Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-25 16:36:06

lejonungen skrev:Egentid kan betyda att ha någon vid sidan av.
Attraktivt värre :mrgreen: . Det betyder ju att personen har partners som specialintresse.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Bluebite » 2013-04-25 16:51:47

lejonungen skrev:
Egentid kan betyda att ha någon vid sidan av.


Är det inte bättre att inleda ett förhållande med en person som är positiv till flersamhet/öppet förhållande än att ljuga?

Egentid är ju just det - tid då man är för sig själv, att använda det som en förtäckt möjlighet att vara otrogen tycker jag känns fegt.
Bluebite
 
Inlägg: 162
Anslöt: 2013-04-06
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Parvlon » 2013-04-25 18:39:54

Kan inte tänka mig att ens min morsa vill vara helt ensam i universum.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-26 15:07:30

Bluebite skrev:
lejonungen skrev:
Egentid kan betyda att ha någon vid sidan av.


Är det inte bättre att inleda ett förhållande med en person som är positiv till flersamhet/öppet förhållande än att ljuga?

Egentid är ju just det - tid då man är för sig själv, att använda det som en förtäckt möjlighet att vara otrogen tycker jag känns fegt.


Min senaste fv föreföll ha den baktaken. Och hon ljög så det stod härliga till om allt möjligt så jag visste inte när jag skulle lita på henne lr ej. Mitt motdrag (förutom att göra slut då och då) var att säga att jag uppfattade förhållandet som "öppet" dvs både hon och jag kunde träffa andra samtidigt. Paradoxalt nog var hon särskilt missnöjd med denna ordningen: "Jag vill INTE ha ett öppet förhållande med dej!" Begrep mig aldrig på henne...
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-04-27 13:01:45

colaflaska skrev:Nu har jag inte läst hela tråden, men ärlighet är det absolut viktigaste för mig.


Nu talar jag som man. Men ärlighet känns rätt viktigt även för mej. Men kan inte sätta fingret på bara en sak. Men ärlighet kommer med på en delad förstaplats med några till. Eller ärlighet ingår nog i personlighet? Så då är personlighet viktigast.
slackern
 
Inlägg: 44057
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm


Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-05-07 20:46:18

Väldigt kort och enkelt (om vi nu ska prata sex). En kvinna vill att du GÖR HENNE KÅT och sedan sätter på henne så att hon kan få utlopp för sina känslor.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav HGJ » 2013-05-08 11:32:34

imagine skrev:Väldigt kort och enkelt (om vi nu ska prata sex). En kvinna vill att du GÖR HENNE KÅT och sedan sätter på henne så att hon kan få utlopp för sina känslor.

Vem är "du" i detta sammanhang?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5456
Anslöt: 2007-06-02

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-05-08 21:35:03

HGJ skrev:
imagine skrev:Väldigt kort och enkelt (om vi nu ska prata sex). En kvinna vill att du GÖR HENNE KÅT och sedan sätter på henne så att hon kan få utlopp för sina känslor.

Vem är "du" i detta sammanhang?


Mannen som vill ha sex med kvinnan som han finner attraktiv.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav slackern » 2013-05-09 1:48:31

imagine skrev:
HGJ skrev:
imagine skrev:Väldigt kort och enkelt (om vi nu ska prata sex). En kvinna vill att du GÖR HENNE KÅT och sedan sätter på henne så att hon kan få utlopp för sina känslor.

Vem är "du" i detta sammanhang?


Mannen som vill ha sex med kvinnan som han finner attraktiv.


Ofan jag uppfattade dej som mottagare.
slackern
 
Inlägg: 44057
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Miche » 2013-05-09 7:37:53

imagine skrev:
HGJ skrev:
imagine skrev:Väldigt kort och enkelt (om vi nu ska prata sex). En kvinna vill att du GÖR HENNE KÅT och sedan sätter på henne så att hon kan få utlopp för sina känslor.

