Photoshop Express
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Photoshop Express
Adobe har släppt en beta på sin webfotopubliceringstjänst. Ser riktigt lovande ut, viss redigering kan utföras och 2 GB bilder får man ladda upp gratis.
https://www.photoshop.com/express/landing.html
https://www.photoshop.com/express/landing.html
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 13:32:37, redigerad totalt 1 gång.
Intressant. Då får Flickr se upp.
Vet du ifall Adobe ska börja med videoklipp också? Flickr börjar med det i maj.
/Barracuber
Vet du ifall Adobe ska börja med videoklipp också? Flickr börjar med det i maj.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 13:32:37, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
http://www.idg.se/2.1085/1.153549
Fast akta er. Användaravtalet verkar vara ... elakt.
"Adobe lanserade en beta av Photoshop Express förra veckan. Tjänsten är en enkel bildredigeringsapplikation som körs i webbläsaren. Det kostar ingenting att ansluta sig och man får 2 GB lagringsutrymme utan kostnad. Men den som laddar upp bilder måste också vara beredd att dela med sig av rättigheterna till dem."
Fast akta er. Användaravtalet verkar vara ... elakt.
"Adobe lanserade en beta av Photoshop Express förra veckan. Tjänsten är en enkel bildredigeringsapplikation som körs i webbläsaren. Det kostar ingenting att ansluta sig och man får 2 GB lagringsutrymme utan kostnad. Men den som laddar upp bilder måste också vara beredd att dela med sig av rättigheterna till dem."
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 13:32:37, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:
Se där. jag hade tänkt varna för samma sak, utan att ha läst vare sig användaravtalet eller någon artikel om det hela. Det är snarast en rimlig allmän varning för onlinetjänster i allmänhet. Man släpper kontrollen över sina bilder/texter/vad det nu är utanför sin egen dator. Om jag inte minns fel så finns det någon liknande skum skrivning i användaravtalet för MSN, till exempel.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 13:32:37, redigerad totalt 1 gång.
Jo, det är riktigt, man skall vara uppmärksam på avtal där man faktiskt kan överlåta rättigheterna till sina egna bilder utan att tänka på det. I det här fallet så har Adobe dock fått mer uppmärksamhet än de önskat så villkoren håller på att skrivas om.
Jag brukar märka bilder med copyrightmärket och mitt namn på bilder som jag tycker är lyckade och kan ha ett värde.
Jag brukar märka bilder med copyrightmärket och mitt namn på bilder som jag tycker är lyckade och kan ha ett värde.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 13:32:37, redigerad totalt 1 gång.
Facebook fick väl skit för något liknande.
Men om de tar över alla RÄTTIGHETER till bilden, så tar de väl med alla SKYLDIGHETER oxå?
Om man skulle smälla ihop nåt lagvidrigt.... (enklast antar jag att det blir med nåt tyskinspirerat från andra världskriget) .. det är ju inte min bild, det är ju adobes...
Men om de tar över alla RÄTTIGHETER till bilden, så tar de väl med alla SKYLDIGHETER oxå?
Om man skulle smälla ihop nåt lagvidrigt.... (enklast antar jag att det blir med nåt tyskinspirerat från andra världskriget) .. det är ju inte min bild, det är ju adobes...
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 13:32:37, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Ja precis, de skrev om avtalen när användare började lämna tjänsten. Photoshop Express är dessutom starkt integrerat med Facebook så det är märkligt att de gör om samma misstag.Savanten Svante skrev:Facebook fick väl skit för något liknande.
Savanten Svante skrev:Men om de tar över alla RÄTTIGHETER till bilden, så tar de väl med alla SKYLDIGHETER oxå?
Muhammed-teckningar funkar säkert bra också.