Pemer på Newsmill!
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Pemer på Newsmill!
Jo... jag lade ju ut länkarna i "Pemers bravader"-tråden, men de har nog inte märkts så mycket där...
Alldeles för mycket okunskap om Aspergers syndrom!
Mycket bra om avtal inte får förlängas automatiskt!
Alldeles för mycket okunskap om Aspergers syndrom!
Mycket bra om avtal inte får förlängas automatiskt!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:59:09, redigerad totalt 1 gång.
Re: Pemer på Newsmill!
Det här inlägget känns väldigt svamligt och långsökt dock.
Det första däremot är super.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:59:09, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Hej Pemer m.fl.
Nu har jag läst båda artiklarna och tyckte att de var bra och intressanta. Det får mig att längta tillbaka till 1970- och 1980-talet då allt var enklare utom den krångliga självdeklarationen innan den förenklade självdeklarationen kom. Vi hade bara Televerket för telefonen och det fanns inga telefonförsäljare m.fl. på den tiden.
När jag gick i högstadiet omkring 1980 så klädde jag mig efter vädret i stället för grupptrycket dvs jag gick med mössan på under hela vinterhalvåret medan tjejerna i klassen gick utan mössa. Jag undrade över varför ska man frysa sitt huvud bara för grupptryckets skull?
När det gäller rökningen så fick vi veta i biologin att det var farligt att röka så om någon skulle fråga mig om jag ville röka då skule jag svara, -Nej tack! för jag tänkte att man kan vara med kompisarna ändå utan att behöva börja röka. Ingen fråga kom till mig alls och det var bara två tjejer i min klass som rökte då.
Det finns byfånar, stadsfånar och original och avvikare även i dagens samhälle för jag har sett TV-programmen "Outsiders" och "100 höjdare" som sändes i kanal 5 för några år sedan som jag tyckte var bra och intressanta program.
mvh Noli
Nu har jag läst båda artiklarna och tyckte att de var bra och intressanta. Det får mig att längta tillbaka till 1970- och 1980-talet då allt var enklare utom den krångliga självdeklarationen innan den förenklade självdeklarationen kom. Vi hade bara Televerket för telefonen och det fanns inga telefonförsäljare m.fl. på den tiden.
När jag gick i högstadiet omkring 1980 så klädde jag mig efter vädret i stället för grupptrycket dvs jag gick med mössan på under hela vinterhalvåret medan tjejerna i klassen gick utan mössa. Jag undrade över varför ska man frysa sitt huvud bara för grupptryckets skull?
När det gäller rökningen så fick vi veta i biologin att det var farligt att röka så om någon skulle fråga mig om jag ville röka då skule jag svara, -Nej tack! för jag tänkte att man kan vara med kompisarna ändå utan att behöva börja röka. Ingen fråga kom till mig alls och det var bara två tjejer i min klass som rökte då.
Det finns byfånar, stadsfånar och original och avvikare även i dagens samhälle för jag har sett TV-programmen "Outsiders" och "100 höjdare" som sändes i kanal 5 för några år sedan som jag tyckte var bra och intressanta program.
mvh Noli
Senast redigerad av Noli 2011-05-04 21:59:09, redigerad totalt 1 gång.
Noli skrev: Vi hade bara Televerket för telefonen och det fanns inga telefonförsäljare m.fl. på den tiden.
Det kostade tusenlappar att ringa en annan stad, och folk hävdade på allvar att det inte gick att överföra mer än 2,4 kbaud i kopparsnörena....
Det är bättre nu. Så de så!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:59:09, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag läste den första artikeln och tyckte den var välskriven. Kände mig litet otålig för att ta mig igenom den andra, efter det att jag fick klart för mig vad den ungefär gick ut på.
(För övrigt var det bättre i morgon! Så det så!)
(För övrigt var det bättre i morgon! Så det så!)
Senast redigerad av TK 2011-05-04 21:59:09, redigerad totalt 1 gång.
Miche skrev:Nä!
Det var bättre förr! Så de så!
Ja jag föredrar också 80-talets modererade telefoni framför dagens mobilhysteri. Snart är hela samhället ett enda stort flipperspel med total övervakning, 3D-effekter och blippande.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:59:09, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Min första reaktion på den andra artikeln och frågan *var fanns ni förr* var gamla släktminnen bland mina sk normala släktingar. De flesta var bönder eller liknande på de tiden och fungerade säkert helt utmärkt, men det som får mig att le är tex en av mina släktingar som dog vid nästan 100 års ålder.... inte av ålder eller missbruk eller sjukdom utan för att han ramlade ner från bordet när han jagade flugor i köket
Sanna
Sanna