Hur flirtar man med någon av samma kön?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur flirtar man med någon av samma kön?

Inläggav Mystiqa » 2008-05-24 21:45:00

Vi vet väl att tjejer och killar är olika och detta gäller även flirttekniker. Så ni tjejer som tycker om tjejer hur skulle ni vilja att någon tog kontakt/flirtade med er?

Jag tycker det är jätte svårt när det gäller tjejer, de är svårare att läsa av. De ger ofta motsägande budskap. Vad menar tjejer egentligen? De menar ju inte alltid det dom säger, eller är det blyghet? Hur gör man egentligen?!?
Senast redigerad av Mystiqa 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
Mystiqa
Inaktiv
 
Inlägg: 616
Anslöt: 2006-04-22

Re: Hur flirtar man med någon av samma kön?

Inläggav manne » 2008-05-24 21:51:02

Mystiqa skrev:Vi vet väl att tjejer och killar är olika och detta gäller även flirttekniker. Så ni tjejer som tycker om tjejer hur skulle ni vilja att någon tog kontakt/flirtade med er?

Jag tycker det är jätte svårt när det gäller tjejer, de är svårare att läsa av. De ger ofta motsägande budskap. Vad menar tjejer egentligen? De menar ju inte alltid det dom säger, eller är det blyghet? Hur gör man egentligen?!?


tjejer är väl naturligt inte lika homo-fåbiska som männ är i sin natur.. :?:
jag menar är det inte lite inne för en kvinna att vara bi i dag.. :?:
skulle en man flirta med mig så skulle jag antingen garva åt han eller fråga han om han e sjuk i huvudet eller kanske ge han en smäll på käften
men det är bara jag det.. :!:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19892
Anslöt: 2007-08-23

Re: Hur flirtar man med någon av samma kön?

Inläggav nitro2k01 » 2008-05-24 21:59:22

manne skrev:tjejer är väl naturligt inte lika homo-fåbiska som männ är i sin natur.. :?:
Näe, var har du fått det från?
manne skrev:jag menar är det inte lite inne för en kvinna att vara bi i dag.. :?:
kanske i porrfilmerna och bland dumma tjejer som egentligen inte är bi, men låtsas vara det för att killarna tycker om det?
manne skrev:skulle en man flirta med mig så skulle jag antingen garva åt han eller fråga han om han e sjuk i huvudet eller kanske ge han en smäll på käften
men det är bara jag det.. :!:
Det är väl allmänt dumt att flirta med någon som inte är intresserad, vare sig ointresset beror på läggning eller bara avsaknad av intresse.
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
nitro2k01
 
Inlägg: 627
Anslöt: 2007-10-29

Re: Hur flirtar man med någon av samma kön?

Inläggav KrigarSjäl » 2008-05-24 22:09:56

nitro2k01 skrev:kanske i porrfilmerna och bland dumma tjejer som egentligen inte är bi, men låtsas vara det för att killarna tycker om det?

Det är fan sant! Det är bara att kolla runt på helgon; varannan tjej har bilder där de hånglar med bästisen i sitt galleri...
Det finns tre alternativ:
1. De är bisexuella/lesbiska på riktigt.
2. De försöker vara trendiga.
3. De försöker skaffa uppmärksamhet.

I vilket fall som helst är det tonårsbeteende, så jag tror mest på alternativ 2 & 3. De som verkligen är homo/bi brukar inte hångla i demonstrativt syfte.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Hur flirtar man med någon av samma kön?

Inläggav manne » 2008-05-24 22:11:32

nitro2k01 skrev:
manne skrev:tjejer är väl naturligt inte lika homo-fåbiska som männ är i sin natur.. :?:
Näe, var har du fått det från?
manne skrev:jag menar är det inte lite inne för en kvinna att vara bi i dag.. :?:
kanske i porrfilmerna och bland dumma tjejer som egentligen inte är bi, men låtsas vara det för att killarna tycker om det?
manne skrev:skulle en man flirta med mig så skulle jag antingen garva åt han eller fråga han om han e sjuk i huvudet eller kanske ge han en smäll på käften
men det är bara jag det.. :!:
Det är väl allmänt dumt att flirta med någon som inte är intresserad, vare sig ointresset beror på läggning eller bara avsaknad av intresse.


