Problem med Bluetooth mellan mobil och dator.
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag köpte en bluetooth i våras och den har funkat bra men nu vägrar den att föra över bilder från mobil till datorn. Alla inställningar är gjorda enligt beskrivningen och även den nya telefonen har fungerat ihop med bluetooth. Vad beror detta på att det inte funkar?
kullan skrev:Jag köpte en bluetooth i våras och den har funkat bra men nu vägrar den att föra över bilder från mobil till datorn. Alla inställningar är gjorda enligt beskrivningen och även den nya telefonen har fungerat ihop med bluetooth. Vad beror detta på att det inte funkar?
Använd istället appen AirDroid, funkar mycket smidigare för att föra över bilder från mobilen till datorn.
Mann går via webläsaren och det behövs ingen usb-kabel.
AirDroid
Jag vill mer veta vad detta problem kan bero på och hur man fixar till det så man kan använda det man har. Jag vill alltså kunna bruka bluetooth mellan dator och mobil.
jo om man gör rätt.kullan skrev:AirDroid verkar ju rena skiten. Funkar ju inte alls.
Gör så här:
Öppna appen
Skriv av http: //(massa siffror) som syns i appen i webläsaren och tryck på enter.
Så tror jag det ska vara.
Öppna appen
Skriv av http: //(massa siffror) som syns i appen i webläsaren och tryck på enter.
Så tror jag det ska vara.
Den är avinstallerad redan. Jag vet vad felet är på bluetooth nu och jag vet vad jag ska göra. så problemet är löst.
Det finns ett problem med AirDroid. Den behöver ha datorns lösenord och jag minns inget sådant.
nähä räcker att datorn och mobilen är inne på samma nätverkkullan skrev:Det finns ett problem med AirDroid. Den behöver ha datorns lösenord och jag minns inget sådant.
Det enda lösen man kan behöva skriva in ser man i appen.
Zirre skrev:Det enda lösen man kan behöva skriva in ser man i appen.
Jag avstår allt jag behöver ha lösen till.
Troligen är det något strul som windows 7 ställer till med. På måndag kollas det.
Startade om Bluetooth i mobilen och nu funkar det igen. Då vet jag vad jag ska göra nästa gång.