatsning på behandlingshem ska fånga upp dem som fastnar i beroende. Och för att minska risken för drogturism kommer försäljningen bara att ske till personer med uppehållstillstånd i Uruguay.


Liksom Nederländerna är Uruguay oroat över drogturism. Men det blir ju extra kostnader för att kontrollera detta. Liksom risk för "langning". Landets invånare kan ju köpa cannabis på apoteket (utan att själv använda det) och sälja till minderåriga och turister.


I Indien är det tillåtet med Bhang. Staten kontrollerar odlingarna och försäljningen.

Legality

As Bhang has served such an important role in India's culture and spiritual practices it would be impossible to criminalize cannabis completely in the country. Cultivation of cannabis is government regulated, and illegal without a government permit. Sale of bhang is also government regulated and illegal without a permit.

Bhang is illegal in any country where cannabis is prohibited as it is an integral part of the recipe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhang

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ngshop.jpg
slackern
 
Inlägg: 44052
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Alien » 2013-07-11 11:57:38

Bhang var okänt för mig och tydligen även för journalisten som skrev i DN. Undrar om det finns bhangturister som reser dit för att dricka cannabis alldeles lagligt.

Bhang är en dryck, utvunnen ur cannabis. Den dricks som te eller blandat med mjölk, ofta sötat med socker eller honung
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bhang

Bhang kan tydligen inte förbjudas då det sedan länge tillhör "kulturen" i Indien. Precis som alkohol här då. Men i Uruguay gäller inte kulturargumentet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47135
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav slackern » 2013-07-11 12:38:46

Alien skrev:Bhang var okänt för mig och tydligen även för journalisten som skrev i DN. Undrar om det finns bhangturister som reser dit för att dricka cannabis alldeles lagligt.

Bhang är en dryck, utvunnen ur cannabis. Den dricks som te eller blandat med mjölk, ofta sötat med socker eller honung
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bhang

Bhang kan tydligen inte förbjudas då det sedan länge tillhör "kulturen" i Indien. Precis som alkohol här då. Men i Uruguay gäller inte kulturargumentet.


Det tror jag säkert att det gör. Det står till och med i Lonly planet om det.

Lonely Planet review for Bhang Shop

Lassis, bhang cookies, cakes and sweets are sold here; camel safari packs are a speciality. Bhang can be deceptively strong and does not agree with everyone.

Read more: http://www.lonelyplanet.com/india/rajas ... z2YjUaJ0cZ
slackern
 
Inlägg: 44052
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav anyless » 2013-07-11 15:54:41

Jag har rökt cannabis en längre tid, tyckte jag brukade det medicinskt men jag insåg efter en tid att det inte hjälpte mig medicinskt utan snarare handlade om ett missbruk.
Jag fick bara förvärrade problem med min adhd och även mina autistiska symptom tycktes få större omfattning, när jag slutade röka mådde jag bättre, det enda jag tror cannabisen hjälpte mig med var att hålla borta depression som kom tillbaka efter jag slutat röka.

En sak jag för övrigt finner mycket störande gällande synen på droger inom sjukvården är att det är något av en nolltolerans mot illegala substanser när man genomgår npf-utredning, men om någon t.ex dricker alkohol eller röker cigaretter går det bra under en utredning trots att både alkohol och tobak har påverkan signalsubstanser i hjärnan, känns som något av en dubbelmoral från vårdens sida.
anyless
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2013-07-09
Ort: Göteborg

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Alien » 2013-08-06 14:02:53

Uruguay kan bli det första landet i världen där staten framställer och säljer marijuana.

DN skrev:Uruguay är på väg att bli först i Latinamerika med att tillåta marijuana, sedan representanthuset i Montevideo röstat för ett lagförslag som ger staten monopol på produktion och försäljning av drogen. Nu går förslaget vidare till senaten.

Politikerna hoppas att ett statligt monopol på cannabishanteringen ska stoppa den illegala hanteringen.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/urugua ... marijuana/

Senaten väntas rösta ja i oktober.

Vid ett ja blir Uruguay vad som betecknas som världens första lagliga, statligt reglerade cannabismarknad. Det unika med Uruguay blir att staten håller i ett monopol eller licenssystem gällande produktion, distribution och försäljning — motsvarande ungefär det Sverige hade för alkohol i form av statliga Vin & Sprit samt Systembolaget under större delen av 1900-talet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47135
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav rewqqwer » 2013-08-06 17:44:32

Jag är jävig.
rewqqwer
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2013-07-23

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav R. Andom » 2013-08-22 21:18:42

Hej.

Jag gör ett inlägg i denna tråd.
Finns det någon läkare som skriver ut THC (i någon form) i sverige?
Och; är det isf lagligt för mig att använda det?
R. Andom
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2009-04-11
Ort: Sthlm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Caprifool » 2013-08-22 21:25:32

En Google sökning på multiple skleros och läkemedlet Sativex kanske kan belysa läget något.
Caprifool
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2013-08-15

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav R. Andom » 2013-08-22 21:42:05

Caprifool skrev:En Google sökning på multiple skleros och läkemedlet Sativex kanske kan belysa läget något.


