Att hitta bostad.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Att hitta bostad.

Inläggav plåtmonster » 2013-05-07 21:42:01

Om du räknar in både inkomst och boendekostnad. Var det lönsamt att bo i Stockholm?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Att hitta bostad.

Inläggav Gripandekylig » 2013-05-07 22:11:36

0010100 skrev:Kanske har någon annan här inne haft samma problem och kommit på en bra lösning?

Jag hade, och har i viss mån fortfarande, samma problem. För mig gällde det att finna en bostad i Uppsala där jag studerar. Jag hade tur när jag ringde en gammal chef som jag visste bodde i Uppsala så jag fick hyra en lägenhet av honom då. När jag sökte så hade jag ju liknande ekonomi som du och även lika få ködagar. Det som jag fick flest napp på var när jag la ut en annons på blocket. Ifall man inkluderar ett stiligt men minnesvärt foto och skriver en presentation där man framhäver sina goda sidor så får man många svar. Jag fick i vart fall 5 svar via blocketannonsen.

Vidare kan man ju söka efter andrahandshyresrätter genom blocket också. Det finns många som är i mer desperat behov av pengar så att de inte bryr sig om att kontrollera hyresgästens kreditvärdering och liknande. Dock är ju hela andrahandslivet väldigt rotlöst eftersom man måste flytta så ofta.

0010100 skrev:När man inte har någon längre kötid (i en storstad) och det är andrahandslägenhet som gäller, så är det väldigt mycket socialt nätverkande som gäller.

Det är helt rätt tänkt. Därför är det perfekt att du gör som nu och skriver i ditt nätverk här på AspergerForum. Det finns säkerligen många här med koll på vart man ska vända sig för att finna boende i flera olika städer. Själv kan jag Uppsala ganska väl och lite om Stockholm. Vart vill du flytta?
Gripandekylig

Anslöt: 2012-12-27

Att hitta bostad.

Inläggav Kristofer » 2013-05-08 18:31:20

plåtmonster skrev:Om du räknar in både inkomst och boendekostnad. Var det lönsamt att bo i Stockholm?

Nej. Det beror på arbetet, boendekostnaden är ungefär densamma men standarden är högre härute.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Att hitta bostad.

Inläggav Wine » 2013-06-18 20:57:12

Här finns en bostadsrätt i Karlskrona på Vattenverksvägen 22C för endast 1 SEK enligt uppgift på hemnet (Kronofogden exekutiv auktion):

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... 2c-5113649
Wine
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-12-21

Att hitta bostad.

Inläggav HGJ » 2013-06-21 18:03:11

Wine skrev:Här finns en bostadsrätt i Karlskrona på Vattenverksvägen 22C för endast 1 SEK enligt uppgift på hemnet (Kronofogden exekutiv auktion):

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... 2c-5113649

Piset lär väl stiga under budgivningen.
HGJ
Assistent

Anslöt: 2007-06-02

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in