Vem är "du" i detta sammanhang?


Mannen som vill ha sex med kvinnan som han finner attraktiv.

Så vad kvinnan anser i sammanhanget är ointressant???
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav animal » 2013-05-09 18:16:07

Jag tror själva frågeställningen vad vill kvinnor egentligen ha? är det säkraste sättet att förbli bortkommen och taktlös i relation till kvinnor man träffar i verkligheten. Att vara öppen för att genuint ta in människor man möter – som individer – tror jag ger allt beslutsunderlag man kan önska sig (e.g. är vi kompatibla till vår predisposition?, är det här väl investerad tid för att initiera vänskap eller mer?, föreligger det några särskilda externa hinder?).

Spoiler: visa
Ja, jag inser att jag är en smula dryg som postar det här på AF då jag förmodligen är den enda medlemmen som rankar dubbelt så högt i EQ som IQ.

Aspergare i gemen ställer sig ju mer eller mindre apatiska till andra människors inre världar och tvingas därför hanka sig fram med trubbiga och strikt mekaniska tolkningsmodeller. Men, även en blind höna hittar ett korn ibland – det kan vara trösterikt att hålla i minnet.
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Abbreviation » 2013-05-09 18:49:24

Bra skrivet, animal, utöver det onödiga i spoilern.

Människor, inklusive vi med snippa, vill bli bemötta efter vilka vi är, inte vilket kön vi har eller vilken grupp vi tillhör. Och jag föredrar att ligga med folk som tycker jag är värd att prata med. Jag tror nallens kvinnosyn lyser igenom irl och att det därför inte blir något ligga för honom.
Abbreviation
 
Inlägg: 3447
Anslöt: 2010-10-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav animal » 2013-05-09 18:57:25

Abbreviation skrev:Bra skrivet, animal, utöver det onödiga i spoilern.

/.../

Vad skönt det är att ha vänner som ger mina åsikter lite cred.

:-)Hug
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-05-09 19:20:27

animal skrev:Jag tror själva frågeställningen vad vill kvinnor egentligen ha? är det säkraste sättet att förbli bortkommen och taktlös i relation till kvinnor man träffar i verkligheten. Att vara öppen för att genuint ta in människor man möter – som individer – tror jag ger allt beslutsunderlag man kan önska sig (e.g. är vi kompatibla till vår predisposition?, är det här väl investerad tid för att initiera vänskap eller mer?, föreligger det några särskilda externa hinder?).


Moderator:
För att förekomma nallen så måste jag påpeka att det är jag som satt rubriken på denna avdelade tråd. Nallen skrev (i det första avdelade inlägget):
Tjejer vill inte ha sex, de vill bara att man ska smöra för dem.


Men det tyckte jag var väl provocerande som trådtitel.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-05-09 20:04:59

Abbreviation skrev:Jag tror nallens kvinnosyn lyser igenom irl och att det därför inte blir något ligga för honom.


Personligen är jag trött på människor som kutar runt med övertygelsen om att nallens kvinnosyn skulle vara så förbannat dålig. Med risk för att låta som nämnda medlem - finns det någon som kan läsa innantill på det här stället?
Människan blir konstant anklagad för att vara en mansgris. Skulle inte störa mig nämnvärt om nu inte anklagelserna konstant bygger på lösryckta meningar och oförmåga att läsa innantill samt ovilja att skaffa sig all information i ämnet.
Suck...
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-05-09 20:19:34

Ahmen herregud, han har ju själv skrivit att han tycker att kvinnor är tråkiga och okunniga och att han inte är intresserade av vad de babblar om. Han har en negativ kvinnosyn. (Han har väl en negativ människosyn öht, men det är ju kvinnorna han vill para sig med.) För att inte tala om hans politiska åsikter, som kanske också lyser igenom.

