Det övernaturliga
Re: Det övernaturliga
Moggy skrev:Nu har jag iofs dålig koll på Geller och vad han anser sig kunna göra. Har nog haft uppfattning att han är en scenmagiker som inte hävdar sig ha några övernaturliga krafter, men kan mycket fel gha fel här.
Geller har alltid hävdat sig ha övernaturliga förmågor, även om han har hållit en lägre profil på senare tid troligen av respekt för de mentalister som deltar i hans tv-show.
Han har ju testats under vetenskapliga förhållanden på sjuttiotalet med positiva resultat (även om dessa tester senare har utsatts för massiv kritik), så jag tycker nog inte man kan kräva något mer utav honom.
Här kan man ta del utav dessa test:
BigPete skrev:
Det närmsta jag kommit är när exfrun testade vår nya kamera och tog ett par bilder rakt ut på ett kalhygge. När vi sedan öppnade fotot i datorn så kan man på bilden se 4-5 människoansikten i bilden, precis som du halv-framkallar två bilder samtidigt.
Ska leta fram den bilden igen, det har varit åtskilliga photoshopexperter som tittat på den, fullkomligt obehandlad men alla ser ansiktena, endel ser t.o.m. fler.
Får vi se den där bilden snart?
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/exi ... 375214.svd
De har varit ur tiden sedan länge. Nu kommer de tillbaka – oftast på natten. Först till fönstret, sedan allt närmare. Till slut sitter de på sängkanten och håller den döende i handen. Anledning: Att ta med sig sin släkting till andra sidan. Ibland till och med specificerat till ett visst datum.
Låter det som påhitt? Det vet man inte. Men personal på hospice i England, Holland och Irland har i ett par studier berättat om vad de hört från sina döende patienter den sista tiden i deras liv. Det har handlat om föräldrar som kommit för att hämta dem, syskon som visar vilken ljus och kärleksfull plats som väntar eller att äntligen få förenas med hustrun. Berättelserna har systematiserats genom frågeformulär och renodlats från fenomen som kan förklaras medicinskt.
– Den gängse sjukvården accepterar inte uppgifter om sådana här upplevelser, så dödsbädds- visioner är ofta ett tabuämne på sjukhemmen, säger Peter Fenwick, pensionerad neuropsykiater inom epilepsivård i London och ansvarig för studierna.
Skön och lite kuslig sida. Jag har skickat in två berättelser till "Spökplatser", de finns under Stockholm och är skrivna av "Frida" (inte mitt riktiga namn; Frida Kahlo må förlåta mig, men jag lånar hennes förnamn som signatur ibland...)
http://www.spokwebben.se/1
Det övernaturliga
Jag har några ggr råkat ut för några synnerligen märkliga sammanträffanden och liknande. Väldigt skojigt! Gillar att läsa om sådant, mystiska försvinnanden och parallella dimensioner. Gick t o m så långt att jag försökte sätta mig in i kvantfysik men där gick nog gränsen; är språkmänniska, inte naturvetare...
- lejonungen
- Anslöt: 2013-01-25
Det övernaturliga
Hur kommer det sig, om horoskop är helt fel, att de jag blir vän med nästan uteslutande befinner sig inom 2 tecken? Och jag har inga vänner som jag har djupare relation till som är födda på våren. Inte ens på nätet.
Det övernaturliga
Kahlokatt skrev:Skön och lite kuslig sida. Jag har skickat in två berättelser till "Spökplatser", de finns under Stockholm och är skrivna av "Frida" (inte mitt riktiga namn; Frida Kahlo må förlåta mig, men jag lånar hennes förnamn som signatur ibland...)
