Jobb för aspergare i Västsverige

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Jobb för aspergare i Västsverige

Inläggav barracuber » 2013-04-29 8:53:54

Undrar lite hur läget är här, med aspergervänliga företag och så.

jag bor själv söder om GBG, har diagnos och söker jobb, helst inom it och information men även annat kan funka.

Har praktiserat under en period hos Andet, som är ett mycket bra utbildningsföretag inom Asperger/NPF, kan verkligen rekommendera folk att ta kontakt med dem. De tar in praktikanter då och då. EDIT: på sidan Asperger-Arbete, en av flera sidor som Andet driver, finns en bra länksamling.

Har även praktiserat under en period hos en it-kund som konsult åt Left is Right, ett av deras första officiella Göteborgsuppdrag. Man hoppas att fortsätter att LiR forstätter att satsa mer här.

Det säga att Misa (samma grundare som LiR) håller på att satsa i GBG men jag har hittills inte något sett av det. Är inte säker på om Misa är en lämplig samarbetspartner för mig.

Ett företag jag inte kände till men som har många kontor i landet är Iris Hadar. De finns i GBG. De skulle kunna vara nåt för mig.

Tror jag behöver kontakta Misa och Iris Hadar.

EDIT: kommer även på Företagsservice i Laholm. De verkar just nu enbart jobba med utveckling i CMS-systemet Joomla. Dessutom undrar man om de har avstannat, hemsidan har inte uppdaterats på flera år.

Vad har ni för erfarenheter av asp-vänliga företag i GBG, eller andra som åtminstone delvis är aktiva i Götet?
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Sv: Jobb för aspergare i Västsverige

Inläggav barracuber » 2013-04-29 9:57:01

Även intresserad av tips på helt vanliga - men öppensinnade - arbetsgivare.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in