Och han tycker det är kvinnornas fel att de inte tänker och känner som han.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-05-09 20:24:36

Alien skrev:Ahmen herregud, han har ju själv skrivit att han tycker att kvinnor är tråkiga och okunniga och att han inte är intresserade av vad de babblar om. Han har en negativ kvinnosyn. (Han har väl en negativ människosyn öht, men det är ju kvinnorna han vill para sig med.) För att inte tala om hans politiska åsikter, som kanske också lyser igenom.

Och han tycker det är kvinnornas fel att de inte tänker och känner som han.


Kvinnor, kvinnor. Till att börja med - det handlar om generaliseringar. Vidare - du råkar inte ha noterat att han har i princip samma inställningar till män generellt? Att det snarare handlar om en generell människosyn? Nej justefan, allt är ju kvinnohat nu för tiden, glömde visst det... :roll:
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-05-09 22:04:43

Om vi ska snacka om nallen så är han förvånansvärt respektfull mot mig. Vete fan hur jag förtjänat det, men det är coolt. Jag är liksom värsta osjälvständiga bimbon och är skitbarnslig och saknar djup etc - men får respekt...
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Abbreviation » 2013-05-09 22:17:07

Kvinnosynen är en del av människosynen och att någon har dålig kvinnosyn motsäger inte att hen har dålig människosyn.
Abbreviation
 
Inlägg: 3447
Anslöt: 2010-10-15

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-05-09 22:53:51

sugrövmanövern skrev:Om vi ska snacka om nallen så är han förvånansvärt respektfull mot mig. Vete fan hur jag förtjänat det, men det är coolt.

Du beter dig ju som folk. Kör ditt eget race, låter andra köra sitt och tar hand om din egen skit i stor utsträckning.

Och, Abbreviation, oavsett vad du tror har jag en hel del respekt även för dig (av ungefär samma skäl som ovan) även om jag samtidigt tycker att en hel del av dina idéer är helt åt helvete.

EDIT: sugis är ofta underhållande också
nallen
 
Inlägg: 19640
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-05-09 22:56:51

sugrövmanövern skrev:Om vi ska snacka om nallen så är han förvånansvärt respektfull mot mig. Vete fan hur jag förtjänat det, men det är coolt. Jag är liksom värsta osjälvständiga bimbon och är skitbarnslig och saknar djup etc - men får respekt...


Du är nog rätt ovanlig. De flesta kvinnor är inte som du, och de flesta män är inte som nallen. Ni borde kanske träffas ...
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2013-05-09 23:03:53

tahlia skrev:
Alien skrev:Ahmen herregud, han har ju själv skrivit att han tycker att kvinnor är tråkiga och okunniga och att han inte är intresserade av vad de babblar om. Han har en negativ kvinnosyn. (Han har väl en negativ människosyn öht, men det är ju kvinnorna han vill para sig med.) För att inte tala om hans politiska åsikter, som kanske också lyser igenom.

Och han tycker det är kvinnornas fel att de inte tänker och känner som han.


Kvinnor, kvinnor. Till att börja med - det handlar om generaliseringar. Vidare - du råkar inte ha noterat att han har i princip samma inställningar till män generellt? Att det snarare handlar om en generell människosyn? Nej justefan, allt är ju kvinnohat nu för tiden, glömde visst det... :roll:


Du läste inte vad jag nu fetmarkerde tydligen. Om jag generaliserar så gör nallen det också. Inställningen att de flesta kvinnor inte är värda att prata med är åt helvete, även om man anser att det gäller de flesta män också.

Det som flera försökt påpeka är att man måste se även sex som något socialt ogillar nallen. Och jag påstår att det är "enda vägen". (Finns tydligen undantag men det kan vara svårt att hitta dessa undantag om man inte är typ rockstjärna.)

För övrigt så anser jag att man inte får vara feg. Jo, det går för kvinnorna pga den kvinnliga könsrollen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav nallen » 2013-05-09 23:05:21

Det är självklart att jag generaliserar.
nallen
 
Inlägg: 19640
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in