Polisen idiotförklarade mig
64 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Polisen idiotförklarade mig
Zirre skrev:kullan skrev:Zirre skrev:Man ska vara trevlig mot poliser...
Js men polisen har lika stor skyldighet att va hövlig mot oss andra.
Som man bäddar får man ligga...
"Vuxen"-dagis...
Bjäbbmonstret skrev:Det är jobbigt när folk tar tag i en. Det är lätt att man bli väldigt trängd och upprörd i sådana lägen. Poliser borde vara mer försiktiga med att ta i folk i onödan.
folk borde göra som polisen säger och ge dem större utrymme. har aldrig sett en polis som tagit tag i någon som inte varit konfrontativ.
Fenren skrev:Bjäbbmonstret skrev:Det är jobbigt när folk tar tag i en. Det är lätt att man bli väldigt trängd och upprörd i sådana lägen. Poliser borde vara mer försiktiga med att ta i folk i onödan.
folk borde göra som polisen säger och ge dem större utrymme. har aldrig sett en polis som tagit tag i någon som inte varit konfrontativ.
Så för att en polis går rakt fram vem ska väja? Ska bägge väja eller bara medborgaren och inte polisen?
slackern skrev:Fenren skrev:Bjäbbmonstret skrev:Det är jobbigt när folk tar tag i en. Det är lätt att man bli väldigt trängd och upprörd i sådana lägen. Poliser borde vara mer försiktiga med att ta i folk i onödan.
Så för att en polis går rakt fram vem ska väja? Ska bägge väja eller bara medborgaren och inte polisen?
den som rör sig. om båda rör sig ska medborgaren väja. har polisen ett uppenbart syfte (jagar någon e.d.) ska det självklart beredas väg för polisen.
Fenren skrev:slackern skrev:Fenren skrev:
den som rör sig. om båda rör sig ska medborgaren väja. har polisen ett uppenbart syfte (jagar någon e.d.) ska det självklart beredas väg för polisen.
Ohh jag har blivit knuffad utav en polis när jag stod och han skulle gå förbi mej . Gjorde ganska så ont.
slackern skrev:Ohh jag har blivit knuffad utav en polis när jag stod och han skulle gå förbi mej . Gjorde ganska så ont.
var stod du? varför stod du där? vad var polisens syfte? varför var polisen där? vart skulle polisen?
Fenren skrev:slackern skrev:Ohh jag har blivit knuffad utav en polis när jag stod och han skulle gå förbi mej . Gjorde ganska så ont.
var stod du? varför stod du där? vad var polisens syfte? varför var polisen där? vart skulle polisen?
Jag stod på perongen och väntade på tuben polis gick som vanligt sprang inte eller jäktade. Han ville bara visa sin makt. Jag sa inte ett pip eller blängde på honom utan stod och pratade med min bror.
slackern skrev:Jag stod på perongen och väntade på tuben polis gick som vanligt sprang inte eller jäktade. Han ville bara visa sin makt. Jag sa inte ett pip eller blängde på honom utan stod och pratade med min bror.
ja, då gjorde han fel. vart ville du komma med detta?
Fenren skrev:slackern skrev:Jag stod på perongen och väntade på tuben polis gick som vanligt sprang inte eller jäktade. Han ville bara visa sin makt. Jag sa inte ett pip eller blängde på honom utan stod och pratade med min bror.
Var den där meningen verkligen så nödvändig, Fenren?
Fenren skrev:slackern skrev:Jag stod på perongen och väntade på tuben polis gick som vanligt sprang inte eller jäktade. Han ville bara visa sin makt. Jag sa inte ett pip eller blängde på honom utan stod och pratade med min bror.
Du skrev i ett inlägg som jag svarade på det du skrev att man skulle göra som polisen sa och ge dom större utrymme. I det här fallet sade inte polisen något och han hade gott och väll om utrymme. Så den här polisen ville bara visa sin makt för att han kunde det. Så vad jag vill poängtera är väll att alla poliser kanske inte alltid bemöter allmänheten på ett korrekt sätt. Men jag håller med om att man bör lyssna på polisen och göra som dom säger. Men vi vet inte om polisen kanske hade mött TS på ett drygt och otrevligt sätt innan TS började kaxa och dryga sej.
Du kan ha hur rätt som helst att polisen uppträddde ohövligt emot dig. Men här handlar det inte om att ha rätt utan om att vara smart så att inte situationen eskalerar etter värre.
Vill du vara smart och komma ur situationen så smidigt som möjligt eller vill du få rätt och få en arg polis på dig?
