Per Oscarsson befaras omkommen i brand
41 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Bort gå de,
stumma skrida de
en efter en till skuggornas värld.
(Ur Heidenstams dikt "Gustaf Frödings jordafärd")
Låt tråden handla om Per Oscarsson istället.
stumma skrida de
en efter en till skuggornas värld.
(Ur Heidenstams dikt "Gustaf Frödings jordafärd")
Det här uppfattade jag som ett absurt skämt, ingen byggnadsteknisk fråga. Som att flygplan borde byggas av samma material som den "svarta lådan" som klarar alla krascher.HGJ skrev:Så varför uppfördes inte hela huset i samma material som murstocken?
Låt tråden handla om Per Oscarsson istället.
Mycket trist det här, han är ju en av Sveriges bästa och mest karakteristiska skådespelare. Han lär ha gjort något med Ernst Hugo, det borde SVT visa. De gubbarna i samma program...
Jag minns Per Oscarsson mest ifrån
Julkalendern från -86, Julpussar & stjärnsmällar
Fasadklättraren
Herr Von Hancken
Kejsaren av Portugallien mm.
Det byggnadstekniska kan vi ta någon annanstans.
Jag minns Per Oscarsson mest ifrån
Julkalendern från -86, Julpussar & stjärnsmällar
Fasadklättraren
Herr Von Hancken
Kejsaren av Portugallien mm.
Det byggnadstekniska kan vi ta någon annanstans.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Må de vila i frid.
Inombords blir det lite ledsamt, fasiken. Av alla svenska skådespelare som jag tycker om så tycker jag bäst om Per Oscarsson. En äkta konstnär.
Under julfirandet 2010 så diskuterade jag Per Oscarsson med några nära. Jag var orolig över att jag snart skulle få se hans ansikte på löpsedeln, att han skulle ha gått bort.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Under julfirandet 2010 så diskuterade jag Per Oscarsson med några nära.
Som tidigare nämnt gjorde även jag det och det känns, som sagt, lite "spooky" i nuläget.
Vi ser (eller sneglar mer vad gäller oss "vuxna" i familjen ) alltid på Kan du vissla Johanna? på julafton och brorsonen min (8 år nu) bara "älskar" alla svordomar som Ulf häver ur sig! (för det är väl inte Berra som gör det!? )
Själv är jag bara helt "såld" på den episod i filmen som handlar om "morfars" födelsedag, den är bara så bra ju!
Kan i nuläget tyvärr inte "klippa-klistra in" just det nämnda avsnittet, men sänder med en länk till SVT (ligger tydligen kvar till 23/1) och min favorit ligger alltså mellan ca. 29 - 37 minuter ... jösses, detta är bara hur "gött" som helst!
Kan du vissla Johanna?
Vila i frid Per Oscarsson och Kia Östling!
geocache skrev:Jag håller med dig helt, earlydayminer. Märkligt också att du hade den där "föraningen" om dödsfallet redan så tidigt...
Jo, men det har svept förbi lite då och då. Det var bara den senaste gången jag diskuterade det öppet med någon. Hur som helst, det är irrelevant i sammanhanget. Sjuhelsike tråkigt är det.
Miche skrev:Han fick åtminstone dö tillsammans med sin älskade och i det hus om han tyckte om, det ger åtminstone mig lite tröst i all bedrövelse.
Verkligen.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Återgå till Intressanta intressen