har inget i mott bögar tvärtom men bögar får faktiskt hålla sig till de egna och ragga endast på bögar om en bög raggar på en hetro så kan det gå väldigt illa det..och det är myt att alla skulle vara bi..
som sagt bögar får hålla sig till andra bögar.. :!:
lika mycket som att muslimer och andra extremister får hålla sig till sina egna där de kan hålla på med sina intressen..jag har då ingen lust att bli vän med tex någon som gillar ALqida och förespråkar en Islamistisk stat i svergie.
Toleransen är stor i svergie men man måste också sätta gränser. :!:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19892
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Zombie » 2008-05-24 22:21:21

Herregud Manne, man slår inte folk på käften för att de tar fel. Inte ens om man tror att de vill provocera. Man säger "nej" eller går undan. Alla kan ta fel. Du kan råka ragga på en lesbisk tjej. Du kan också "råka" göra en dumhet som sårar någon djupare än du anade.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Milyc » 2008-05-24 22:31:53

Zombie skrev:Herregud Manne, man slår inte folk på käften för att de tar fel. Inte ens om man tror att de vill provocera. Man säger "nej" eller går undan. Alla kan ta fel. Du kan råka ragga på en lesbisk tjej. Du kan också göra en dumhet som sårar någon djupare än du anade.


Men det är ju faktiskt PK att en tjej vare sig hon är lesbisk eller bara ointresserad av just den killen får örfila en oönskad manlig uppvaktare.

Men visst, man ska egentligen säga ifrån utan att bruka våld men risken är att en bög är så pass oönskad att man slår honom på käften i affekt.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Zombie » 2008-05-24 22:34:33

Då får man ta sig själv i lära för att skärpa sig.
Gäller båda könen, utan ursäkt för killar att slippa för att någon tjej inte gör det.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Milyc » 2008-05-24 22:49:08

Zombie skrev:Då får man ta sig själv i lära för att skärpa sig.
Gäller båda könen, utan ursäkt för killar att slippa för att någon tjej inte gör det.


Instämmer helt och hållet. Jag beskrev snarare vanliga och tänkbara beteenden än förespråkade dem.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Zombie » 2008-05-24 23:14:50

Då får jag ihop det :)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:12:54, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Pontus » 2008-05-24 23:46:02

Men hypotetiskt nu då manne, om bögen i fråga som raggar på dig tycker att du ser ut som en bög så har han ju inte gjort något fel. Då skulle det vara lite väl extremt att slå honom på käften, precis som vilken straight kille som helst kan ta fel på en lesbisk tjej. Dom går ju inte omkring med skyltar på magen med sin läggning. :roll:
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
Pontus
 
Inlägg: 895
Anslöt: 2008-03-12
Ort: Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-05-25 0:32:16

Närmsta jag kommit var på Pride. Tyvärr fattade jag inte att hon även raggade på mig då, järnspikars vad utskällning jag fick av min bögkompis efteråt som inte begrep hur jag kunnat undgå att märka... De brudar jag själv raggat på har i vissa fall spelat med nått dygn kanske, för att sedan rycka på axlarna och säga nått som "jag kan nog inte vara bi ändå" och sen var det kört... :(

Jag är ju inte bättre på att tolka killar heller så... Hade jag kunnat vara med i någon form av organisation, eller om det fanns HBT-café här hade det bara varit att sticka dit och lära känna folk på samma sätt som det gängse, altså umgås folk utan att direkt ragga nödvändigtvis, tyvärr har fenomenet falsk ryktesspridning fallit mig i fatet även i det sammanhanget, så vette katten... jag lever ju ytligt sett som ofrivillig hetero ungefär då altså... äh, jag måste fixa depressin före jag har energi att syssla med sådan utåtriktad verksamhet och jag är för skör för att orka riskera få nobben från RFSL Karlstad igen efter att dom fick panik och slängde ut mig för några år sedan. Det är för stor personlig risk att ta i mitt ostabila humör/halvsuicidalitet nuförtiden i synnerhet. Jag får klara mig hos HBT-liberalerna och LUF så länge. Hos Folkpartiet är det nog högt i tak för att jag skall känna att jag kan andas fritt utan att någon inbillsk RFSL-elefant sitter på bröstet och kväver mig... I LUF är det ingen som talar om för en vad man måste tycka ...

