iPhone5 eller Samsung Galaxy S3?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav plåtmonster » 2013-01-14 14:14:07

@Miche, Vad är det som de gör fel?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Kristofer » 2013-01-19 0:10:12

Det blir ingen ny telefon. Det blev nya skridskor istället. Skyllermarks blå och nya pjäxor passade jag på att köpa också. [medvetet rim]
Lugnare och, för mig, betydligt mer konkret och greppbart ämne att göra val i.

Bild

För att återgå till ämnet. HTC kommer jag aldrig köpa igen. HTC och LG har enbart inneburit problem för mig. Om jag skulle ha köpt en telefon så hade det förmodligen blivit en iPhone. Jag vet att den tekniskt sett är sämre än t.ex Galaxy S3, men fördelen med Apples produkter är att de är lätta att använda. Jag kan få dem att göra det jag vill utan problem, utan att jag behöver ägna timmar åt att på något halvdåligt sätt få till det jag vill halvdåligt. Min gamla LG och min nuvarande HTC innebär mest svordomar och frustration. Mot bakgrund av det kan jag acceptera att bli styrd av Apple i vissa aspekter.

För att illustrera mitt förhållande till elektronik:
En gång försökte jag mig på en kurs i programmering. Det var det tråkigaste jag någonsin gjort i utbildningsväg. Dessutom var det nog också min mest misslyckade studieinsats.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Bjäbbmonstret » 2013-03-26 23:06:02

Man kan faktiskt stänga av synkningen i en Ipad eller iPhone och bara synka manuellt när man behöver. Man kan också välja att helt gå förbi ITunes och föra över filer med hjälp av tredjepartprogram som Fileapp för Ios och DiskAid för en Mac. Det finns också mängder av filhanterare för att föra över filer över wifi. Dock vet jag inget om hur man gör man vill flytta över en musiksamling utan att behöva göra det låt gör låt för jag ägnar mig inte åt att lyssna på musik på paddan. Det finns ju inte direkt gott om plats på den.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-26 23:09:29

I en utav mina bekantskapskretsar är vi två med Iphones och tre med S3. Alla med S3 har fått olika problem med sina telefoner efter att de har legat i snö, tappats från höjd eller använts till guacamoledippen. Samma behandlingar har däremot Iphonesarna överlevt. Dock är ju givetvis displayen, friheten, kameran osv väldigt bra i S3:n men tänk på att den kanske inte kommer att leva längre än ett år cirka beroende på hantering.
Gripandekylig

Anslöt: 2012-12-27

Inläggav vikingkram » 2013-06-09 22:14:58

nokia 3310 FTW
vikingkram
Ny medlem

Anslöt: 2013-06-08

Återgå till IT-forum

Logga in