Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-28 18:49:25

The Subject S skrev:Jag ser mig själv som alldeles för bra för att arbeta för någon annan och ser det som väldigt bra att nyttja alla bidrag som finns.

Det är du enligt logisk slutledning alldeles säkert helt ensam om att anse. En individ som inte försörjer sig själv har det alltid svårare i livet än andra. Om individen dessutom kan försörja sig själv men väljer att inte göra det tar individen rollen som en igel. På samma sätt som igeln suger näring ur sitt värddjur stjäl en otillbörlig bidragstagare näring ur samhällskroppen. Att ta den rollen innebär att man utsätter andra människor för lidande, man riskerar själv rättsliga påföljder och man ses av sina medmänniskor som en sämre individ än andra.

Sällan är det befogat att hävda att människor är olika värda, men när det gäller individer som lurar till sig bidrag trots att de är fullt arbetsföra och trots att de jobbar svart, så råder en enighet bland folket om människors olika värde. Så som sagt: den som lurar till sig bidrag är enligt logisk slutledning givet ensam om att se sig själv som en i något avseende bra människa.

The Subject S skrev:Argumentet att systemet skulle falla om ”alla” skulle göra så är också helt verklighets frånvänt.
De flesta människor i samhället är inte kreativa och måste vara styrda för att känna sig viktiga, de kommer göra allt för att vara kvar på sina trista jobb.

Det är snarast verklighetsfrånvänt att i en mening hävda att en individ bör lura sina medmänniskor på bidrag, för att i nästa mening hävda att en annan individ inte bör lura sina medmänniskor genom skatteplanering. Alla är lika inför lagen.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav The Subject S » 2013-04-28 19:21:14

Gripandekylig är ett tydligt exempel på icke tänkande individ som inte har några genomtänkta argument utan spontant svarar som han blivit upplärd av samhället, media av.

1. Problemet i vårt samhälle idag är inte att folk fuskar till sig bidrag det är snarare att folk som behöver bidrag inte får det.
Folk som verkligen behöver sjukersättning exempelvis får det inte och för att få socialbidrag, försörjningsstöd så krävs personen på att utföra arbete som denna borde få riktig lön för.

2. Att enskilda individer fuskar till sig socialbidrag, sjukersättning är INTE ett samhälle problem.
De miljarder kronor som försvinner genom storföretag som skattefuskar, korruption är däremot ett samhälle problem och dessa ”nyttiga idioter” borde snarare engagera sig där än att förfäras över att enskilda individer fuskar till sig mindre bidrag.
The Subject S
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-03-06

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-28 19:29:36

Vi diskuterar nu inte de som har rätt till bidrag utan nu diskuterar vi de som otillbörligen lurar till sig bidrag.

The Subject S skrev:2. Att enskilda individer fuskar till sig socialbidrag, sjukersättning är INTE ett samhälle problem.

Varför inte det? Vi andra samhällsmedborgare förlorar ju på det och därmed är det ett problem.

The Subject S skrev:De miljarder kronor som försvinner genom storföretag som skattefuskar, korruption är däremot ett samhälle problem

Ja det säger ingen emot.

Problemet i din argumentationslinje är att du menar att människor skall lura sina medmänniskor i ett fall men inte i ett annat. Varför är du inte koncis?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav johansj » 2013-04-28 20:49:45

Jag lever på bidrag(sjukersättning) och min personliga erfarenhet/åsikt är att det är allt annat än eftersträvansvärt! Främst genom grundorsaken till att man anses oförmögen att klara sin försörjning på egen hand, i mitt fall psykisk ohälsa(har AS). Jag tror det är snudd på omöjligt att fuska sig till sjukersättning idag(även om det säkert förekommer) så de som beviljas hjälpen är troligen verkligen i behov av densamma. Jag känner självfallet stor tacksamhet över att få hjälp ekonomiskt när jag inte klarar att försörja mig själv pga ohälsa men det innebär oxå en stor skuld/skamkänsla att inte hjälpa att bidraga till samhällssystemet ekonomiskt. Man känner sig som en andra klassens medborgare. En annan nyttig synvinkel är att se ut i världen och inse hur ens liv skulle se ut om vi inte var generösa mot varandra, vi har ju faktiskt råd att välja att vara goda. Jag tror att de allra flesta som beviljas ekonomisk hjälp faktiskt är i behov av den och att förhoppningsvis väldigt få är tillräckligt cyniska/egoistiska att de utnyttjar en hjälpande hand. "Var och en efter förmåga, var och en efter behov".
//Johan
johansj
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2013-03-04

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Moggy » 2013-04-28 21:00:02

The Subject S skrev:
Jag ser mig själv som alldeles för bra för att arbeta för någon annan och ser det som väldigt bra att nyttja alla bidrag som finns.