Vill du vara smart och komma ur situationen så smidigt som möjligt eller vill du få rätt och få en arg polis på dig?
ja, hur skulle jag annars få veta vart han ville komma?Zirre skrev:Var den där meningen verkligen så nödvändig, Fenren?
slackern skrev:Du skrev i ett inlägg som jag svarade på det du skrev att man skulle göra som polisen sa och ge dom större utrymme. I det här fallet sade inte polisen något och han hade gott och väll om utrymme. Så den här polisen ville bara visa sin makt för att han kunde det. Så vad jag vill poängtera är väll att alla poliser kanske inte alltid bemöter allmänheten på ett korrekt sätt. Men jag håller med om att man bör lyssna på polisen och göra som dom säger. Men vi vet inte om polisen kanske hade mött TS på ett drygt och otrevligt sätt innan TS började kaxa och dryga sej.
ja, nog finns det poliser som gör fel, det förstår jag, men jag har aldrig mött någon sådan.
därmed anser jag att man kan utgå från att polisen betett sig tillräckligt normalt för att inte det ska vara relevant. dessutom skriver TS att hon varit otrevlig mot polisen
Fenren skrev:ja, nog finns det poliser som gör fel, det förstår jag, men jag har aldrig mött någon sådan.
därmed anser jag att man kan utgå från att polisen betett sig tillräckligt normalt för att inte det ska vara relevant. dessutom skriver TS att hon varit otrevlig mot polisen
Så med andra ord ser världen annorlunda än dina egna erfarenheter.
Men du vet inte om polisen har kränkt TS innan hon sätter sej på tvären. Han kan ha uppträtt väldigt hotfullt eller varit otrevlig från början inget som har framkommit och inget vi kan utesluta som inte var där. Därför tycker jag att det var onödigt att bara skuldbelägga TS från början utan att veta hela händelseförloppet. Hon kanske har skrivit i affekter och missat att skriva ner hela händelseförloppet.
Sen bör vi tänka på att TS är bra mycket yngre än oss och har inte lika mycket erfarenhet. Så har hon dessutom en funktionsnedsättning som ger henne taskig impulskontroll och med tanke på hennes ringa ålder så tycker jag hur som helst att det är förmildrande omständigheter. När hon uppnår din höga ålder och skaffat sej dina erfarenheter så kommer hon nog inte att tjafsa med polisen utan säga yes massa och lyda.
Nej. inget av det du har skrivit har ens insinuerat att majoriteten av mötet mellan medborgare och polis skulle inledas med att polisen är konfrontativ och otrevlig.slackern skrev:Så med andra ord ser världen annorlunda än dina egna erfarenheter.
det är mycket jag inte vet, både om denna händelse och om andra. jag måste utgå från det som nämns och tolka händelsen utifrån det. jag kan inte börja gissa att ditten eller datten har hänt bara för att göra ett felaktigt beteende mer rätt.slackern skrev:Men du vet inte om polisen har kränkt TS innan hon sätter sej på tvären. Han kan ha uppträtt väldigt hotfullt eller varit otrevlig från början inget som har framkommit och inget vi kan utesluta som inte var där.
jag är av en helt annan åsikt. om hon har gjort det så kan hon kommentera det i ett inlägg i efterhand. då kanske jag också reviderar min åsikt om hennes agerande.slackern skrev:Därför tycker jag att det var onödigt att bara skuldbelägga TS från början utan att veta hela händelseförloppet. Hon kanske har skrivit i affekter och missat att skriva ner hela händelseförloppet.
nej. hon är över 4 och vet vad en polis är för något. det ska räcka.slackern skrev:Sen bör vi tänka på att TS är bra mycket yngre än oss och har inte lika mycket erfarenhet.
det tycker inte jag.slackern skrev:Så har hon dessutom en funktionsnedsättning som ger henne taskig impulskontroll och med tanke på hennes ringa ålder så tycker jag hur som helst att det är förmildrande omständigheter.
tack för att du kallar mig gammal.slackern skrev:När hon uppnår din höga ålder och skaffat sej dina erfarenheter så kommer hon nog inte att tjafsa med polisen utan säga yes massa och lyda.
Undrar bara lite hur man kan ha uppnått 16 års ålder och inte kan sin egen adress; och varför man i sådana fall inte har det uppskrivet någonstans för referens ifall något oförutsett händer (olycka e.dyl.).
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
Både du och polisen verkade bete er som idioter. Polisen kanske är värst pga sitt yrke och ålder.
Återgå till Att leva som Aspergare