Person med ADHD och AS i gårdagens avnsitt av Arga Snickaren
29 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Person med ADHD och AS i gårdagens avnsitt av Arga Snick
KrigarSjäl skrev:Sammelsurium skrev:Om någon ber att man inte göra grimarser bakom ryggen på en och man ändå fortsätter, trots att personen är där för att hjälpa till, anser jag att man snarast visar prov på otrolig respeklöshet alternativt klent förstånd.
Sånt beteende är inte ens charmigt hos ett barn.
Nej det är ju inte det. Den sortens 'spontanitet' klarar man sig bra utan.
Med tanke på vad jag läst emellanåt om hur de producerar dokusåpor så är det ingen omöjlighet att producenten sagt åt henne att bära sig illa åt för att det ska bli "bra TV" (vilket oftast betyder att det blir usel TV).
Producenter och TV-tittare har väldigt olika syn på vad som är bra TV.
Jag känner Mary-Anne som är med i programmet. Jag tycker att hon är helt underbar, hon sa att innan hon såg programmet så var hon helt omedveten om att hon gjorde sådana grimaser åt folk. Jag känner igen vissa saker, men jag har inte lika stora problem, men jag vågar aldrig mig på att påbörja något. Jag vet att jag behöver lägga nytt golv i köket och fixa min garderob men jag vet att om jag börjar så kommer det bli halvklart och bli ännu värre än vad det är idag…
ragnevi skrev:Jag känner Mary-Anne som är med i programmet. Jag tycker att hon är helt underbar, hon sa att innan hon såg programmet så var hon helt omedveten om att hon gjorde sådana grimaser åt folk. Jag känner igen vissa saker, men jag har inte lika stora problem, men jag vågar aldrig mig på att påbörja något. Jag vet att jag behöver lägga nytt golv i köket och fixa min garderob men jag vet att om jag börjar så kommer det bli halvklart och bli ännu värre än vad det är idag…
Jag funderar mycket över uppföljaren som visas på hemsidan, och undrar om det är tillrättalagt. Man känner ju knappt igen henne där, det känns liksom inte som hon, och man undrar om hon verkligen har sån ordning nu.
Har snickarn botat henne?
Jag tycker arga snickaren själv lider av svår ADHD, han kommer få en infarkt om han inte lugnar ner sig.