Länken funkar inte
Det övernaturliga
Spökplatser i Sverige och vad man kan uppleva där:
SKÅNE
Vittskövle slott: Hästtjuven Mickels fasansfulla, förvridna vålnad
Ugerups slott: En munkskepnad
Glimmingehus: En svart hund med glödande ögon; En sorgsen, sjungande kvinna
Ales stenar: Ödsliga skrik
Krapperups slott: En Vit Fru; En spegel som faller i golvet när någon i släkten skall dö
Trollenäs slott: Den grymme hedningen Gunnar Gröpe och trollet Skratte
Hörrödskogen: Snapphanehövdingen Ulv på sin häst (men göm dig för honom, annars dör du själv! )
BLEKINGE
Hjortsberga prästgård: Poltergeistaktiviteter
Drottningskärs fort: Greve Rolamb. Nattvakter har blivit som förlamade, för att sedan se en kusligt grinande gestalt komma emot dem med en värja...men han försvinner sedan ut på havet, gående på vattenytan!
HALLAND
Sperlingholms slott: En värja som tycks få eget liv
Varbergs fästning: En olycklig, gråtande kvinna
SMÅLAND
Kronobergs slott: En kvinna som kastade sig mot sin död från ett av tornen
Långaryds kyrka: Poltergeistaktiviteter
Odens stall i Kråketorp: Självaste Oden!
Toftaholms herrgård: Den stackars drängen Matts, som hängde sig när hans kärlek till en vacker flicka inte besvarades
ÖLAND
Kastlösa prästgård: Barn från den gamla barnkyrkogården som vill leka och busa med de levande
Horns Kungsgård: Lovisa Eleonora Creutz, död i barnsäng 1791
Alvaret: Bl.a. en grå tomte, en vit huldra, en brinnande hund (betyder otur) och ljudet av hästar
GOTLAND
Katthamra herrgård: Poltergeistaktiviteter; ett skugglikt väsen
Gane herrgård: En kvinna som mördat sitt barn (förmodligen för att barnet var utomäktenskapligt)
Gotlands skogar: Bysen, naturens beskyddare (han är från början en sorts Ahasverus som måste stanna på jorden tills han sonat sitt brott, men han är inte elak)
Villa Muramaris: Poltergeistaktiviteter
ÖSTERGÖTLAND
Brokinds herrgård: Barbro Eriksdotter Bielke, ökänd som "Pintorpafrun"
Ekenäs slott i Örtomta: En pojke som hette Nisse, som glömdes kvar i en källare
Löfstads slott: "Lillie-kärringen", som kollar att alla dörrar är låsta; en enögd och högljutt sjungande kaplan
VÄSTERGÖTLAND
Torpa stenhus: En flicka som blev inmurad levande av sin far, som trodde att hon var pestsmittad!
Falkens grav i Bondtorp: Jonas Falk, som dömdes till döden för rånmord
Vendelsbergs folkhögskola: En gråklädd kvinna; poltergeistaktiviteter
Almnäs slott: De Grå Männen, tre bröder som har samvetskval över stölder de begått
BOHUSLÄN
Morlanda Säteri: Daniel Knutsson Bildt på hästen Kopparnäbb. Han vill inte vara i himlen så länge hans fiender också är där. Och ja, han är en förfader till Carl Bildt!
Fjällbacka hamn: Spökskeppet Dödsseglaren
Stångenäset: Ljusfenomen; en dam från 1800-talet; en svart sugga med kultingar
Valla kyrka, Tjörn: Stormannen Lauritz Olsson
DALSLAND
Håverud, Dalslands kanal: En spökbåt
Baldernäs herrgård: Ett sjörå som kräver ett människoliv om året. Huga!
VÄRMLAND
Von Echstedtska gården: En stackars kvinna som råkade döda sin älskare med en stor, tung nyckel och som sedan blev galen av sorg
Hammars gård i Väse: Den enbenta, vanställda Sophia Lowisa Soop, som levde på 1700-talet och kunde slåss och supa som en hel karl!