Argumentet att systemet skulle falla om ”alla” skulle göra så är också helt verklighets frånvänt.
De flesta människor i samhället är inte kreativa och måste vara styrda för att känna sig viktiga, de kommer göra allt för att vara kvar på sina trista jobb.



Om du är så bra och ktrativ så borde det inte vara några problem att hitta nåt att göra där du kan försörja dig på dina konstnärliga talanger, leva på det utan att vara beroende av stöd från samhället? Jag menar, att vara så bra och inte låta världen ta del av din kreativitet måste vara slöseri?

Men, låt mig gissa, du blir motarbetad av politikerna och kapitalet ovh vägverkat och dom gör så att du kan skapa dig den tillvaro du egentligen förtjänar?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav kiddie » 2013-04-28 21:42:13

johansj skrev:Jag känner självfallet stor tacksamhet över att få hjälp ekonomiskt när jag inte klarar att försörja mig själv pga ohälsa men det innebär oxå en stor skuld/skamkänsla att inte hjälpa att bidraga till samhällssystemet ekonomiskt. Man känner sig som en andra klassens medborgare.


Allt handlar inte om pengar. De dagar jag kan, försöker jag vara en god människa, jag kan hjälpa andra med saker jag klarar av, och ser att jag faktiskt oxo har en roll i sammanhanget. Jag delar med mig av kunskap och erfarenhet oxo om det efterfrågas. Har t o m hört att folk känner sig glada eller trygga i mitt sällskap (vilket jag inte kan fatta men men).

Och så gör många andra. Man drar sitt strå till stacken fast det inte går att mäta i pengar. I mitt idealsamhälle skulle även dessa egenskaper ha ett värde vilket de inte tycks ha nu, eller ja de har ett värde men ingen vill erkänna det.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav The Subject S » 2013-04-28 21:54:10

johansj:
Varför känna dig som en andra klassens medborgare?
Dina föräldrar har säkerligen arbetat och dragit in stora belopp i skatter.
Dessutom är sjukersätningen ett så litet belopp, ställ det mot skattefuskande storföretag, fallskärmer för direktörer, de summorna som läggs på massinvandringen.

Moggy:
Samhället lär upp oss att vara passiva, gå till ett jobb vi hatar och konsumera massa skit saker som inte behövs.
Jag är glad att över att inte vara en del av detta, har mina egna projekt och ser det som samhället betalar skadestånd till mig för dess försök att kväva min kreativitet.

Jag har viktigare saker för mig än att slösa bort hela dagarna på något trist jobb.
The Subject S
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-03-06

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav nallen » 2013-04-28 22:04:35

Du har med andra ord viktigare för dig än att äta och ha tak över huvudet.
nallen
 
Inlägg: 19656
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-28 22:05:03

Varför skiljer du på bidragsfusk och skattefusk The Subject S?

The Subject S skrev:Jag är glad att över att inte vara en del av detta, har mina egna projekt och ser det som samhället betalar skadestånd till mig för dess försök att kväva min kreativitet.

Jag har viktigare saker för mig än att slösa bort hela dagarna på något trist jobb.

Ifall du kan men väljer att inte delta i samhället så behöver du inte delta. Då får du inga bidrag (om du nekar anställningserbjudanden hos arbetsförmedlingen) och du blir utesluten. På egen hand blir det svårare för dig att överleva. Varför vill du inte vara en del av ett samhälle och slippa bry dig lika mycket om föda, husrum och utbildning m.m.?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav 9999999 » 2013-04-28 23:31:36

The Subject S skrev:Gripandekylig är ett tydligt exempel på icke tänkande individ som inte har några genomtänkta argument utan spontant svarar som han blivit upplärd av samhället, media av.


The Subject S skrev:De miljarder kronor som försvinner genom storföretag som skattefuskar, korruption är däremot ett samhälle problem och dessa ”nyttiga idioter” borde snarare engagera sig där än att förfäras över att enskilda individer fuskar till sig mindre bidrag.


