OS i Rio 2016
36 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
OS i Rio 2016
Här kan man diskutera allt som har med OS att göra, svenska medaljchanser, Rysslands uteslutning, doping och allt annat.
Som sporttokig kommer jag titta mycket på OS som jag gjort sedan långt tid tillbaka.
Moderator Puzzle: Kompletterade rubriken med årtal.
Som sporttokig kommer jag titta mycket på OS som jag gjort sedan långt tid tillbaka.
Moderator Puzzle: Kompletterade rubriken med årtal.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
OS i Rio
Här kommer mitt tips på vilka som tar medaljer för Sverige.
Guld Sara Sjöström 100 meter fjäril
Silver Sara Sjöström 200 meter fritt, Henrik Stenson golf, Sofia Mattsson brottning, Petter Menning kanot
Brons Medleylaget damer simning, Daniel Ståhl diskus, Josefin Olsson segling, Hopplandslaget ridsport.
Silver Sara Sjöström 200 meter fritt, Henrik Stenson golf, Sofia Mattsson brottning, Petter Menning kanot
Brons Medleylaget damer simning, Daniel Ståhl diskus, Josefin Olsson segling, Hopplandslaget ridsport.
- tvilling99
Re: OS i Rio
Synd att Abeba Aregawi inte blev uttagen till OS, samtidigt så är Lyudmilas hemland med vilket är skandal. Vi kommer få se dopade ryssar.
OS i Rio
tvilling99 skrev:Här kommer mitt tips på vilka som tar medaljer för Sverige.
Du glömde Emma Johansson...
OS i Rio
Julianus skrev:Synd att Abeba Aregawi inte blev uttagen till OS, samtidigt så är Lyudmilas hemland med vilket är skandal. Vi kommer få se dopade ryssar.
Det är ju självklart att hon inte blev uttagen, det har dom ju givit bra förklaringar till.
OS i Rio
antonius skrev:tvilling99 skrev:Här kommer mitt tips på vilka som tar medaljer för Sverige.
Du glömde Emma Johansson...
Jag tror inte på henne denna gången.
- tvilling99
OS i Rio
antonius skrev:På MTB sidan har vi Jenny Rissveds.
Hon kanske kan skrälla.
- tvilling99
OS i Rio
ankhat skrev:Jag tycker att det ska bli spännande att se hur det går för Sanna Kallur. Sån vanvettig envishet!
Det vore häftigt om hon kom till final.
- tvilling99
OS i Rio
antonius skrev:På MTB sidan har vi Jenny Rissveds.
Jag läste idag att hon har blivit skadad,tur att hon tävlar i slutet av OS så hon kanske hinner friskna till.
- tvilling99
OS i Rio
tvilling99 skrev:antonius skrev:På MTB sidan har vi Jenny Rissveds.
Jag läste idag att hon har blivit skadad,tur att hon tävlar i slutet av OS så hon kanske hinner friskna till.
Jaa, men dom säger att hon bara har en "känning" på lårets baksida, det är människans näst största muskel och det ska mycket till egentligen för att knäcka den, hon behöver nog bara vila lite...
OS i Rio
I kväll börjar det med damfotboll, Sverige möter Sydafrika och vinst här är ett måste om man skall gå långt i turneringen.
- tvilling99
OS i Rio
De svenska fotbollsdamerna imponerade inte precis men lyckades att vinna premiärmatchen och det var det viktigaste.
- tvilling99
OS i Rio
Sverige lyckades knipa en poäng i första matchen i herrfotboll,2-2 mot Colombia.
- tvilling99
OS i Rio
Nu har Os varit igång, officiellt, i ca ett dygn.
Sveriges fotbollskvinnor har vunnit en match mot Sydafrika och förlorat en mot Brasilien.
Fotbollsmännen fick oavgjort mot Colombia.
Handbollskvinnorna vann mot Argentina.
Bordtennisvinst inatt.
Sara har simmat sig till final.
Simkvinnorna kom på en femteplats i simstafetten.
Fälttävlan i ridning har startat och för kvinnorna är vi för tillfället på en 18:e och en 22:a plats efter dressyren.
Kanske har jag missat ngt.
Sveriges fotbollskvinnor har vunnit en match mot Sydafrika och förlorat en mot Brasilien.
Fotbollsmännen fick oavgjort mot Colombia.
Handbollskvinnorna vann mot Argentina.
Bordtennisvinst inatt.
Sara har simmat sig till final.
Simkvinnorna kom på en femteplats i simstafetten.
Fälttävlan i ridning har startat och för kvinnorna är vi för tillfället på en 18:e och en 22:a plats efter dressyren.
Kanske har jag missat ngt.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
OS i Rio
Inatt gäller det för Sara Sjöström i finalen på 100 meter fjäril, hon var helt överlägsen i semifinalen så jag tror hon vinner och slår sitt eget världsrekord.
- tvilling99
OS i Rio
Silver till Emma. Endast en cykellängd från guldet. otroligt bra kämpat.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Återgå till Intressanta intressen