Svaneholms herrgård: Sofie Uggla, som dog av brustet hjärta
SKÅNE
Vittskövle slott: Hästtjuven Mickels fasansfulla, förvridna vålnad
Ugerups slott: En munkskepnad
Glimmingehus: En svart hund med glödande ögon; En sorgsen, sjungande kvinna
Ales stenar: Ödsliga skrik
Krapperups slott: En Vit Fru; En spegel som faller i golvet när någon i släkten skall dö
Trollenäs slott: Den grymme hedningen Gunnar Gröpe och trollet Skratte
Hörrödskogen: Snapphanehövdingen Ulv på sin häst (men göm dig för honom, annars dör du själv! )
BLEKINGE
Hjortsberga prästgård: Poltergeistaktiviteter
Drottningskärs fort: Greve Rolamb. Nattvakter har blivit som förlamade, för att sedan se en kusligt grinande gestalt komma emot dem med en värja...men han försvinner sedan ut på havet, gående på vattenytan!
HALLAND
Sperlingholms slott: En värja som tycks få eget liv
Varbergs fästning: En olycklig, gråtande kvinna
SMÅLAND
Kronobergs slott: En kvinna som kastade sig mot sin död från ett av tornen
Långaryds kyrka: Poltergeistaktiviteter
Odens stall i Kråketorp: Självaste Oden!
Toftaholms herrgård: Den stackars drängen Matts, som hängde sig när hans kärlek till en vacker flicka inte besvarades
ÖLAND
Kastlösa prästgård: Barn från den gamla barnkyrkogården som vill leka och busa med de levande
Horns Kungsgård: Lovisa Eleonora Creutz, död i barnsäng 1791
Alvaret: Bl.a. en grå tomte, en vit huldra, en brinnande hund (betyder otur) och ljudet av hästar
GOTLAND
Katthamra herrgård: Poltergeistaktiviteter; ett skugglikt väsen
Gane herrgård: En kvinna som mördat sitt barn (förmodligen för att barnet var utomäktenskapligt)
Gotlands skogar: Bysen, naturens beskyddare (han är från början en sorts Ahasverus som måste stanna på jorden tills han sonat sitt brott, men han är inte elak)
Villa Muramaris: Poltergeistaktiviteter
ÖSTERGÖTLAND
Brokinds herrgård: Barbro Eriksdotter Bielke, ökänd som "Pintorpafrun"
Ekenäs slott i Örtomta: En pojke som hette Nisse, som glömdes kvar i en källare
Löfstads slott: "Lillie-kärringen", som kollar att alla dörrar är låsta; en enögd och högljutt sjungande kaplan
VÄSTERGÖTLAND
Torpa stenhus: En flicka som blev inmurad levande av sin far, som trodde att hon var pestsmittad!
Falkens grav i Bondtorp: Jonas Falk, som dömdes till döden för rånmord
Vendelsbergs folkhögskola: En gråklädd kvinna; poltergeistaktiviteter
Almnäs slott: De Grå Männen, tre bröder som har samvetskval över stölder de begått
BOHUSLÄN
Morlanda Säteri: Daniel Knutsson Bildt på hästen Kopparnäbb. Han vill inte vara i himlen så länge hans fiender också är där. Och ja, han är en förfader till Carl Bildt!
Fjällbacka hamn: Spökskeppet Dödsseglaren
Stångenäset: Ljusfenomen; en dam från 1800-talet; en svart sugga med kultingar
Valla kyrka, Tjörn: Stormannen Lauritz Olsson
DALSLAND
Håverud, Dalslands kanal: En spökbåt
Baldernäs herrgård: Ett sjörå som kräver ett människoliv om året. Huga!
VÄRMLAND
Von Echstedtska gården: En stackars kvinna som råkade döda sin älskare med en stor, tung nyckel och som sedan blev galen av sorg
Hammars gård i Väse: Den enbenta, vanställda Sophia Lowisa Soop, som levde på 1700-talet och kunde slåss och supa som en hel karl!
Svaneholms herrgård: Sofie Uggla, som dog av brustet hjärta
Det övernaturliga
DALARNA
Falu koppargruva: Matts "Fet-Matts" Israelsson, som drunknade i ett schakt 1670.
Gravfälten på Sollerön: Ålderdomligt klädda, kusliga figurer som sägs vakta en skatt.
