Min MSN blogg fungerar inte längre

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Min MSN blogg fungerar inte längre

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-18 0:34:33

Hej!

Jag har en blogg på MSN Spaces. Jag kan skriva nya blogginlägg men inte posta dem. Jag klickar på Publicera inägg, men inget händer. Jag dubbelklickar, klickar där ungefär tusen gånger, men inget händer.

Varför kan jag inte posta inlägg i min blogg? Jodå, jag är inloggad så det är inte det som är felet.

På bloggen har jag ett antal bilder i ett bildspel. Jag är bara intresserad av att byta blogg om jag kan föra över allt från gamla bloggen, med rätt datum på inläggen och bildspelet. Eller om det går att länka till MSN Spaces-bloggen på något vis.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 14:10:57, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-18 23:28:37

Hej!

Är det verkligen INGEN som vet varför det inte fungerar? I så fall får jag väl starta en ny blogg och ha två stycken. Det borde vara fler än MSN som erbjuder en att blogga gratis.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-18 23:35:29

Lilla Gumman skrev:Hej!

Är det verkligen INGEN som vet varför det inte fungerar? I så fall får jag väl starta en ny blogg och ha två stycken. Det borde vara fler än MSN som erbjuder en att blogga gratis.

Hälsningar

Lilla Gumman

Jag har METROBLOGGEN, det är helt gratis och jag får t.o.m. BETALT för att skriva. Nyss uppdaterat med dagens pass...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:10:57, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-05-19 0:46:17

Vet du vad Lilla Gumman jag tycker MSN-Spaces är ett ganska krångligt system och jag var själv med om att det var vajsing när jag skulle testa det. Det finns många ställen man kan göra en snyggare blogg enklare men jag vet inte hur det funkar med bildspelet och känner inte till någon som klarar av import av bloggposter just från MSN Spaces.

Själv föredrar jag Wordpress, finns på Wordpress.com och det finns väldigt många mallar att välja på men det finns också rätt mycket funktioner som möjligen kan upplevas som förvirrande.

Flera bloggtjänster som drivs av tidningar såsom Expressen och Aftonbladet är i mitt tycke ganska fula och man har i varje fall inte tidigare haft så mycket att välja på för bloggarnas utseende. Fördelen kan vara om man vill komma i kontakt med andra bloggare så är det lätta att göra det.

Tidigare har Blogg.se varit det absolut enklaste och snabbaste sättet
att administrera en blogg på svenska men de har tydligen haft byte av publiceringssystem och diverse krångel.

Jag rekommendrar inte Blogger eftersom också är onödigt krångliga och dessutom tillhandahåller en massa mallar som åtminstone när jag sist kollade saken inte fungerade med Internet Explorer 6 så att menyn med alla gamla poster åkte ner och hamnade under dagens inlägg.

Äsch det var inte så bra svar för mycket detaljer men sant i alla fall att det finns många möjligheter att blogga gratis.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 14:10:57, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-19 19:53:12

Hwj!

Tack för tips. :D

Inte visste jag att det fanns så många gratis-bloggar. Metrobloggen ska jag gå in och kolla nu.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-19 22:18:15

Hej!

Nu har jag en ny blogg på metrobloggen!

metrobloggen.se/lotta

Mycket mer smidig än MSN Spaces. Dock hittar jag inga formateringsknappar, och kan inte göra radbrydning för nytt stycke. Hur fixar man det, fighterbabe? Och vaddå, skulle man få pengar för det? Ska kolla upp det ...

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-19 22:34:10

Nu har jag en ny blogg på metrobloggen!

metrobloggen.se/lotta

Mycket mer smidig än MSN Spaces. Dock hittar jag inga formateringsknappar, och kan inte göra radbrydning för nytt stycke. Hur fixar man det, fighterbabe? Och vaddå, skulle man få pengar för det? Ska kolla upp det ...

Hälsningar

Lilla Gumman

Metrobloggen tycker jag är enkel. Man skriver nästan som ett Word-dokument. Trycker på enter för att byta rad...

Ja, man får 3 öre/sidvisning. Det krävs dock att man kommit upp i 5000 sidvisningar på en månad för att utbetalningarna ska börja. Sedan jag började har jag tjänat 650: efter skatt. Det är ju inte mycket, men kul att få pengar för "ingenting" eller för att man gör något man ändå skulle gjort gratis liksom...
Fighterbabe

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-19 22:37:01

Hej!

Jag trycker på Enter. Men det blir ingen ny rad eller blankrad i alla fall. Jag har provat med [p] också, det hjälper inte. Men iofs använder jag Opera. Ska prova i IE.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-19 22:44:09

Jag trycker på Enter. Men det blir ingen ny rad eller blankrad i alla fall. Jag har provat med [p] också, det hjälper inte. Men iofs använder jag Opera. Ska prova i IE.

Hälsningar

Lilla Gumman

Jag använder internet explorer och det funkar hur fint som helst. Annars har ju metrobloggen en egen support
Fighterbabe

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-19 23:00:49

Hej!

Det funkade i Intternet Explorer. Dock inte i Opera. Opera är den webbläsare jag normalt sett använder. Är helnöjd med det. Dock måste jag använda Internet Explorer när jag ska logga in på Internetbanken och lyssna på Melodikrysset.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Re: Min MSN blogg fungerar inte längre

Inläggav barracuber » 2008-05-21 8:42:59

...
På [MSN Spaces] bloggen har jag ett antal bilder i ett bildspel. Jag är bara intresserad av att byta blogg om jag kan föra över allt från gamla bloggen, med rätt datum på inläggen och bildspelet. Eller om det går att länka till MSN Spaces-bloggen på något vis.

Hälsningar

Lilla Gumman

Bildspel i en blogg? Hur många bilder och/eller bildspel har du ungefär och kommer du kanske skapa fler spel framöver? Hur (eller på vilken sajt) skapar du dina bildspel?

På <a target="_blank" href="http://www.slideroll.com/index.php">slideroll.com</a> skapar man bildspel från sina bilder med ett verktyg, lägger på övergångar, effekter och musik m.m. och slutligen publicerar bildspelen på youtube, myspace m.m. Sedan länkar du bara dit (eller ev. "bäddar in" - vet inte om Metro stödjer det) från din blogg.

En s.k. videoblogg är väl helt enkelt en vanlig blogg med inbäddade klipp i inläggen.

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 14:10:57, redigerad totalt 1 gång.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Lilla Gumman » 2008-05-21 9:50:17

Hej!

På MSN-bloggen försökte jag lägga in bilder. De hamnade i ett bildspel automatiskt. Jag ville bara inte förlora alla bilder och all text. Men jag kan ju länka till min gamla blogg från Metrobloggen. På den gamla bloggen kan jag länka till den nya bloggen. Då behöver jag intde bry mig så mycket. Bara det går att lägga in bilder på Metrobloggen. Men det borde det göra.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-21 11:04:03

På MSN-bloggen försökte jag lägga in bilder. De hamnade i ett bildspel automatiskt. Jag ville bara inte förlora alla bilder och all text. Men jag kan ju länka till min gamla blogg från Metrobloggen. På den gamla bloggen kan jag länka till den nya bloggen. Då behöver jag intde bry mig så mycket. Bara det går att lägga in bilder på Metrobloggen. Men det borde det göra.

Hälsningar

Lilla Gumman

Det går att lägga in bilder och det går att länka från metrobloggen. Jag har både bilder och länkar på min blogg
Fighterbabe

Återgå till IT-forum

Logga in