Men det är ju dessa personer som de nyttiga idioterna tjänar. Om de började klaga på deras fusk skulle de ju inte vara nyttiga längre. Då blir dom bara idioter.

Låt dom hållas, de behöver väl också känna att de gör något meningsfullt.
9999999
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2012-09-27

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-29 0:03:57

9999999 skrev:
The Subject S skrev:Gripandekylig är ett tydligt exempel på icke tänkande individ som inte har några genomtänkta argument utan spontant svarar som han blivit upplärd av samhället, media av.


The Subject S skrev:De miljarder kronor som försvinner genom storföretag som skattefuskar, korruption är däremot ett samhälle problem och dessa ”nyttiga idioter” borde snarare engagera sig där än att förfäras över att enskilda individer fuskar till sig mindre bidrag.


Men det är ju dessa personer som de nyttiga idioterna tjänar. Om de började klaga på deras fusk skulle de ju inte vara nyttiga längre. Då blir dom bara idioter.

Låt dom hållas, de behöver väl också känna att de gör något meningsfullt.

Ni känner bägge två redan till mycket väl att jag anser att skattefiffel är omoraliskt precis som att jag anser bidragsfusk vara omoraliskt. Ser ni inte sambandet? En person som bidragsfuskar och lura sina medmänniskor på pengar är inte bättre i sitt leverne än en person som skattefuskar och lurar sina medmänniskor på pengar: det är samma problem. Att inte visa sina medmänniskor respekt är vad problemet grundar sig i. Man kan inte låta bidragsfifflare komma undan men samtidigt hävda att skattefifflare ska föras inför rätta. Bestäm er om ni vill propagera för ett hänsynsfullt samhälle eller för ett hänsynslöst samhälle.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav 9999999 » 2013-04-29 0:23:28

Gripandekylig skrev:Ni känner bägge två redan till mycket väl att jag anser att skattefiffel är omoraliskt precis som att jag anser bidragsfusk vara omoraliskt. Ser ni inte sambandet? En person som bidragsfuskar och lura sina medmänniskor på pengar är inte bättre i sitt leverne än en person som skattefuskar och lurar sina medmänniskor på pengar: det är samma problem.


Visst, det är ju lätt att säga, men jag har svårt att tro att du skulle reagera lika starkt förmanande om du stötte på välbärgade personer som skattefuskar som du gör i den här tråden mot personer som vill leva på bidrag. Eller att du skulle beskriva dessa som iglar.
9999999
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2012-09-27

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Charlie72 » 2013-04-29 0:24:47

Jag vill inte att nån ska jobba :mrgreen:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-29 0:30:55

9999999 skrev:Visst, det är ju lätt att säga, men jag har svårt att tro att du skulle reagera lika starkt förmanande om du stötte på välbärgade personer som skattefuskar som du gör i den här tråden mot personer som vill leva på bidrag.

Det har jag inte uttalat mig om varför din tro är grundlös. Däremot har The Subject S sagt att han särskiljer på dessa former av brottsligt beteende varför min fråga om huruvida medlemmen verkligen anser att människor ska behandlas olika är välgrundad. Jag vill minnas att även du givit uttryck för liknande åsikter men jag tänker inte hävda det bestämt. Jag frågar dig därför återigen:

Vill du propagera för ett hänsynsfullt samhälle eller för ett hänsynslöst samhälle? Hur ska du ha det? Ska man få lura sina medmänniskor på pengar eller inte?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Schmetterling » 2013-04-29 0:43:28

9999999 skrev:
Gripandekylig skrev:Ni känner bägge två redan till mycket väl att jag anser att skattefiffel är omoraliskt precis som att jag anser bidragsfusk vara omoraliskt. Ser ni inte sambandet? En person som bidragsfuskar och lura sina medmänniskor på pengar är inte bättre i sitt leverne än en person som skattefuskar och lurar sina medmänniskor på pengar: det är samma problem.


Visst, det är ju lätt att säga, men jag har svårt att tro att du skulle reagera lika starkt förmanande om du stötte på välbärgade personer som skattefuskar som du gör i den här tråden mot personer som vill leva på bidrag. Eller att du skulle beskriva dessa som iglar.

Är det inte värre att bidragsfuska då? Tekniskt sett gör den som skattefuskar inget annat än förhindrar att samhället konfiskerar hens egna pengar medan den som bidragsfuskar oförtjänt lurar åt sig det andra delat med sig av.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav 9999999 » 2013-04-29 1:35:48

Gripandekylig skrev:Det har jag inte uttalat mig om varför din tro är grundlös.