VÄSTMANLAND
Engsö slott: Den elaka fru Brita Bååth; Den puckelryggiga dvärgen Anders Luxemburg; Karl XII:s häst Brandklipparen; En sten som för otur och död med sig (finns i Engsö kyrka); En kedja som en greve Piper skall ha fått av Fan själv; En spökkatt. Min brorsa fotade i det mest hemsökta rummet på Engsö slott och bilden var full av orber (dvs små ljusklot)!
NÄRKE
Örebro slott: Drottning Blanche av Namur (ni vet, "Hästen heter Blanka") som giftmördade sin egen son som hämnd för att han drev bort hennes älskare från hovet; Poltergeistfenomen
Husabergsudde camping: Ljusfenomen; Tre vitklädda kvinnor och en liten pojke med stort svart huvud. De vaktar en skatt och kastar jord och stenar på alla som försöker gräva upp den.
SÖRMLAND
Tyresö slott: En vacker kvinna som blev mördad av sin far när hon försökte rymma med sin älskare.
Ericsbergs gods: Den ondskefulla Beata von Yxkull, död 1618.
STOCKHOLM
Riddarholmen: Karl IX; Svartmunken Gideon.
Skanskvarn: Mjölnarfrun Linda, som råkat (?) tappa en mjölsäck över sin man och därigenom döda honom.
Stockholms slott: Vita frun (visar sig när någon i kungafamiljen skall dö); Grå gubben (kan vara Birger Jarl?)
Dramaten: Självaste August Strindberg; Harriet Bosse; en liten flicka som skall ha drunknat i cement och murats in i väggen!
Kungliga Operan: Gustav III (bara 16 mars); Drottning Kristina; Operans egen Fantom (dansösen Sophia Dahl, som dog i en eldsvåda).
Skansen: Bl.a. en skugga utan kropp och en liten pojke.
Hässelby slott: Egendomlig kyla på platsen för ett mord.
UPPLAND
Wiks slott: Anna von der Grünau som drunknade i Lårstaviken utanför slottet; Poltergeistfenomen. (Jag har varit på slottet flera gånger, men till min besvikelse varken sett eller hört något skumt; mamma och mormor har däremot hört möbler flyttas omkring i folktomma rum.)
Mörby slott: En stor svart hund (Fan själv); Vita Frun; Svarta Damen; Blå Jungfrun; En munk
Falu koppargruva: Matts "Fet-Matts" Israelsson, som drunknade i ett schakt 1670.
Gravfälten på Sollerön: Ålderdomligt klädda, kusliga figurer som sägs vakta en skatt.
VÄSTMANLAND
Engsö slott: Den elaka fru Brita Bååth; Den puckelryggiga dvärgen Anders Luxemburg; Karl XII:s häst Brandklipparen; En sten som för otur och död med sig (finns i Engsö kyrka); En kedja som en greve Piper skall ha fått av Fan själv; En spökkatt. Min brorsa fotade i det mest hemsökta rummet på Engsö slott och bilden var full av orber (dvs små ljusklot)!
NÄRKE
Örebro slott: Drottning Blanche av Namur (ni vet, "Hästen heter Blanka") som giftmördade sin egen son som hämnd för att han drev bort hennes älskare från hovet; Poltergeistfenomen
Husabergsudde camping: Ljusfenomen; Tre vitklädda kvinnor och en liten pojke med stort svart huvud. De vaktar en skatt och kastar jord och stenar på alla som försöker gräva upp den.
SÖRMLAND
Tyresö slott: En vacker kvinna som blev mördad av sin far när hon försökte rymma med sin älskare.
Ericsbergs gods: Den ondskefulla Beata von Yxkull, död 1618.
STOCKHOLM
Riddarholmen: Karl IX; Svartmunken Gideon.
Skanskvarn: Mjölnarfrun Linda, som råkat (?) tappa en mjölsäck över sin man och därigenom döda honom.
Stockholms slott: Vita frun (visar sig när någon i kungafamiljen skall dö); Grå gubben (kan vara Birger Jarl?)
