Träffar i Stockholm (Ej middag eller diskussionsgrupp)?
51 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
(Vet jag inte om jag gör rätt som gör såhär.)
Men nu är det så att jag är intresserad utav att gå på någon slags träff i Stockholm det är bara det att jag inte alls klarar av middagar/restauranger och vill inte heller delta i någon diskussionsgrupp. Och det är bara såna träffar jag ser dyker upp då och då.
(Och ja jag har använt sökrutan för att leta men inte hittat något, kan ju va att jag söker på fel saker vad vet jag.)
Så jag bara undrar om det inte finns någon träff då man bara ses ute på stan eller vart det nu är som inte innebär något av det ovanstående. Såklart förstår jag att man antagligen kommer diskutera, men det är just det att det att det heter "diskussionsgrupp" och att man ska ses inomhus på en plats jag inte alls är van vid som skrämmer mig.
Så ja om ni nu vet någon träff i Stockholm eller i närheten som helt enkelt inte är varken en diskussionsgrupp eller middagsträff så kan ni ju länka till dem här. Annars om det är fler än jag som intresserade utav det så kan vi ju diskutera det i denna tråden.
Men nu är det så att jag är intresserad utav att gå på någon slags träff i Stockholm det är bara det att jag inte alls klarar av middagar/restauranger och vill inte heller delta i någon diskussionsgrupp. Och det är bara såna träffar jag ser dyker upp då och då.
(Och ja jag har använt sökrutan för att leta men inte hittat något, kan ju va att jag söker på fel saker vad vet jag.)
Så jag bara undrar om det inte finns någon träff då man bara ses ute på stan eller vart det nu är som inte innebär något av det ovanstående. Såklart förstår jag att man antagligen kommer diskutera, men det är just det att det att det heter "diskussionsgrupp" och att man ska ses inomhus på en plats jag inte alls är van vid som skrämmer mig.
Så ja om ni nu vet någon träff i Stockholm eller i närheten som helt enkelt inte är varken en diskussionsgrupp eller middagsträff så kan ni ju länka till dem här. Annars om det är fler än jag som intresserade utav det så kan vi ju diskutera det i denna tråden.
Zirre brukade anordna ett par träffar i Rålis för ett par år sedan. Sådant går säkert att anordna igen. Bara någon kommer på en tid och en plats.
Det är enklast att hitta träffarna genom att läsa direkt i Träffavdelningen och då hittade jag genast dessa två.
Nästa Grödongeträff 25 maj
Stockholm auti.se Södermalm med fin utsikt
Miche skrev:Det är enklast att hitta träffarna genom att läsa direkt i Träffavdelningen och då hittade jag genast dessa två.
Jo men den första har ju redan vart och den andra är ju inomhus, det är ju det jag inte klarar av med diskussionsgrupperna. Att träffa nytt folk i en ny lokal blir för mycket för mig så jag drabbas av panik.
Äsch, glömde kolla på dagens datum...
Håll utkik i avdelningen ofta, sommartid brukar det anordnas promenader med ibland ganska kort varsel, inte minst när vädret är passande.
Håll utkik i avdelningen ofta, sommartid brukar det anordnas promenader med ibland ganska kort varsel, inte minst när vädret är passande.
Citatet är hämtat härifrån:
Skulle det kunna vara intressant?
TORatANDET skrev:Jag överväger att lägga in en enkel asperger-promenad runt Skeppsholmen och Kastellholmen på söndagskvällen (16/6).
Mats skrev:Citatet är hämtat härifrån:TORatANDET skrev:Jag överväger att lägga in en enkel asperger-promenad runt Skeppsholmen och Kastellholmen på söndagskvällen (16/6).
Det hade det, om jag inte vart bortrest det datumet.
Tänkte fråga nu om det är så att några andra skulle va intresserade utav att ses, kanske liknande det som TORatANDET planerat eller något annat (jag har ju aldrig vart med på en träff eller ens vart på forumet särskilt länge så har ingen aning om vad folk föredrar här), men vid ett tidigare tillfälle?
Vet ej heller vad folk hör föredrar att hitta på men är inloggad för att just ta reda på det. VILKA - NÄR - HUR OFTA TRÄFFAS NI??
