Stadsarkekologi: Våning funnen i Paris år 2010
7 inlägg
• Sida 1 av 1
http://parisapartment.wordpress.com/201 ... iscovered/
Finns oupptäckta våningar och rum i stockdolm också?
Någon som vet?
Admin: ändrade stavningen i rubriken
Finns oupptäckta våningar och rum i stockdolm också?
Någon som vet?
Admin: ändrade stavningen i rubriken
Stads arkekologi. Våning funnen i Paris år 2010
Om de är oupptäckta är det ju svårt att veta om dem.
Stadsmuséet har några visningsvåningar från olika tidsepoker. http://www.stadsmuseum.stockholm.se/mus ... kategori=1
Stadsmuséet har några visningsvåningar från olika tidsepoker. http://www.stadsmuseum.stockholm.se/mus ... kategori=1
Kanske finns någon sjukpensionerad aspergare utan vare sig släkt eller vänner som dött under svampplockning, ingen hittar eller ens saknar honom och hyran betalas genom autogiro.
Senast redigerad av LordNelson 2013-06-07 21:56:57, redigerad totalt 1 gång.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
LordNelson skrev:Kanske finns någon sjukpensionerad aspergare utan släkt och vänner som dött under svampplockning, ingen hittar eller ens saknar honom och hyran betalas genom autogiro.
Har för mig jag läste om någon nyligen som hade legat död i sin lägenhet i två år innan någon upptäckte honom. Upptäckten gjordes först vid ett stambyte.
Wine skrev:LordNelson skrev:Kanske finns någon sjukpensionerad aspergare utan släkt och vänner som dött under svampplockning, ingen hittar eller ens saknar honom och hyran betalas genom autogiro.
Har för mig jag läste om någon nyligen som hade legat död i sin lägenhet i två år innan någon upptäckte honom. Upptäckten gjordes först vid ett stambyte.
De lär vara slappa på att inkassera hyra på det stället. Känns otroligt dock. Jag menar, även om de skulle råka glömma en våning och således inte skicka ut hyreskrav så lär väl inte elbolaget och andra företag där vederbörande har utgifter samtidigt drabbats av samma minnesförlust. (Inte heller är det troligt att allt går på autogiro, den tjänsten är trots allt rätt begränsad)
Det innebär att krav börjar dimpa ned och att det går vidare till fogden när de inte betalas. Detta i sin tur innebär att fogden skickar ut information om skulden som kommit in samt kräver att ett kvitto skrivs under som bevis för att man mottagit informationen. Om man inte skickar in detta kvitto kommer någon och knackar på dörren för att få en underskrift på plats.
Får man fortfarande inte tag i personen kopplas polisen in för att få en underskrift. Detta dröjer inte två år alltså känns hela historien mycket underlig. Ja, förutsatt att det då inte gällde något helt annat land med helt andra förfaranden.
Och tjosan så långt det blev.
tahlia skrev:Wine skrev:LordNelson skrev:Kanske finns någon sjukpensionerad aspergare utan släkt och vänner som dött under svampplockning, ingen hittar eller ens saknar honom och hyran betalas genom autogiro.
De lär vara slappa på att inkassera hyra på det stället. Känns otroligt dock. Jag menar, även om de skulle råka glömma en våning och således inte skicka ut hyreskrav så lär väl inte elbolaget och andra företag där vederbörande har utgifter samtidigt drabbats av samma minnesförlust. (Inte heller är det troligt att allt går på autogiro, den tjänsten är trots allt rätt begränsad)
Det innebär att krav börjar dimpa ned och att det går vidare till fogden när de inte betalas. Detta i sin tur innebär att fogden skickar ut information om skulden som kommit in samt kräver att ett kvitto skrivs under som bevis för att man mottagit informationen. Om man inte skickar in detta kvitto kommer någon och knackar på dörren för att få en underskrift på plats.
Får man fortfarande inte tag i personen kopplas polisen in för att få en underskrift. Detta dröjer inte två år alltså känns hela historien mycket underlig. Ja, förutsatt att det då inte gällde något helt annat land med helt andra förfaranden.
Och tjosan så långt det blev.
Ja visst är det märkligt att det kan hända, här är länk till en artikel om detta:
SvD - Hittades död i lägenhet efter två år
21 maj 2013 kl 18:26 , uppdaterad: 21 maj 2013 kl 18:52Mannen var arbetslös och beskrivs av polisen som mycket ensam och utan anhöriga eller vänner i Sverige. Hyran hade betalats in via autogiro.
Återgå till Intressanta intressen