Dramaten: Självaste August Strindberg; Harriet Bosse; en liten flicka som skall ha drunknat i cement och murats in i väggen!
Kungliga Operan: Gustav III (bara 16 mars); Drottning Kristina; Operans egen Fantom (dansösen Sophia Dahl, som dog i en eldsvåda).
Skansen: Bl.a. en skugga utan kropp och en liten pojke.
Hässelby slott: Egendomlig kyla på platsen för ett mord.
UPPLAND
Wiks slott: Anna von der Grünau som drunknade i Lårstaviken utanför slottet; Poltergeistfenomen. (Jag har varit på slottet flera gånger, men till min besvikelse varken sett eller hört något skumt; mamma och mormor har däremot hört möbler flyttas omkring i folktomma rum.)
Mörby slott: En stor svart hund (Fan själv); Vita Frun; Svarta Damen; Blå Jungfrun; En munk
Det övernaturliga
GÄSTRIKLAND
Gävle slott: Johan Wattrang, som av oklara orsaker blev inmurad i källaren; En gammal grevinna.
Vifors herrgård: En kvinna som blivit inmurad i väggen av sin man (för att hon inte skulle få reda på att han varit otrogen)!
Vita frun i Gävle: Höll till på Oslättfors herrgård, men den är riven, så nu irrar hon omkring lite varstans i Gävletrakten.
HÄLSINGLAND
Gamla prästgården i Järvsö: Prostinnan Elsa Margaret Agrell (f.ö. Ingmar Bergmans farfars mormor).
MEDELPAD
Landins spökhus i Ljusta: Massor av olyckor och spökerier efter att en gammal same läst en förbannelse över huset.
Lärudden: Otursgubbar, som följer med i båten och ser till att man inte får någon fisk.
ÅNGERMANLAND
Skuleberget: Ett märkligt väsen som rör i en kittel med flytande guld.
Aldersjönäset: En man som blivit rånmördad.
VÄSTERBOTTEN
Vännäs kyrka: En gammal svartklädd kvinna med vitt ansikte.
Vithatten utanför Jörn: Svävande gestalter; mänskliga ansikten i tomma hus; blodisande skrik...
Virouxtjärnen: Enorma spökgestalter; blodisande skrik; stönanden; yxhugg...
NORRBOTTEN
Pajala kyrkogård: Trollgubben Vittikko och hans son Antti, som aldrig kan sluta gräla!
Akamella ödekyrkogård: Folk vars ben vräkts iväg för att ge plats åt nya gravar.
HÄRJEDALEN
Äggskalstjärnen: Ett gruvligt vidunder som vaktar en skatt.
JÄMTLAND
Prästgården i Borgvattnet: Skepnader; Poltergeistfenomen.
Ett hyreshus i Hammarstrand: Huset var först mentalsjukhus och sedan ålderdomshem. Osynliga personer sägs komma och lägga sig i folks sängar, hu!
LAPPLAND
Hjalmar Lundbomsgården: Lundbom, som grundade Kiruna i slutet av 1800-talet.
Ripfjället: En ripformad sten som man absolut inte får vidröra. Det är en samisk s.k. seite, en sorts helig sten.
Skrömtakojan i Arvidsjaur: En jättelik man med underligt ansikte; Många personer har blivit instängda.
Ruonala kyrka: 1600-talsprästen Vuolep (själva kyrkan är f.ö. riven).
Gävle slott: Johan Wattrang, som av oklara orsaker blev inmurad i källaren; En gammal grevinna.
Vifors herrgård: En kvinna som blivit inmurad i väggen av sin man (för att hon inte skulle få reda på att han varit otrogen)!
Vita frun i Gävle: Höll till på Oslättfors herrgård, men den är riven, så nu irrar hon omkring lite varstans i Gävletrakten.
HÄLSINGLAND
Gamla prästgården i Järvsö: Prostinnan Elsa Margaret Agrell (f.ö. Ingmar Bergmans farfars mormor).
MEDELPAD
Landins spökhus i Ljusta: Massor av olyckor och spökerier efter att en gammal same läst en förbannelse över huset.
