Paus i chatten

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: paus i chatten

Inläggav Miche » 2011-06-16 11:10:26

tahlia skrev:Miche - with all due respect, kan man få begära att en annan moderator tar en titt på de anmälda inläggen som gäller mig (och ja, det lär finnas en uppsjö sådana) och deltar i beslutsfattandet?

Moderator:
Ensamma moderatorer tar sällan beslut om varningar och avstängningar (däremot händer det att tillsägelser görs av ensamma moderatorer), admin (dvs Titti) undantaget.

Jag har inte heller något personligt gentemot dig (vilket även gäller många andra medlemmar, inklusive Fighterbabe, DiProgan, Krigarsjäl, rdos osv osv) men försöker även att låta bli att favorisera de jag är personlig vän med, men i de fallen försöker jag låta bli att moderera (åtminstone i allvarligare konflikter).
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Miche » 2011-06-16 11:12:26

tahlia skrev:Till frågan således - jag kommer onekligen att bli utkastad. Jag föredrar att bli utkastad av någon som inte bär färgade glasögon - någon som jag kan lita på är opartisk.

Moderator:
Det avgör inte jag, det är dina handlingar som avgör om du blir utkastad eller inte. Jag tolkar det som om att du känner ånger inför det du skrivit, eller står du fortfarande för det?
Miche

Inläggav kullan » 2011-06-16 11:26:26

Jag har fullt förtroende för Miche. Hade han inte kunnat skilja på vad som är jobb och vad som inte är jobb så hade han inte varit Moderator.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Miche » 2011-06-16 11:38:25

Jag gör misstag jag med, som alla människor, men jag försöker rätta till misstagen och erkänna när jag klantat till det.

Det är stort att vara människa, större att vara medmänsklig och jag tror det är störst att stå för det man gjort.
Miche

Inläggav Zirre » 2011-06-16 11:59:54

Miche är jättetrevlig :-)
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav treeman » 2011-06-16 12:01:46

Miche skrev:Jag gör misstag jag med, som alla människor, men jag försöker rätta till misstagen och erkänna när jag klantat till det.

Det är stort att vara människa, större att vara medmänsklig och jag tror det är störst att stå för det man gjort.

Ett stort och moget sätt att vara på.
:)
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav tahlia » 2011-06-16 13:20:23

Miche skrev:
tahlia skrev:Till frågan således - jag kommer onekligen att bli utkastad. Jag föredrar att bli utkastad av någon som inte bär färgade glasögon - någon som jag kan lita på är opartisk.

Moderator:
Det avgör inte jag, det är dina handlingar som avgör om du blir utkastad eller inte. Jag tolkar det som om att du känner ånger inför det du skrivit, eller står du fortfarande för det?

Jag ångrar en hel del jag skrivit på forumet genom åren men det jag satt på pränt i just den här konflikten ångrar jag inte en sekund. Jag står för vartenda ord - ser ingen poäng i att ångra ärlighet.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Miche » 2011-06-16 18:36:31

Zirre skrev:Miche är jättetrevlig :-)

Tack. Jag försöker så gott jag kan.

Tycker f.ö. detsamma om dig och de flesta forumister jag träffat. Några som jag inte gillat från början har jag lärt känna bättre vilket givit mig en positiv bild av densamme, nu har jag slutat att döma folk efter första intrycket, det funkar helt enkelt inte.
Miche

Inläggav Zombie » 2011-06-16 18:53:43

Sheyen skrev:
tahlia skrev:Skulle vi? Oh fan.. det hade jag aldrig kunnat lista ut på egen hand. :roll:

Till frågan således - jag kommer onekligen att bli utkastad. Jag föredrar att bli utkastad av någon som inte bär färgade glasögon - någon som jag kan lita på är opartisk.

Vad jag minns så använder inte Miche färgade glasögon. Förstår inte ens vad det har med saken att göra.

Bildspråk. Färgade glasögon = man ser inte saker som de är, till exempel för att man är partisk.

(Ren förklaring. Vad konflikten beträffar vet jag inte ens vad den handlar om.)
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Sheyen » 2011-06-16 18:58:38

Zombie skrev:
Sheyen skrev:
tahlia skrev:Skulle vi? Oh fan.. det hade jag aldrig kunnat lista ut på egen hand. :roll:

Till frågan således - jag kommer onekligen att bli utkastad. Jag föredrar att bli utkastad av någon som inte bär färgade glasögon - någon som jag kan lita på är opartisk.

Vad jag minns så använder inte Miche färgade glasögon. Förstår inte ens vad det har med saken att göra.

Bildspråk. Färgade glasögon = man ser inte saker som de är, till exempel för att man är partisk.

(Ren förklaring. Vad konflikten beträffar vet jag inte ens vad den handlar om.)

Okej. Tack för förklaringen.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in