Vad har du med AS och Autism fått höra då folk fått veta?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad har du med AS och Autism fått höra då folk fått veta?

Inläggav plåtmonster » 2013-06-10 2:17:01

Tipset är nog att ignorera och hålla inne med sådant här till de som beter sig som neandertalare.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Vad har du med AS och Autism fått höra då folk fått veta?

Inläggav VeganGeekGirl » 2013-06-10 4:06:32

Debbido skrev:Men vad händer nästa år då diagnosen Asperger upphör? Då har vi ju alla autism och blandas ihop med utvecklingsstörda av alla slag, dvs under 70 Iq. Vad blir vi då? Autister?

Jag kan säga att jag har autistiska drag, det är ändå så jag ser det.


Jag är Autist, det är tröttsamt med alla Aspergergare som tycket det det ska bli så hemskt att blandas ihop med "oss" en del säger att det beror på att det finns så mycket fördomar om Autism, er reaktion gör ju inte direkt fördomarna mindre om man säger så.

Min bror som jag nämt flera gånger tidigare är också Autist samt har en utvecklingsstörning och är icke-vebal jag känner ingen som helst oro för att vi har i grunden samma diagnos eftersom jag litar på att folk kan förstå skillnaden i funktionsnivå och kan de inte det är det inte mycket att göra åt.

Glida genom livet på en räkmacka, det uttrycket har alltid stört mig ser framför mig hur man står och balanserar på en enorm räkmacka med majonäs upp till fotknölarna :-)063 verkar inte ett dugg mysigt.

Ingen har någonsin tagit mig för "normal" utom Mamma då. Har alltid ansetts lite udda.

De reaktioner jag har fått

De som är kunniga inom området har inte sagt så mycket förutom att förundras över att jag fick min diagnos så sent eftersom jag är "uppenbart Autistisk"

Andra reaktionen jag brukar få är "Är du säker på att det inte är Aspergers du har?"
VeganGeekGirl
 
Inlägg: 812
Anslöt: 2010-04-03
Ort: Nyköping

Vad har du med AS och Autism fått höra då folk fått veta?

Inläggav Jackal » 2013-06-10 7:52:55

"Alla har väl någon diagnos."
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Vad har du med AS och Autism fått höra då folk fått veta?

Inläggav Lurreburre » 2013-06-10 7:54:24

Hon lever med ett misstag, mer än det kan man väl inte säga, eller jo det kan man! :-)063
Lurreburre
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2013-06-10

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in