Vad jobbar ni med? Kanske kan man få lite idéer

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad jobbar ni med? Kanske kan man få lite idéer

Inläggav Extremofilen » 2013-06-19 23:35:08

Har fått ett jobb som koncept artist till ett skräckspel. Äntligen.
Extremofilen
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2013-04-11

Vad jobbar ni med? Kanske kan man få lite idéer

Inläggav biologic » 2013-06-20 1:20:10

Extremofilen skrev:Har fått ett jobb som koncept artist till ett skräckspel. Äntligen.


Grattis!! Vilket drömjobb! :-)005
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Vad jobbar ni med? Kanske kan man få lite idéer

Inläggav Rackne » 2013-06-21 16:22:34

Jag jobbar som sjuksköterska på en allmänpsykiatrisk avdelning. Det är ett översocialt jobb. Men det passar bra ändå.
Kommer dåligt överens med medarbetarna då jag är kass på kallprat och att passa in. Passar bra ihop med patienterna då jag har lätt att sätta mig in i deras situation och är påläst på sjukdomar och mediciner, vilket dom alltid frågar efter och vill ha fakta om.
Rackne
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-05-19

Vad arbetar ni med ?

Inläggav Plasticfck » 2013-06-24 23:19:19

Befinner mig just nu i ett ganska låst läge gällande arbete ...
Jag jobbar nämligen deltid som kassörska, men i framtiden vill jag ha ett jobb som verkligen intresserar mig, och som får mig att må bra. (vilket jag hoppas går att finna)

Mitt dilemma är att jag har vissa krav...
* Ej kundkontakt
* Fasta rutiner/konkreta arbetsuppgifter
* Ej överdriven stress (vilket får mig att må skit)
* Ej röriga arbetsplatser med mycket folk

För att få mer inspiration, och få tankarna i rullning istället för att sitta och ha jobbångest/framtidsångest, tänkte jag fråga:

Vad arbetar ni med ?

Trivs ni med det jobb ni har ?

Vad kräver ni för att trivas på era jobb ?

Är tacksam för era svar! :-)Hug



Moderator atoms - slog ihop två trådar om likartat ämne.
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Vad arbetar ni med ?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2013-06-25 0:35:10

Finns redan liknande trådar men låt gå...

Vad arbetar ni med ?
3D grafiker/spelutvecklare

Trivs ni med det jobb ni har ?
Ja det är grymt!

Vad kräver ni för att trivas på era jobb ?
Att det är ett jobb relaterat till mina intressen
Att det är varierande arbetsuppgifter
Att jag får lösa problem (monotomt arbete suger!!!)
Att jag slipper ha och göra med folk hela tiden (kollegor är inga problem - jag tänker här på serviceyrken och liknande)
Att det är precis lagom mängd stress
Att det blandas eget arbete med en visst grad av teamwork

Mycket kollegor/stort företag spelar ingen roll alls för mig. Jag har ju kontorsjobb så jag har alltid möjligheten att "blocka bort" oljud med mina headphones. Och det är inget konstigt i det heller eftersom man i denna bransch, stundtals sitter och lyssnar på musik. Man varierar det med att tala med kollegor om arbetet helt enkelt. Passar mig utmärkt med andra ord och mängden stress är ideal - dessutom har jag flextid så jag aldrig behöver vara stressad på morgonen.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vad arbetar ni med ?

Inläggav Plasticfck » 2013-06-25 1:05:32

Ditt arbete låter grymt skönt, Deadly Nightshade!!
Fan att jag inte själv är intresserad av grafik/spel :(

Dina krav på arbetet låter vettiga tycker jag - anledningen till att jag själv pallar service/kassa just nu är att det är deltid!
Annars skulle jag ALDRIG ha klarat det...
Jag blir för slutkörd av alla otrevliga människor för att ha det som heltidsjobb.

Funderar på att bli tekniker av något slag ... kanske mekaniker. Rättsläkare skulle också va grymt ... Och konservator kanske .. (sån som bevarar skicket på antika föremål).

Grejen är att vissa av de yrken jag är intresserad av kräver att jag pluggar en del ämnen som jag avskyr otroligt mycket. (hostmatematikhost) Vill helst hitta något kul, med vettiga arbetstider, utan kundkontakt - och med kort utbildningstid.
Plasticfck
 
Inlägg: 1548
Anslöt: 2013-06-18

Vad arbetar ni med ?

Inläggav kuj kuj » 2013-06-25 7:41:57

jag jobbar som cnc operatör.
kuj kuj
 
Inlägg: 180
Anslöt: 2012-02-07

Vad arbetar ni med ?

Inläggav maris » 2013-06-25 14:21:07

Vad arbetar ni med ?
Jag är bibliotekarie men har anpassat min tjänst till att bara innehålla uppgifter som inte innebär någon kundkontakt eller större stress. Jobbar på fasta tider när biblioteket är stängt för att mininera stök och ljud.

Trivs ni med det jobb ni har ?
Ja, verkligen. Gjorde dock inte det innan eftersom bibliotekariejobbet vanligen är tämligen socialt och kräver flexibilitet och planering. Utan detta moment funkar det bra.

Vad kräver ni för att trivas på era jobb ?
Att det är en lugn miljö, att jag har fasta rutiner och struktur på det jag ska göra, att jag arbetar på egen hand och att det är miminalt med sociala kontakter på arbetet. Jag måste jobba deltid för det finns inte en chans i världen att jag orkar mer, dels för att jag har barn hemma och dels för att jag är så sjukt känslig för intryck och blir trött fort.
maris
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2012-09-11

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in