Inte grundlös nej. Den tron bygger på människokännedom. Men jag kan ha fel.

Gripandekylig skrev:Vill du propagera för ett hänsynsfullt samhälle eller för ett hänsynslöst samhälle? Hur ska du ha det? Ska man få lura sina medmänniskor på pengar eller inte?


Vad som är hänsynsfullt eller inte har vi nog lite olika uppfattningar om. Egentligen tycker jag ju att inte vilja jobba och leva på bidrag ska vara lagligt. Tycker inte man ska fuska varken med skatt eller bidrag. Tycker heller inte om ursäkten att om andra fuskar kan jag göra det också.

Schmetterling skrev:Är det inte värre att bidragsfuska då? Tekniskt sett gör den som skattefuskar inget annat än förhindrar att samhället konfiskerar hens egna pengar medan den som bidragsfuskar oförtjänt lurar åt sig det andra delat med sig av.


Men tack, det var ju precis såna argument jag förväntade mig. Om du är sån som tycker att all beskattning ska jämställas med stöld (låter lite så när du säger "konfiskerar") är inte alla bidrag då oförtjänta?

Tycker inte det är värre att en person som nog hade haft problem att försörja sig om han försökte fuskar sig till 7000 i månaden, än att någon rik jäkel som knappast någonsin oroat sig över sin försörjning fuskar med miljoner mot det samhälle som låtit honom komma så långt. Nej.
9999999
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2012-09-27

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-29 2:26:05

9999999 skrev:Egentligen tycker jag ju att inte vilja jobba och leva på bidrag ska vara lagligt. Tycker inte man ska fuska varken med skatt eller bidrag.

Va?

Först skriver du att du tycker att bidragsfusk är okej; sedan skriver du att du inte tycker att det är okej. Hur ska du ha det? Anser du att man får lura sina medmänniskor på pengar eller inte?

Nå?
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav 9999999 » 2013-04-29 2:47:38

Nej det gör jag inte. Om det är lagligt är det inte fusk eller att luras. Har du inte sovit idag eller nåt?
9999999
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2012-09-27

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-29 3:01:25

9999999 skrev:Nej det gör jag inte. Om det är lagligt är det inte fusk eller att luras.

Det kommer givetvis aldrig bli lagligt att genom att fuska till sig bidrag lura sina medmänniskor på pengar. Risken med att bete sig på det sättet är snarast att möjligheterna till att beviljas bidrag för de som verkligen behöver det minskar. Att lura skattebetalarna genom att svartjobba och fuska till sig bidrag därtill är dubbelt förkastligt. Dels stjäl man pengar från hårt arbetande människor och dels förstör man för de som av befogade anledningar behöver bidrag. Det är ett så lågt beteende att det knappt finns ord för att beskriva det. Genom sitt hänsynslösa beteende förstör de det samhälle som alla vi andra försöker att upprätthålla. Vi andra är samhällsnyttiga i den mån vi kan medan dessa skurkar roffar åt sig och latar sig. Det är ett så djupt tragiskt beteende.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Parvlon » 2013-04-29 3:07:20

Nej, man stjäl inte pengar för att man går på bidrag trots att nån tycker att man borde arbeta för pengarnas skull. Idioter som arbetar för den sakens skull har lurat sig själva.

Testa hetsa lite mer och varför inte ta bort bidragen, då ska ni få se på stölder.

Charlie72 skrev:Jag vill inte att nån ska jobba :mrgreen:
+1 De feta kapitalisterna skulle nog behöva röra på fläsket dock. http://theanarchistlibrary.org/library/ ... to-be-lazy
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav 9999999 » 2013-04-29 3:24:31

Gripandekylig skrev:Det kommer givetvis aldrig bli lagligt att genom att fuska till sig bidrag lura sina medmänniskor på pengar.


Nä, det har jag ju inte sagt heller. Vet inte om det finns nån poäng med att försöka förtydliga mig.

Har du verkligen AS? Dina argument verkar så extremt NT, såvitt jag förstår saker.
9999999
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2012-09-27

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-29 3:40:57

Parvlon skrev:Nej, man stjäl inte pengar för att man går på bidrag trots att nån tycker att man borde arbeta för pengarnas skull. Idioter som arbetar för den sakens skull har lurat sig själva.