Bild
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav manne » 2008-05-25 9:04:12

MsTibbs skrev:Närmsta jag kommit var på Pride. Tyvärr fattade jag inte att hon även raggade på mig då, järnspikars vad utskällning jag fick av min bögkompis efteråt som inte begrep hur jag kunnat undgå att märka... De brudar jag själv raggat på har i vissa fall spelat med nått dygn kanske, för att sedan rycka på axlarna och säga nått som "jag kan nog inte vara bi ändå" och sen var det kört... :(

Jag är ju inte bättre på att tolka killar heller så... Hade jag kunnat vara med i någon form av organisation, eller om det fanns HBT-café här hade det bara varit att sticka dit och lära känna folk på samma sätt som det gängse, altså umgås folk utan att direkt ragga nödvändigtvis, tyvärr har fenomenet falsk ryktesspridning fallit mig i fatet även i det sammanhanget, så vette katten... jag lever ju ytligt sett som ofrivillig hetero ungefär då altså... äh, jag måste fixa depressin före jag har energi att syssla med sådan utåtriktad verksamhet och jag är för skör för att orka riskera få nobben från RFSL Karlstad igen efter att dom fick panik och slängde ut mig för några år sedan. Det är för stor personlig risk att ta i mitt ostabila humör/halvsuicidalitet nuförtiden i synnerhet. Jag får klara mig hos HBT-liberalerna och LUF så länge. Hos Folkpartiet är det nog högt i tak för att jag skall känna att jag kan andas fritt utan att någon inbillsk RFSL-elefant sitter på bröstet och kväver mig... I LUF är det ingen som talar om för en vad man måste tycka ...

Bild


inte för att vara jävlig nu men LUF och liberalismen har aldrig haft något stark ställning då folk i svergie överlag gillar reglerad marknad och kontroll jag vet att många i luf ,muf gärna vill ha de det som i usa och många stöddjer också uppet den dära republikanska presidenten Macaine.

sådan dära ny-liberalism e skit det totalt men var det inte du förrut som var lite kristen och konservativ hur hänger det i hop med LUFs program... :?:
Senast redigerad av manne 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 19892
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Joosen » 2008-05-25 10:39:27

Har du försökt att bli medlem på någon dejtingsajt? Jag tror det är tydligare vem som gillar vad där, så slipper du undra om raggar på någon som 'spelar för fel lag' eller vad det är man säger.

Jag orkar inte sätta mig in i resten av diskussionen, om politik och homofobi, men jag skulle aldrig slå någon som mistog mig för gay.
Senast redigerad av Joosen 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
Joosen
 
Inlägg: 256
Anslöt: 2008-05-10
Ort: Huddinge

Inläggav Kristofer » 2008-05-25 10:54:47

Jag tror att du kan få betydligt bättre tips på gay-siter. Aspies generellt är ju inte så kända för att vara bra på att ragga. Tyvärr blir nog tipsen kanske ofta därför därefter. :roll:
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav MsTibbs » 2008-05-25 21:24:21

manne skrev:
MsTibbs skrev:Bild


inte för att vara jävlig nu men LUF och liberalismen har aldrig haft något stark ställning då folk i svergie överlag gillar reglerad marknad och kontroll jag vet att många i luf ,muf gärna vill ha de det som i usa och många stöddjer också uppet den dära republikanska presidenten Macaine.

sådan dära ny-liberalism e skit det totalt men var det inte du förrut som var lite kristen och konservativ hur hänger det i hop med LUFs program... :?:


1. Folkpartiet är känt för att vara partiet för (fri)kristna och även lärare, i synnerhet historiskt sett. Jag uppfattar LUF som helhet ha en liberal syn på religion med högt i tak; jag tror att både religiösa och ateister trivs i LUF/Folkpartiet av det skälet.

2. Jag uppfattar mig knappast vidare konservativ, snarare tvärtom, på vilket sätt har du uppfattar du mig som konservativ?

3. LUF och Folkpartiet kallar sig socialliberalt. Som tur är, är delen nyliberaler liten (dock högljudd). Då jag är vänsterliberal tycker jag lika illa om nyliberaler som du, förmodligen.

4. Huruvida Fp "aldrig haft något stark ställning" är en diskussionsfråga enligt nedan. Nyliberala har de aldrig kallat sig. Att du kallar dem nyliberala är således ett från dig subjektivt, negativt, uttalande som snarare visar på vad du tycker om Fp, än vad Fp faktiskt tycker.

Bild

BACK TO TOPIC!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-05-25 21:44:18

Altså hur skulle ni hetero vilja att någon bi/lesbisk tog kontakt med er, om de gör det?

Hur skall jag, som inte vet huruvida ni också är lagda åt tjejjer, bete mig om jag är intresserad, för att ni inte skall känna det obehagligt? Att ragga killar är ju lugnt, även om killen inte visar sig intresserad, så händer inget mer än att jag skulle få ett "tack men nej tack" om jag raggade på en kille.

