Orten där alla är aspergare
23 inlägg
• Sida 1 av 1
I natt drömde jag att jag var på [WikiSve]Kerguelen[/WikiSve]. Konstigt nog såg det ut som svensk vårvinter där och det fanns tråd och buskar. Nu ser det ju inte ut så på riktigt, men det verkar ändå vara en helt OK plats. Vi kan sitta och kolla på uppskjutningen av forskningsraketer. Tydligen har man också inplanterat katter på Kerguelen, så där skulle jag kunna trivas.
Ön har många glaciärer och klimatet är kallt och blåsigt. Medeltemperaturen över hela året är 4,6°C och den varmaste månaden februari har en medeltemperatur av 7,9°C.
---
De få människor som bor i Kergualenarkipelagen tillbringar stora perioder av åren isolerade med en liten grupp människor. De enda kontakterna med omvärlden blir via satellit: telefon, internet och TV. Satellitkommunikation är dyrt så detta blir begränsat.
Nja, klimatet verker inte så behagligt på Kerguelen. Och tänk om man blir ovän med de få personer som finns där? Och katterna kanske är alldeles (för)vilda(de) och vägrar att bli tama.
Fått förklaring på min Asperger, varit i Creilheim bara 10 mil från Asperg ett antal gånger för jobbet har troligen passerat genom Asperg, skönt att veta hur man fått sin åkomma. Faktiskt upptäckt min Asperger efter jag var där.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
rdos skrev:Kvasir skrev:Om du inte har speciella avtal så är du som arbetstagare skyldig att ta dig till jobbet, och om du inte gör det så får du åtminstone ingen lön.
Visst är det så. Men om man är insnöad på den Skånska slätten så är man, oavsett vad avtalen säger.
Visst, men det finns ingen generell klausul om force majeure, så om din arbetsgivare vill bli av med dig kan du ligga illa till. Men i de allra flesta fall är förhoppningsvis arbetsgivarna förstående och nöjer sig med att inte ge någon lön.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor