Sida för veganer med AS
20 inlägg
• Sida 1 av 1
Sida för veganer med AS
Någon skrev om att vara vegan och djurrättsförespråkare här tidigare, så jag tänkte att det kanske finns intresse för att veta att det nyligen startats en facebookgrupp för veganer med AS eller annan autismspektrumdiagnos.
https://www.facebook.com/groups/1390161581196525/
Läs reglerna innan ni går med.
Moderator Alien: Rättade i rubriken.
https://www.facebook.com/groups/1390161581196525/
Läs reglerna innan ni går med.
Moderator Alien: Rättade i rubriken.
Sida för veganer me AS
Veqan och AS. Har dock inte facebook, då det är kass.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Sida för veganer me AS
dasunbedingte skrev:Veqan och AS. Har dock inte facebook, då det är kass.
Samma härrr
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Sida för veganer med AS
Tänkte när jag läste tråden tidigare att just Facebook inte kan vara den bästa plattformen för en klubb riktad till aspergare. Kan inte påstå att jag är vegan och om jag skulle bli det vore det för att få poäng hos vissa typer av kvinnor. Däremot lakto-ovo-vegetarian så jag är inte djävulen själv.
Sida för veganer med AS
Facebookare och AS men ingen vegan! Bara för att fylla på tråden med mer varianter av onödigt vetande.
Sida för veganer med AS
Det finns mycket skit på facebook. Vegan blir jag aldrig då jag behöver animaliskt protein
Re: Sv: Sida för veganer med AS
jag tycker inte att facebook är så mycket skit. Facebook förenar folk.kullan skrev:Det finns mycket skit på facebook. Vegan blir jag aldrig då jag behöver animaliskt protein
Sida för veganer med AS
Zirre skrev:jag tycker inte att facebook är så mycket skit. Facebook förenar folk.kullan skrev:Det finns mycket skit på facebook. Vegan blir jag aldrig då jag behöver animaliskt protein
Men finns det inte Facebook grupper mot det ena efter det andra där dom piskar upp hat stämningar?
Sida för veganer med AS
Facebookgrupper blir vad man gör dem till. Precis som med allt på internet kan det vara allt från rena hatgrupper till intellektuellt utbyte mellan intresserade parter.
Sida för veganer med AS
antonius skrev:Zirre skrev:jag tycker inte att facebook är så mycket skit. Facebook förenar folk.kullan skrev:Det finns mycket skit på facebook. Vegan blir jag aldrig då jag behöver animaliskt protein
Men finns det inte Facebook grupper mot det ena efter det andra där dom piskar upp hat stämningar?
Japp! Det finns grupper mot invandrare tex.
Sida för veganer med AS
kullan skrev:antonius skrev:Zirre skrev:jag tycker inte att facebook är så mycket skit. Facebook förenar folk.
Japp! Det finns grupper mot invandrare tex.
Detta vart väl lite utanför ämnet, men frågan är ju nog så viktig, är det ens lagligt i Sverige att ha sådana sidor?
Sida för veganer med AS
antonius skrev:Nästan vegan (jag vet, jag fegar)
du är vegetarian och vill men vågar inte bli vegan
Sida för veganer med AS
elle skrev:antonius skrev:Nästan vegan (jag vet, jag fegar)
Jag fegar väl på bägge antar jag, (är en osäker typ)
Sida för veganer med AS
antonius skrev:elle skrev:antonius skrev:Nästan vegan (jag vet, jag fegar)
Kom över till den mörka sidan. Vi har kakor.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Sida för veganer med AS
dasunbedingte skrev:antonius skrev:elle skrev:du är vegetarian och vill men vågar inte bli vegan
Kom över till den mörka sidan. Vi har kakor.
Gulp, glömde nämna är kakmonster åxå