Skulle jag ragga på någon tjej jag vet är bi/homo är det också okej, de skulle också säga "tack men nej tack"

Hur gör jag, för att inte vålla obehag för en eventuell heterotjej (vilket ju de flesta är)? Att jag eller hon skulle hamna i obehaglig konstig situation har hindrat mig att alls ragga i nån högre utsträckning.

* Jag vill ha reda på om ni brudar är möjliga eller ej att ragga på.
* Jag vill inte skrämma bort eventuella heteros, som skulle kunnat bli vänner. Jag vill inte heller vålla obehag för hetrosen (eller mig själv) när jag raggar. Hr ska jag uttrycka mig?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-05-25 21:52:16

Kristofer skrev:Jag tror att du kan få betydligt bättre tips på gay-siter. Aspies generellt är ju inte så kända för att vara bra på att ragga. Tyvärr blir nog tipsen kanske ofta därför därefter. :roll:


Är med på QX/Corky, tyvärr är bokstavligt talat 99st av 100 där äckliga j-la heterokillar som kollat på för mycket äcklig j-la porrfilm så dom har en j-igt vrickat kvinnosyn, i synnerhet syn på HBT-kvinnor som de tror sig kunna "omvända" med e-poster och fotogratier som snarare får mig att spy...

Är också med på Sylvia, men inte aktiv, då det kostar pengar där att vara såpass aktiv att man faktiskt skulle kunna uppnå något.

Ja och RFSL är jag ju kickad från då, så den delen är ju också kört. Visst, jag skulle kunna åka på Pridefestivalen, men jag ärju primärt mer intresserad av seriösa förhållanden över tid, ONS är inte det jag söker.

(Grattis mig själv till 2500 inlägg!! :D)


BTW: När jag gick på universitetet så körde vi med KGB; Karlstads universitets Gay och bistudenter. :) ekommenderas för dem som sysslar med studier! :P
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Kristofer » 2008-05-25 22:58:33

Ja duu..

Prova kontaktannons på konventionella dejtingsiter då kanske?

Vad vet jag, jag är ju hetero och stolt 8)
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Kristofer » 2008-05-25 23:27:03

Porr är inte äckligt för övrigt, det är min livlina.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Pontus » 2008-05-25 23:41:37

Porr kan vara väldigt vidrigt! Det finns folk som tänder på underliga saker och finns det efterfrågan så finns det tillgång.

Kan tänka mig att det viktigaste är att vara avslappnad om du ska ragga på andra tjejer, fast jag är dålig på att ragga överhuvudtaget också. Och så är jag ju en straight kille också så mina tips kanske inte är dom bästa du kan få tag på. :roll:
Om du känner någon homo/bi tjej kan du ju alltid fråga?
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
Pontus
 
Inlägg: 895
Anslöt: 2008-03-12
Ort: Värmland

Inläggav antikropp » 2008-05-26 2:20:51

Man behöver väl inte gå på den tyska och japanska porren det första man gör. skynda långsamt :P
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
antikropp
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2008-04-10

Inläggav MsTibbs » 2008-05-26 2:51:58

Kristofer skrev:Porr är inte äckligt för övrigt, det är min livlina.


Jag porrar mycket gärna med folk jag gillar. Äcklona som porrar på QX på folk som inte ens är lagda åt det hållet är däremot endastäckliga. Viktig skillnad.

Jag antar att du som hetero inte skulle gilla att få 99 äckliga foton bögkukar i mailboxen för varje enskilt seriöst mejl som du faktiskt potentionellt skulle kunnat vara intresserad av. Själv känner jag mest för att klippa de fotona i småbitar medelst en virtuell sax. Folk som inte ens har vett visar den gnuttan respekt, kan ju bara glömma att jag skulle ha annat än förakt över för dem...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:12:57, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-05-26 2:55:24

Pontus skrev:Porr kan vara väldigt vidrigt! Det finns folk som tänder på underliga saker och finns det efterfrågan så finns det tillgång.

Kan tänka mig att det viktigaste är att vara avslappnad om du ska ragga på andra tjejer, fast jag är dålig på att ragga överhuvudtaget också. Och så är jag ju en straight kille också så mina tips kanske inte är dom bästa du kan få tag på. :roll:
Om du känner någon homo/bi tjej kan du ju alltid fråga?


Haha, om du e stright kille så känner du nog till tekniker som jag behöver ;)

Jag känner HBT-tjejjer, min fråga ligger snarare i, hur jag skall uttrycka mig, för att inte skrämma livet av de 99% heterotjejjer, före jag hittar den första HBT-tjejjen? Hur skulle ni heterotjejjer här vilja att jag uttryckte mig?
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 14:12:58, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in