Susan Cain: The Power of Introverts/artikelserie i SvD
53 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Påminner om även denna tråd: hellre-kompetent-an-social-dn-ledare-artiklar-t20438.html
Fast ibland känns det som om rekryterare, chefer och folk i allmänhet saknar förmågan att ta till sig vare sig forskning el egna erfarenheter, de kör bara på i samma spår. "Social och extrovert = bäst"
Fast ibland känns det som om rekryterare, chefer och folk i allmänhet saknar förmågan att ta till sig vare sig forskning el egna erfarenheter, de kör bara på i samma spår. "Social och extrovert = bäst"
Så då har vi ett motsatsförhållande. De som rekryterar är inkompetenta men har till uppgift att tillsätta jobben. De sitter indirekt på pengar som gör att de kan göra detta. Frågan är då varför just de sitter på pengarna..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Därför att det idag värderas högt att kunna marknadsföra sig själv. De är såna själva och de plockar ut folk som också är såna. Vad du säger att du kan är viktigare än vad du faktiskt kan. Tyvärr är det så det fungerar.plåtmonster skrev:Så då har vi ett motsatsförhållande. De som rekryterar är inkompetenta men har till uppgift att tillsätta jobben. De sitter indirekt på pengar som gör att de kan göra detta. Frågan är då varför just de sitter på pengarna..
Fast det där kapitalet måste komma någonstans från början..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Alla är inte inkompetenta, vad jag pratar om är trender och vad som idag värderas högt, du kan tycka jag har fel, vi kanske tycker olika, jag intresserade mig för dessa frågor i mitt arbetsliv och då hämtade jag mycket fakta från undersökningar osv. Men man kan tycka olika. Men i de frågor jag uttrycker mig i har jag inte fel i sak.