påskblues
4 inlägg
• Sida 1 av 1
påskblues
jag har påskblues/ångest. inget är som vanligt, mina rutiner rubbas. lediga vänner, ändrat schema på gymmet, mamma bortrest, tidningen oregelbunden, tv-tablån annorlunda, och så värmen som jag inte vant mej vid. mina rutiner är både en styrka och en svaghet. nu är jag svag av ovisshet och rädsla inför timmarna som inte har några ramar...
Re: påskblues
Ja, men försök o göra det så mysigt som möjligt, fixa en riktigt bra film. Gör en egen påskmiddag:
-Stek lite rotfrukter, tex palsternacka o morot. Du kan även mixa ner färsk svamp om du gillar det.
-Koka Bulgur eller cous-cous
-Häll ner den kokta bulguren i grönskasblandningen
-Stek en köttbit
Servera med lite grekisk yougurt. Mumsigt o enkelt.
Men förstår din blues, har klarat mig denna påsk. Har inga andra råd, men här kommer ett påskägg med en styrkekram.
-Stek lite rotfrukter, tex palsternacka o morot. Du kan även mixa ner färsk svamp om du gillar det.
-Koka Bulgur eller cous-cous
-Häll ner den kokta bulguren i grönskasblandningen
-Stek en köttbit
Servera med lite grekisk yougurt. Mumsigt o enkelt.
Men förstår din blues, har klarat mig denna påsk. Har inga andra råd, men här kommer ett påskägg med en styrkekram.
tack fina du för dina förslag och din omtanke! jag ska prova ditt recept ikväll, för det låter grymt gott. dessutom älskar jag kött.
påskägg med kram till dej med
påskägg med kram till dej med
prick skrev:ändrat schema på gymmet
Vet inte om du menar att gymmet är stängt eller inte. Men träning brukar ju kunna lösas ändå, det har ju till exempel blivit tillräckligt fint väder för en jogging eller cykeltur.
Återgå till Att leva som Aspergare