Könsrock och Toalettrock
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Könsrock och Toalettrock
I denna tråd skriver vi om könsrock och den nära besläktade genrén toalettrock. Om nu toalettrock egentligen är en genré eller om det egentligen är en lite annorlunda skola inom könsrocken? Begreppet toalettrock myntades av en journalist efter att denne sett ett av The Kristet utseendes framträdanden.
[WikiSve]Könsrock[/WikiSve] beskrivet på wikipedia.
Vi börjar med lite toalettrock
Det är också mycket intressant att diskutera könsrockens distributionsformer innan internets tid. Dvs. innan den anonymitet som nedladdning från internet erbjuder fanns, och då det fortfarande var kassetter som kopierades och/eller såldes via postorder.
Tråden syftar till att hålla en diskussion kring könsrock, inte att förolämpa någon. Ämnet könsrock är intressant att diskutera, i synnerhet då det faktiskt är något som de flesta av oss känner väl till och har lyssnat till men utan att vi gärna vill kännas vid detta. Lite av tabun kring genrén tycker jag mig finna vara bruten vid Håkan Florås (Onkel Konkel) bortgång. SvD med flera stora dagstidningar publicerade då artiklar angående detta på sina kultursidor.
[WikiSve]Könsrock[/WikiSve] beskrivet på wikipedia.
Vi börjar med lite toalettrock
Det är också mycket intressant att diskutera könsrockens distributionsformer innan internets tid. Dvs. innan den anonymitet som nedladdning från internet erbjuder fanns, och då det fortfarande var kassetter som kopierades och/eller såldes via postorder.
Tråden syftar till att hålla en diskussion kring könsrock, inte att förolämpa någon. Ämnet könsrock är intressant att diskutera, i synnerhet då det faktiskt är något som de flesta av oss känner väl till och har lyssnat till men utan att vi gärna vill kännas vid detta. Lite av tabun kring genrén tycker jag mig finna vara bruten vid Håkan Florås (Onkel Konkel) bortgång. SvD med flera stora dagstidningar publicerade då artiklar angående detta på sina kultursidor.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Könsrock och Toalettrock
Haha könsrock är rolig att lyssna på.
Mina favoriter är Onkel och Eddie Meduza (hans sketcher och lite mer vulgära låtar).
Kommer posta egna favoriter när jag får tid.
Mina favoriter är Onkel och Eddie Meduza (hans sketcher och lite mer vulgära låtar).
Kommer posta egna favoriter när jag får tid.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Könsrock och Toalettrock
Kristofer skrev:Tråden syftar till att hålla en diskussion kring könsrock, inte att förolämpa någon. Ämnet könsrock är intressant att diskutera, i synnerhet då det faktiskt är något som de flesta av oss känner väl till och har lyssnat till men utan att vi gärna vill kännas vid detta.
Här har du en som aldrig frivilligt skulle lyssna på köns- och toalettrock. Gillar verkligen "de flesta" (av mänskligheten el av aspiemenigheten) det? Det tror jag inte på förrän jag sett statistik på det.
Min personliga uppfattning är att det är människor som inte kommit ur kiss- och bajsåldern som gillar detta. Jag tycker livet är så fullt av äckligheter ändå så jag fattar inte varför man behöver frossa extra i det och t o m göra musik av det.
(Att jag öht kom in på den här tråden berodde på att jag på begäran var tvungen att aktivera youtubelänkarna.)
Fast det är mycket jag inte fattar, det lär finnas låtar som frossar i blod, våld, inälvor och kanniballism också.
Men det kanske inte var den sortens diskussion du ville ha?
Könsrock och Toalettrock
En goding med Meduza. Hoppas taggningen funkar nu...
Senast redigerad av Kostymhippie 2013-06-22 21:33:07, redigerad totalt 1 gång.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Könsrock och Toalettrock
Detta är ju ta mej tusan oslagbart!!!
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Könsrock och Toalettrock
Och så kör jag in denna sketchen när jag ändå är igång...
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Könsrock och Toalettrock
Alien skrev:Men det kanske inte var den sortens diskussion du ville ha?
Nej.
Alien skrev:Min personliga uppfattning är att det är människor som inte kommit ur kiss- och bajsåldern som gillar detta. Jag tycker livet är så fullt av äckligheter ändå så jag fattar inte varför man behöver frossa extra i det och t o m göra musik av det.
Det är väldigt många som intresserar sig för detta, dock betydligt färre som vill kännas vid det. SVT:s Kobra gjorde ett program om det. Programmet är tittbart och förklarande även för den som har din grundinställning.
Könsrock och Toalettrock
..... Märks det att jag uppskattar denna typ av musik ?
Hahahaha ...
Brukar skratta ihjäl mig åt många av texterna
- Plasticfck
- Anslöt: 2013-06-18
Könsrock och Toalettrock
Kobra-programmet var ju bra!
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Intressanta intressen