Lärudden: Otursgubbar, som följer med i båten och ser till att man inte får någon fisk.
ÅNGERMANLAND
Skuleberget: Ett märkligt väsen som rör i en kittel med flytande guld.
Aldersjönäset: En man som blivit rånmördad.
VÄSTERBOTTEN
Vännäs kyrka: En gammal svartklädd kvinna med vitt ansikte.
Vithatten utanför Jörn: Svävande gestalter; mänskliga ansikten i tomma hus; blodisande skrik...
Virouxtjärnen: Enorma spökgestalter; blodisande skrik; stönanden; yxhugg...
NORRBOTTEN
Pajala kyrkogård: Trollgubben Vittikko och hans son Antti, som aldrig kan sluta gräla!
Akamella ödekyrkogård: Folk vars ben vräkts iväg för att ge plats åt nya gravar.
HÄRJEDALEN
Äggskalstjärnen: Ett gruvligt vidunder som vaktar en skatt.
JÄMTLAND
Prästgården i Borgvattnet: Skepnader; Poltergeistfenomen.
Ett hyreshus i Hammarstrand: Huset var först mentalsjukhus och sedan ålderdomshem. Osynliga personer sägs komma och lägga sig i folks sängar, hu!
LAPPLAND
Hjalmar Lundbomsgården: Lundbom, som grundade Kiruna i slutet av 1800-talet.
Ripfjället: En ripformad sten som man absolut inte får vidröra. Det är en samisk s.k. seite, en sorts helig sten.
Skrömtakojan i Arvidsjaur: En jättelik man med underligt ansikte; Många personer har blivit instängda.
Ruonala kyrka: 1600-talsprästen Vuolep (själva kyrkan är f.ö. riven).
Det övernaturliga
Nån som har nåt tips på vart man ska ta vägen om man skulle vilja uppleva nåt av övernaturlig natur? Nåt ställe dit man kan åka och där sannolikheten är stor att det händer nåt om man är där. Jag är seriöst sugen på att uppleva nåt sånt och ge det en chans för att se om det finns nåt som funkar eller om allt är BS.
Så nån som har några vettiga tips vad jag skulle kunna hitta på om jag är intresserad?
Krav:
Inte alltför dyrt att genomföra men jag kan ta en övernattning till rimligt pris och lite sånt.
Inte alltför elakt och ondskefullt det som antas finnas där
Ska gå att ta sig dit rimligt smidigt och gärna i eller kring västra götaland
Inga deltaganden i ritualer eller liknande där jag bjuder in eller ska framkalla nåt möjligvis elakt.
Om nån mer med ett seriöst intresse att uppleva nåt sånt här är intresserad så kan jag tänka mig att göra nåt tillsammans med nån eller några.
Så nån som har några vettiga tips vad jag skulle kunna hitta på om jag är intresserad?
Krav:
Inte alltför dyrt att genomföra men jag kan ta en övernattning till rimligt pris och lite sånt.
Inte alltför elakt och ondskefullt det som antas finnas där
Ska gå att ta sig dit rimligt smidigt och gärna i eller kring västra götaland
Inga deltaganden i ritualer eller liknande där jag bjuder in eller ska framkalla nåt möjligvis elakt.
Om nån mer med ett seriöst intresse att uppleva nåt sånt här är intresserad så kan jag tänka mig att göra nåt tillsammans med nån eller några.
Det övernaturliga
Äh, spökrykten kring slott hålls vid liv av ägare och guider i turistsyfte.
Det är min analys, kortfattat.
Det är min analys, kortfattat.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Det övernaturliga
Fast jag vet inte om det är sant om Borgvattnet. Det ligger så avsides att det direkt inte har genomfartstrafik. Sedan är det inte en prästgård av den storslagna sorten. Det är mer ett ruffigt litet hus. Skulle vilja åka dit om jag hade vägarna förbi vilket jag inte har. Det är inte speciellt dyrt att sova över och det fungerar som vandrarhem.
http://uploads.ifokus.se/uploads/05c/05 ... tnet17.jpg
http://uploads.ifokus.se/uploads/05c/05 ... tnet17.jpg
Det övernaturliga
(jag har inte läst hela tråden)
jag brukar inte längre svara i såna här trådar för dom spårar ut så lätt
men jag vågar i alla fall säga att jag tycker tomtar, troll och annat oknytt är jätteintressant.