//philip
//philip
- asp4christ32
- Ny medlem
- Anslöt: 2013-05-10
Lyysa skrev:Tänkte fråga nu om det är så att några andra skulle va intresserade utav att ses, kanske liknande det som TORatANDET planerat eller något annat (jag har ju aldrig vart med på en träff eller ens vart på forumet särskilt länge så har ingen aning om vad folk föredrar här), men vid ett tidigare tillfälle?
Känns som jag är i helt fel ålder, men annars... joo, jag skulle va intresserad.
Mats skrev:Känns som jag är i helt fel ålder, men annars... joo, jag skulle va intresserad.
Ålder tycker jag inte är ett problem så länge det blivit en liten grupp, personligen trivs jag bättre med äldre personer än de i min egen ålder.
Då jag inte har någon erfarenhet av såna här saker så tänkte jag fråga dig @Mats, vad tror du folk skulle va mest intresserade utav? Och bör man skapa en annan tråd om det då inte många tycks visa intresse just här och kanske det är för att de inte läser vad som står skrivet under första inlägget?
Jag har sett träffar som gått ut på att promenera i ett område inne i stan och sen kanske man avslutar med att köpa glass. Den som varit intresserad har hakat på.
Jag är gärna med på lite mera informella träffar.
Gjorde några försök till att träffas för en promenad eller så förra året, men jag var alltid ute med kort varsel tror jag.
Sen jag blev av med bilen så har jag tyvärr blivit mycket sämre på att lämna lägenheten, men så länge det finns bra transportmedel så ska jag nog kunna komma.
Och jag tror att en separat post för varje tillfälle är bäst.
Lyssa du kanske kan komma på nått som skulle funka för dig, och se om det finns några intresserade.
Gjorde några försök till att träffas för en promenad eller så förra året, men jag var alltid ute med kort varsel tror jag.
Sen jag blev av med bilen så har jag tyvärr blivit mycket sämre på att lämna lägenheten, men så länge det finns bra transportmedel så ska jag nog kunna komma.
Och jag tror att en separat post för varje tillfälle är bäst.
Lyssa du kanske kan komma på nått som skulle funka för dig, och se om det finns några intresserade.
matgar skrev:Lyssa du kanske kan komma på nått som skulle funka för dig, och se om det finns några intresserade.
Ja så länge det är något utomhus och inte har något specifikt ämne som ska diskuteras så känner jag mig tryggare i att träffa folk.
Jag är tillbaka och ses gärna nån dag i Stockholm, beroende på vad som ska göras
bittin skrev:Jag är tillbaka och ses gärna nån dag i Stockholm, beroende på vad som ska göras
Ja personligen anser jag att vi som visat intresse skulle kunna bestämma något ihop, så det är bara att komma med förslag på vad du anser vi ska göra
Lyysa skrev:bittin skrev:Jag är tillbaka och ses gärna nån dag i Stockholm, beroende på vad som ska göras
Ja personligen anser jag att vi som visat intresse skulle kunna bestämma något ihop, så det är bara att komma med förslag på vad du anser vi ska göra
Jag venne det är snart sommar så man kan ju gå ut o grilla eller bara gå ut o promenera lite som matgar sa, dock är jag inget bra på att komma på saker man kan göra
bittin skrev:Lyysa skrev:bittin skrev:Jag är tillbaka och ses gärna nån dag i Stockholm, beroende på vad som ska göras
Jag venne det är snart sommar så man kan ju gå ut o grilla eller bara gå ut o promenera lite som matgar sa, dock är jag inget bra på att komma på saker man kan göra
Låter bra tycker jag, jag lider av precis samma problem och ja folk tycks tycka jag ska ordna detta. Så jag uppskattar att du delat med dig utav tips.
Bara du inte kör en liten lägenhet o typ 70 personer utan ventilation så går det nog bra
bittin skrev:Bara du inte kör en liten lägenhet o typ 70 personer utan ventilation så går det nog bra
Haha skulle jag aldrig någonsin göra.
Eftersom det är fyra personer (med mig) som visat intresse nu så ska jag nog skapa en ny tråd om det hela, men tänkte fråga om eventuella datum som ni anser passar. Ni har ju alla kommenterat i denna tråd så ni bör ju se detta och kunna ge respons på frågan.
Prova olika datum, en del kan vardagar, andra kan helger, tänk bara på att undvika krockar med andra annonserade träffar, lite tråkigt om folk tvingas välja.
Nu är datum bestämt och om det passar så anmäl er gärna i den nya tråden ses-ute-pa-stan-9-6-t33779.html