Ah, tack.
Finns det möjlighet att få det utskrivet för andra anledningar än MS om det visar på
stor förbättring hos en person med AS+ADD? Någon som fått det?
R. Andom
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2009-04-11
Ort: Sthlm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav Caprifool » 2013-08-22 22:08:44

Vad jag har förstått, så föreskrivs det endast till de med MS i dagsläget. Men om du söker själv, kanske du hittar någon ändring. Om du gör det, kan du väl dela med dig av informationen här.
Caprifool
 
Inlägg: 113
Anslöt: 2013-08-15

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav R. Andom » 2013-08-22 22:12:04

Ok.
Funderar på att fråga den pyskdoktorn jag hade senast vad han säger om saken.
Med tanke på att han kunde skriva ut höga doser av ritalin så kanske han kan skriva ut det här tänker jag :)

Ritalin hjälpte dock inte alls min ADD. Fan vad sur jag är över det.

"Sugen på att skriva ut en kemisk substans som FAKTISKT HJÄLPER MIN AS+ADD. Och detta med 100% säkerhet?" Vilken pyskdoktor skulle kunna neka ett sådant fästande erbjudande? :D
R. Andom
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2009-04-11
Ort: Sthlm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav marcooleo » 2013-08-22 22:19:59

R. Andom skrev:Ok.
Funderar på att fråga den pyskdoktorn jag hade senast vad han säger om saken.
Med tanke på att han kunde skriva ut höga doser av ritalin så kanske han kan skriva ut det här tänker jag :)

Ritalin hjälpte dock inte alls min ADD. Fan vad sur jag är över det.

"Sugen på att skriva ut en kemisk substans som FAKTISKT HJÄLPER MIN AS+ADD. Och detta med 100% säkerhet?" Vilken pyskdoktor skulle kunna neka ett sådant fästande erbjudande? :D


de säger Metamina



Moderator atoms - reparerade ett trasigt citat.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav R. Andom » 2013-08-22 22:22:49

bahaa..

Metamina är väl typ amfetamin? Det funkar inte alls lika bra som THC!
R. Andom
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2009-04-11
Ort: Sthlm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav beardy » 2013-08-22 22:23:37

Det råder fri förskrivningsrätt i Sverige, läkare har alltså möjlighet att skriva ut recept på mediciner för åkommor som medicinen egentligen inte har som huvudsyfte att behandla.

Det går i teorin alltså att få Sativex på recept för andra sjukdommar/åkommor än MS, men i verkligheten så är det väldigt svårt (läs: omöjligt), vi bor ju i Sverige och dödsknark är dödsknark, även när det är medicin.
beardy
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2013-01-11
Ort: :trO

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav R. Andom » 2013-08-22 22:26:54

Ahh.

Jag är målmedveten och bra på att presentera saker på ett bra sätt.
Vi får väl se vem som vinner. Staten Sverige vs mig. The race is on...

Detta ska jag säga till min psykdoktor:

Jag är riktigt sur över att Ritalin inte funkade emot ADD:n.
Jag har hittat ett läkemedel som har en hög sannorlikhet att hjälpa emot ADD:n.
Är du sugen på att skriva ut något som till 99% bör hjälpa mig?

Och sedan kommer jag säga: Sativex.
R. Andom
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2009-04-11
Ort: Sthlm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav beardy » 2013-08-22 22:39:36

Lycka till, hoppas att du får en medicin som hjälper dig :)

Även om attityden till cannabis börjar att ändras så kommer det nog ta lååååång tid innan den verkligen accepteras av politiker/allmänheten som medicin här i Sverige (även om den defacto används som medicin av t.ex MS-sjuka patienter).
En man i Norrköping, Joakim Hedberg, höll på i många år och kämpade för att få cannabis som medicin för sin migrän och ADHD. Ingen svensk läkare ville skriva ut (han var hos många läkare och presenterade sin sjukdomhistorik och alla mediciner han hade provat).

Tillslut insåg han att det var lönlöst att försöka få korrekt medicin för sina besvär, så han kontaktade en tysk läkare och åkte till Tyskland där läkaren skrev ut 30 dagsdoser cannabisolja.

Som EU-medborgare har man rätt att söka sjukvård utomlands, man har även rätt att ta med sig sin medicin när man reser mellan länder. Dock så får man bara ta med max 30 dagsdoser, så en gång i månaden skulle Joakim vara tvungen att åka till Tyskland T/R för att fylla på sin medicin.
beardy
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2013-01-11
Ort: :trO

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav R. Andom » 2013-08-22 22:46:12

Tack.
Jag lovar att meddela resultatet här.

Intressant.
Dock hoppas jag Sativex räcker och att jag inte inte behöver cannabisolja.
Men jag skulle nog oxo kunna tänka mig att åka till tyskland en gång i månaden om det var
det som krävdes.
R. Andom
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2009-04-11
Ort: Sthlm

Medicinsk cannabis, kriget mot droger, relativ farlighet etc

Inläggav 8R90D » 2013-08-23 9:18:20

Jag får tillfälliga psykoser av av cannabispreparat i sociala sammanhang. Har nog att göra med min sociala fobi dock...

I min egen värld finner jag psykoserna stimulerande. Skissar på evolutionsteorier, underliggande sociala strukturer och mycket annat kvasi-intelligent skräp. :-)003
8R90D
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2011-05-18

Återgå till Aspergare och vården



Logga in