Jag vill uppmärksamma dig på att tråden enbart berör fall där individer kan arbeta men väljer att lura till sig bidrag otillbörligen. Jag tycker inte att det är ett schysst beteende gentemot sina medmänniskor att bidragsfuska.

9999999 skrev:Egentligen tycker jag ju att inte vilja jobba och leva på bidrag ska vara lagligt.

Du skrev att du ville att bidragsfusk ska legaliseras.
9999999 skrev:Om det är lagligt är det inte fusk eller att luras.

Ditt argument var att en legalisering skulle eliminera problemet med att lura medmänniskor på pengar genom bidragsfusk.
9999999 skrev:
Gripandekylig skrev:Det kommer givetvis aldrig bli lagligt att genom att fuska till sig bidrag lura sina medmänniskor på pengar.


Nä, det har jag ju inte sagt heller. Vet inte om det finns nån poäng med att försöka förtydliga mig.

Ditt argument hängde på att en legalisering skulle eliminera problemet med att lura medmänniskor på pengar. Därför ville jag upplysa dig om att det var en verklighetsfrånvänd retorisk flyktväg som du tog för att undvika att besvara frågan om du skiljer på människor och människor. Jag har flera gånger frågat dig om du anser det vara okej att bete sig hänsynslöst gentemot sina medmänniskor. Du har försökt att parera frågeställningen genom att fiktivt på ett juridiskt sätt legalisera brottet. Det argumentet krossades i upplysningen om att brottet ej kommer att legaliseras. Du har en annan möjlighet att parera frågeställningen genom att på ett moraliskt sätt rättfärdiga brottet. Den vägen har du redan insinuerat och är i och med din inställning till skattefusk lika verklighetsfrånvänd och ogångbar.

Därmed återstod bara för dig att sluta att undvika frågan och besvara ifall du anser det vara okej att lura sina medmänniskor på pengar.
9999999 skrev:Nej det gör jag inte.

Och i och med det är bidragsfusk ett förkastligt beteende.

9999999 skrev:Har du verkligen AS? Dina argument verkar så extremt NT, såvitt jag förstår saker.

Den frågan är hiskeligt off topic. Ja, jag har AS. Kanske är min vilja att behandla mina medmänniskor lika och efter samma regler ett tecken på en objektiv och total rättrådighet, vilket min psykolog har hävdat vara ett vanligt förekommande drag bland personer med AS.

Bidragsfusk förstör för arbetare och för legitima bidragstagare. Det är ett förkastligt beteende.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav Schmetterling » 2013-04-29 8:51:45

9999999 skrev:
Schmetterling skrev:Är det inte värre att bidragsfuska då? Tekniskt sett gör den som skattefuskar inget annat än förhindrar att samhället konfiskerar hens egna pengar medan den som bidragsfuskar oförtjänt lurar åt sig det andra delat med sig av.


Men tack, det var ju precis såna argument jag förväntade mig. Om du är sån som tycker att all beskattning ska jämställas med stöld (låter lite så när du säger "konfiskerar") är inte alla bidrag då oförtjänta?

Tycker inte det är värre att en person som nog hade haft problem att försörja sig om han försökte fuskar sig till 7000 i månaden, än att någon rik jäkel som knappast någonsin oroat sig över sin försörjning fuskar med miljoner mot det samhälle som låtit honom komma så långt. Nej.

Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att medborgarlön vore ganska bra och jag får krupp av medlemmar på det här forumet som anser att jobb är viktigast av allt.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Jag vill inte arbeta utan leva på bidrag

Inläggav tahlia » 2013-04-29 9:50:19

Schmetterling skrev:Nej, det tycker jag inte. Jag tycker att medborgarlön vore ganska bra och jag får krupp av medlemmar på det här forumet som anser att jobb är viktigast av allt.


Tja, folk brukar finna värde i att kunna försörja sig själv och därutöver till och med ha råd att köpa sig kläder vid behov, eller något så härligt som att kunna unna sig något extra ibland. Är det verkligen så underligt då att man anser att ett jobb är viktigast av allt?
Kunde jag jobba skulle det lyfta massiva mängder stress från mina axlar, stress om idag går till att få ihop till grundläggande saker så som boende, mat och kläder. Så det faktum att jag inte kan arbeta är bland det absolut jävligaste jag vet. Det är väl möjligt att man inte har vett att uppskatta möjligheten till arbete förrän man varit på den motsatta sidan.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in