Tex har vi småfolk i enbuskarna på legda eftersom då min man skulle ta bort enbuskarna högg han sig i benet och var tvungen att fara och sy på akuten.
Och alla vet ju att man inte hugger i enbuskar utan bryter, annars förstör man husfriden för småfolket
jag brukar inte längre svara i såna här trådar för dom spårar ut så lätt
men jag vågar i alla fall säga att jag tycker tomtar, troll och annat oknytt är jätteintressant.
Tex har vi småfolk i enbuskarna på legda eftersom då min man skulle ta bort enbuskarna högg han sig i benet och var tvungen att fara och sy på akuten.
Och alla vet ju att man inte hugger i enbuskar utan bryter, annars förstör man husfriden för småfolket
Det övernaturliga
Man ska vara snäll med småfolket. Är jag ute och har picknick/grillar så händer det att jag lämnar något litet för småfolket att äta som tack för att jag fick vara i deras skog.
Tror jag på det? Nej. Men samtidigt känns det som jag har något inom mig som vill visa någonslags ödmjukhet (särskilt i denna tuffa värld).
Tror jag på det? Nej. Men samtidigt känns det som jag har något inom mig som vill visa någonslags ödmjukhet (särskilt i denna tuffa värld).
Det övernaturliga
kiddie skrev:Man ska vara snäll med småfolket. Är jag ute och har picknick/grillar så händer det att jag lämnar något litet för småfolket att äta som tack för att jag fick vara i deras skog.
Hej kiddie.
Lite gripande berättelse, tycker jag, även om jag inte heller tror på "småfolket".
Det övernaturliga
Jag brukar be småfolket om hjälp om jag tappar bort något. Om jag sedan hittar det (vilket jag oftast gör), tackar jag dem. Fast egentligen är jag lite rädd för att det verkligen skall finnas småfolk...
Det övernaturliga
Jag bjuder än en gång in alla onda jävlar som finns i Universum att besöka mig på Linnégatan 19 i Uppsala. Alla är välkomna. Varenda en.
Vi kan sitta och snacka om Coetzee. Men alla utomjordingar är välkomna, varenda en, oberoende av ras och hudfärg och gener och så. Bara kom hem till mig.
Förra gången jag inbjud så kom ingen.
Det vore snällt om nån sån här övernaturlig kom. Jag skulle bli skitglad. Jag lovar.
Lennart Frimodig
Vi kan sitta och snacka om Coetzee. Men alla utomjordingar är välkomna, varenda en, oberoende av ras och hudfärg och gener och så. Bara kom hem till mig.
Förra gången jag inbjud så kom ingen.
Det vore snällt om nån sån här övernaturlig kom. Jag skulle bli skitglad. Jag lovar.
Lennart Frimodig
Det övernaturliga
Väldigt OT, Frimodig, men bor du i det där vackra, skära huset längst bort på Linnégatan? Jag tycker det ser ut som en bakelse!
Det övernaturliga
Kahlokatt skrev:Väldigt OT, Frimodig, men bor du i det där vackra, skära huset längst bort på Linnégatan? Jag tycker det ser ut som en bakelse!
Jo, till höger, om du kommer från Kungsgatan, 5 våningar, väldigt handikappanpassat, jag tänker bo här till jag dör, om inte nån kolsvart brud med mkt bred bak fångar upp mig. Vårt hus är en kvadrat, det känns harmoniskt.
Men som sagt. alla utomjordingar är extremt välkomna. Och naturligtvis Jesus och Muhammed och Buddah, alla är jättevälkomna.
Och sen är jag från Västerås.
Lennart Frimodig
Återgå till Intressanta intressen